Gå til innhold

Mat med antioksidanter

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Hva kan jeg spise for å få i meg det? Drikker ellers ca 1 liter med juice hver dag som har det i seg!

Gjest marcha
Skrevet

Te og bær....og ellers frukt og grønnsaker

Gjest Tacomix
Skrevet

Te og bær....og ellers frukt og grønnsaker

Takk! Men har alle bær, frukt og grønsaker det i seg? Isåfall lærte jeg noe nytt idag!

Skrevet

Grønn og hvit te . Ville heller kanskje satset på det, enn så mye juice. Veldig mye sukker og kalorier i juice, men ett glass om dagen er OK. Granatepler er også proppfulle av antioksidanter. :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Grønn og hvit te . Ville heller kanskje satset på det, enn så mye juice. Veldig mye sukker og kalorier i juice, men ett glass om dagen er OK. Granatepler er også proppfulle av antioksidanter. :)

Takk for svar! Skal prøve å kjøpe det da:) Jeg drikker sunn juice da:)

Ikke med noe sukker. Si at jeg har drikket 05 dl om dagen, varierer veldig. Noen dager mye og andre dager lite.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

blåbær:=) den juicen der kommer til å bli en j...dyr tannlegeregning......!

velg lavsyre eplejuice, og kutt litt ned på forbruket:=)

gå inn på frukt.no :=)

Skrevet

Svartsurbær har jeg lest et sted (tror det var i Hage-tidend) at inneholder fire ganger mer antioksidanter enn blåbær.

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve å kjøpe det da:) Jeg drikker sunn juice da:)

Ikke med noe sukker. Si at jeg har drikket 05 dl om dagen, varierer veldig. Noen dager mye og andre dager lite.

All juice inneholder fruktsukker, selv om det ikke inneholder tilsatt sukker. Juice inneholder i tillegg mange nyttige ting som antioksidanter og vitaminer, men kaloriinnholdet er omtrent det samme som brus.

http://www.kk.no/php/art.php?id=293635

Mye antioksidanter i blåbær også, forresten. :)

Gjest marcha
Skrevet

Takk! Men har alle bær, frukt og grønsaker det i seg? Isåfall lærte jeg noe nytt idag!

Jada, antioksidanter finnes i nøtter, bær, fargerike grønnsaker og frukt, urter, krydder, havrekli. Valnøtter, blåbær, tyttebær, oregano har ekstra mye antioksidanter.

Gjest Tacomix
Skrevet

blåbær:=) den juicen der kommer til å bli en j...dyr tannlegeregning......!

velg lavsyre eplejuice, og kutt litt ned på forbruket:=)

gå inn på frukt.no :=)

Takk for svaret! Jeg drikker juice med 4 forskjellige frukter eller mango jucie. Men føler nå at jeg må kutte ned juice drikkingen og prøve noe annet. Har bare drikket juice siden mandag, pleier ikke drikke juice ellers i året nesten. Lever stortsett på vann!

Gjest Tacomix
Skrevet

Svartsurbær har jeg lest et sted (tror det var i Hage-tidend) at inneholder fire ganger mer antioksidanter enn blåbær.

Tusen takk! Vet du også hvor en kan finne sånne bær?

Gjest Tacomix
Skrevet

All juice inneholder fruktsukker, selv om det ikke inneholder tilsatt sukker. Juice inneholder i tillegg mange nyttige ting som antioksidanter og vitaminer, men kaloriinnholdet er omtrent det samme som brus.

http://www.kk.no/php/art.php?id=293635

Mye antioksidanter i blåbær også, forresten. :)

Tusen takk for ditt svar! Føler jeg har kunnet drikke juice fram til nå, for stortsett drikker jeg bare vann. Men nå vil jeg ha noe annet.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jada, antioksidanter finnes i nøtter, bær, fargerike grønnsaker og frukt, urter, krydder, havrekli. Valnøtter, blåbær, tyttebær, oregano har ekstra mye antioksidanter.

Tusen takk for svaret! Alltid kjekt å lære noe nytt som jeg får bruk for senere!

Skrevet

Tusen takk! Vet du også hvor en kan finne sånne bær?

Hm. I diverse hager om høsten...

Tror kanskje helsekostbutikker har ekstrakt av disse bærene, men det er vel snabla dyr, vil jeg tro.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Takk for svaret! Jeg drikker juice med 4 forskjellige frukter eller mango jucie. Men føler nå at jeg må kutte ned juice drikkingen og prøve noe annet. Har bare drikket juice siden mandag, pleier ikke drikke juice ellers i året nesten. Lever stortsett på vann!

jeg har bare en ting å si: smoothie.

kjøp deg en blender, og bruk den hver dag.

frossen/frisk frukt - litt juice= supergodt og så mange atioksidanter og vitaminer du bare kan ønske deg:=)

jeg blander alt mulig. ananas, jordbær, druer, blåbær, eple, oosssvvv.

Skrevet

I tillegg til alle de deilige fruktene og bærene du har fått tips om så inneholder også mørk sjokolade antioksidanter... :o)))

Gjest Tacomix
Skrevet

I tillegg til alle de deilige fruktene og bærene du har fått tips om så inneholder også mørk sjokolade antioksidanter... :o)))

Takk for svaret! Etter ditt svar så måtte jeg bare kjøpe meg en mørk sjokolade:o)

Gjest Tacomix
Skrevet

Hm. I diverse hager om høsten...

Tror kanskje helsekostbutikker har ekstrakt av disse bærene, men det er vel snabla dyr, vil jeg tro.

Takk for svaret:)

Håper jeg kan finne det på helsekost da, for noen hage har jeg ikke desverre:(

Gjest Tacomix
Skrevet

jeg har bare en ting å si: smoothie.

kjøp deg en blender, og bruk den hver dag.

frossen/frisk frukt - litt juice= supergodt og så mange atioksidanter og vitaminer du bare kan ønske deg:=)

jeg blander alt mulig. ananas, jordbær, druer, blåbær, eple, oosssvvv.

Ja, jeg må vel kjøpe meg en blender. Men har enda ikke kommet så langt å fått skaffet med deg. Men skal prøve å huske det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...