Gå til innhold

Spiser jeg for lite?

Gjest Nå er jeg anonym av en eller aen merkelig grunn :0

Anbefalte innlegg

Gjest Nå er jeg anonym av en eller aen merkelig grunn :0
Skrevet

Jeg går aldri å sulter meg selv, spiser til faste tidspunkt hver dag, men lurer om jeg spiser for lite og får for lite næring i meg...

Jeg er slik ta jeg spiser fordi jeg må, jeg trenger næringen. Har liksom ikke et "elsk forhold" til mat. Klart jeg kan kose meg og proppe meg med godterier en sjelden gang i balandt, men det er sjeldent det frister noe særlig.

Hver dag begynner jeg dagen med en godmorgen yoghurt(ca 07:30), så lunch beståendes av en varmrett som somregen er en middag.(ca 12:00)

Når jeg kommer hjem (ca 18:30) så er det middag igjen.

Ofte så spiser jeg ikke mer resten av dagen, men hender jo jeg tar meg et kveldsmåltid.

Mener dere dette er for lite å spise hver dag?

Prøve på ingen måte å slanke meg, men for meg er det nok det jeg spiser.

Men er nok noe undervektig. Er 166cm og veier 51kg..

Hvor mye spier dere hver dag?

Skrevet

Det hørtes veldig lite ut..

På en vanlig dag når jeg jobber (og ikke er hjemme og ammer som nå) begynner jeg dagen med en stor tallerken frokostblanding.

Lunsj er som regel i halv 12 -tida, da spiser jeg gjerne 2-3 brødskiver av spelt med hvitost eller kjøttpålegg.

Hjemme igjen er det middag i 18-tida, kanskje jeg tar meg en brødskive eller eple el.l før det.

Som oftest kveldsmat noen timer etter middag igjen, ofte brød, eller noe annet snacks som vi koser oss med.

Men nå som jeg er hjemme med nyfødt baby spiser jeg mye mer, og slett ikke regelmessig. Det får komme senere :-)

nøffgakkmøbææ
Skrevet

det er ikke sikkert du spiser for lite kalorier, men du spiser nok for lite variert mat. noen blir overvektige av slikt, mens du er omvendt.

jeg ville lagt om kostholdet til mer og sunnere, slik at du får i deg nok næringsstoffer. mange som er tynne tenker at de kan spise hva som helst, men reglene gjelder jo for alle:=)

jeg ville kuttet godmorgen youghurten da den er full av sukker og byttet ut med en ordentlig frokost. eks to grove brødskiver m pålegg/egg e.l og litt frukt/smoothie e.l

hvis du gjerne vil legge på deg, kan du ta vanlig youghurt uten sukker og ta en skje smaksfri sunn olje oppi.

ellers: mer grønnsaker, mer fisk og kylling og pluss på litt kvelds.

ikke glem 5 om dagen, det kan du hive oppi frokost/lunch smoothien, så er det gjort:=)

det kan hende du ikke liker når du starter å legge litt på deg, men dette kommer ikke til å fortsette så lenge du holder deg borte fra sukker og usunt fett(spesielt uherdet fett)i hverdagene.

men ta det gradvis - ellers blir du jo overmett.

Gjest mmommse
Skrevet

Spiser ofte sånn som deg ca. spiser når jeg er sulten, liker søtt barenår jeg er mett av vanlig mat, f.eks en sjokolade etter kveldsmaten. Er ingen kakespiser, og er også tynn.

Kan bli veldig matlei innimellom. Har lyst på noe godt - men ingenting av det som er i skapene frister.

Skrevet

Jeg spiser oftest 3 ordentlige måltider hver dag. Frokosten din regner jeg ikke som ordentlig måltid.

Utenom det spiser jeg gjerne et par mellom-måltider. F.eks. frukt, smooties, knekkebrød eller som akkurat nå, en halv skive rugbrød.

Fornuftig å holde blodsukkeret oppe. Da føler man seg bedre.

Jeg er 164 cm og 58 kilo, så jeg er en del "fetere" enn deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...