Gå til innhold

Når foreldre gjør forskjell

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173468859' post='3564709]

Du er på jordet med flere ting du sier i dette innlegget. Jeg mener ikke at man _skal_ gi likt til enhver tid, eller hjelpe likt bla,bla..., men når to av tre søsken får summer opp i 100.000 kr-klassen, og den tredje aldri har fått noe, da er det forskjellsbehandling ute og går - eller er det ikke?

Dette går i andre rekke ut over barnebarna, som etterhvert når de vokser opp, ser de at de får mere/mindre (både i oppmerksomhet og gaver) enn søskenbarna - men det er en annen sak.

De tre barna/søsknene m/ektefeller i familien har lik samlet inntekt, og like mange barn (alle har småbarnsfamilier). Synes du ikke det er rart, tatt i betraktning at det faktisk er det søskenet som aldri har fått noe ekstra i voksen alder, som alltid stiller opp når noe må gjøres?

Dette handler i denne saken mer om hvordan man disponerer midlene sine, for deretter å sleike pengebingen oppetter ræva, når kassa er tom.

Dette vil nok aldri jevne seg ut. Jeg har sett hvordan dette kan skape ufred, og ville aldri lagt opp til en slik forskjellsbehandling av mine barn.

Jeg er dypt uenig med deg..Jeg synes du høres fintregnende, smålig og kjip ut som ikke kan forstå at også foreldre gir etter behov, og ikke etter kunstige rettferdighetsprinsipper.

Og det var tross alt _ikke_ snakk om hundrevis av tusener her.

Og det der snakket om å slikke pengebingen i rævva ved behov gjør meg bare enda sikrere på at jeg ikke har noe til overs for tankegangen din. Det er jo tullprat..Normale folk hjelper de som trenger hjelp eller oppmuntring når du har lyst..Og normale folk blir glade - på egne og på andre folk sine vegne - når folk er snille og hyggelige. De setter seg hverttfall ikke ned og finregner og gremmes av misunnelse!

Det er du som er på tur her, synes jeg oppriktig, og lite raus i dine holdninger.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

12

• laguna1365380434

11

• Dorthe

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173468991' post='3564710]

Nei, det var snakk om forskjellsbehandling av voksne barn.

Som kan være _helt_ ok..! Om man da ikke er en person som er så smålig at man ikke kan utstå at andre får noe, og som samtidig er villig til å flå sine nærmeste bare fordi at.

Gjest prust
Skrevet

Mine foreldre har ved noen anledninger gitt meg og min søster penger - også ganske store beløp.

De er veldig nøye på at de gir likt til oss.

For noen år siden lånte min søster penger av mamma til å kjøpe bil. Etter en tid, strøk mamma restlånet, og gav meg tilsvarende sum kontant.

Jeg synes det skal være likt, når det er utover smågaver og tjenester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...