Gå til innhold

trenger jeg engelsk forekort naar jeg har kjopt bil i England

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor for tiden i England..Mannen min og jeg har hver vaares bil.. For en god stund tilbake ble mannen min knepet i en fotoboks.. det viser seg naa at han maa skaffe seg engelsk forerkort ellers vil boten bli paa 2000 £

. Boten ellers vil vaere paa 60 £. Naa har mannen min det gameldagse forerkortet, mens jeg fornyet forerkortet for tre uker siden.

Noen som vet om dette holder naar man eier bil i England, eller om jeg maa skaffe meg et engelsk forerkort

Gjest mallet
Skrevet

Den nye typen førerkort er gyldig i hele EU og mange andre land, så du trenger ikke å skaffe engelsk førerkort. Den gamle typen er kun gyldig i Norge.

Skrevet

Den nye typen førerkort er gyldig i hele EU og mange andre land, så du trenger ikke å skaffe engelsk førerkort. Den gamle typen er kun gyldig i Norge.

Takk for svar.. det var godt aa hore...

Saa blir jeg stoppet av Politiet her saa er det ingen fare aa vise forerkortet mitt

:-)

Haaper da for guds skyld at jeg slipper og bli stoppet da

:-D

Gjest briterinnen
Skrevet

Jeg bor i england, kjoerer bil og ble tatt i fotoboks. Det jeg maatte gjoere var aa bestille en ekstra del til foererkortet, som heter "counterpart licence". Ring til DVLA og si du vil ha et skjema for dette, du fyller inn og faar et ektra ark der prikker blir belastet paa, og du kan betale boten.

Skrevet

Jeg bor i england, kjoerer bil og ble tatt i fotoboks. Det jeg maatte gjoere var aa bestille en ekstra del til foererkortet, som heter "counterpart licence". Ring til DVLA og si du vil ha et skjema for dette, du fyller inn og faar et ektra ark der prikker blir belastet paa, og du kan betale boten.

mannen min snakket om dette og har sendt inn skjema hentet fra internett,, men saa har han ogsaa sendt avgaarde forerkortet sitt ogsaa.. saa naa kjorer han uten....

Skrevet

mannen min snakket om dette og har sendt inn skjema hentet fra internett,, men saa har han ogsaa sendt avgaarde forerkortet sitt ogsaa.. saa naa kjorer han uten....

Det går fint å kjøre uten - du trenger bare å kunne vise det på nærmeste politistasjon innen 2 dager etter oppfordring.

I England skal din nåværende adresse stå på førerkortet, da er du nødt til å kunne sende det inn til endring av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...