Gå til innhold

Uvel av muskelverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt på 3. uka med vonde skuldre og armer. Det som bekymrer og forundrer meg, er at jeg føler meg så dårlig, trøtt og halvkvalm mye av tida. Tror annenhver dag at jeg er i ferd med å få virus av et slag. Orker liksom ikke noe. Er det vanlig?

Skrevet

Det er ganske vanlig å ha det sånn. Jeg har mye problemer med muskelverk og har kronisk muskelsmertesyndrom noe som gjør at jeg alltid har mer eller mindre vondt i hele kroppen. De dagne jeg har mye vondt i nakken og hodet er jeg også veldig kvalm og har mye magesmerter.

Både lege og muskleteraputer sier at det henger sammen og at fordøyelsen går i " forsvar" når det er vondt

andre steder.

Det kan hjelpe å spise ofte og lite, drikke mye vann og kutte ut kaffe( hvilket jeg ikke er flink til) og bruke biolaprodukter.

Skrevet

Det er ganske vanlig å ha det sånn. Jeg har mye problemer med muskelverk og har kronisk muskelsmertesyndrom noe som gjør at jeg alltid har mer eller mindre vondt i hele kroppen. De dagne jeg har mye vondt i nakken og hodet er jeg også veldig kvalm og har mye magesmerter.

Både lege og muskleteraputer sier at det henger sammen og at fordøyelsen går i " forsvar" når det er vondt

andre steder.

Det kan hjelpe å spise ofte og lite, drikke mye vann og kutte ut kaffe( hvilket jeg ikke er flink til) og bruke biolaprodukter.

Å, tusen takk for trøstens ord. Jeg har også kronisk muskelsmertesyndrom, og har følelsen av at det skyter fart når det kommer til akutte ting som de pokkers "musearmene" og skuldersmertene.

Det med magen som går i forsvar var interessant og kan forklare mye for min del.

:)

Skrevet

Jeg har det som deg og er sykemeldt av samme grunn. Men jøss...tredje uka?? Har gått ei uke nå jeg, men ser for meg videre sykemelding nå.....

Den kvalmen er kjedelig. Jeg har ikke matlyst, men det hjelper med ei skive eller litt frukt iblandt. Spis noe. Sliten ja, unn deg noen stunder på sofaen og gjør minimalt med husstell. Du spiser betennelse dempende medisiner? De kan slå seg på fordøyelsesystemet, og spesielt på hals/brystbrann. Ta pillene med mat, det hjelper.

God bedring!!!!

Skrevet

Man blir slik av å ha vondt så ikke stress på det.

Gnagsår i bakhodet kaller en kompis av meg det når man har smerter som varer i uker og måneder.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jepp, får man vondt nok, blir man kvalm og uvel. Og vondt nok, betyr ikke alltid hylende vondt. Min erfaring er at kronisk senebetennelse er vondt nok til å føle seg sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...