Gå til innhold

Da gikk Gerd Liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg mener ikke at Valla er en god leder, men jeg mener at ingen skal behøve å få en slik massiv hets mot seg på et personlig plan. Den dama har vært i krigen!"

Syns det er viktig å huske på at dama selv har birdratt veldig sterkt til at krigen i det hele tatt oppsto. Tenke seg til den utidige måten ho har stått frem på i alle fall tre pressekonferanser og ikke vist en tøddel av ydmykhet eller forståelse for at hun har gjort noe som helst feil.

Jada, og jeg her helt enig i at hun har mye av skylda her. Det er det jeg sier når jeg ikke på noen måte tror hun er en god leder.

Derifra og til at det går så langt som at hun blir drapstruet og det går ut over hennes famile, er å trekke det for langt.

Dette er en internsak som ble offentlig skittentøyvask.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• keinstein

6

• Nellie

5

• hidi, the scorpion

5

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet du dette, eller er det noe du tror?

Klart hun vet det.

Valla kunne hatt landets beste rådgivere.

Likevel har hun gått ut og gjort absolutt alle tenkelige feil, og det gang på gang.

Det er ikke teoretisk mulig at den dama har benyttet seg av rådgivere, med mindre hun fant dem på en brun bar i Oslo.

Skrevet

Hun eier ikke antenner for vanlig oppførsel. Dette var ikke et øyeblikk for tidlig.

Skrevet

Den dama skal være jævla glad hun ikke levde den gang kristenfolket løp rundt og lekte med fyrstikker.

Jeg tror faktisk ikke det ville vært hun som hadde blitt brent da ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du kan lese talen på vg.no.

Så kan du lukke øynene og tenke på stemmen hennes.

Det er ikke vakkert.

http://atvs.vg.no/player/nyheter/8081-se-hele-vallas-avskjedstale-he.html

Man kan jo spørre seg hva dama ville sagt om det "domsstollignende utvalget" hvis saken hadde gått i hennes favør.

Du har rett SDD, det er alt annet enn vakkert. At Valla kan stå der og gjengi en SMS som fremstiller henne som en lyttende leder er nesten latterlig i lys av det som har skjedd de siste par månedene.

Skrevet

Klart hun vet det.

Likevel har hun gått ut og gjort absolutt alle tenkelige feil, og det gang på gang.

Det er ikke teoretisk mulig at den dama har benyttet seg av rådgivere, med mindre hun fant dem på en brun bar i Oslo.

*ler* Det virker som du har rett... Dama er endelig historie i denne sammenhengen. Lurer i grunnen på hvor hun dukker opp neste gang ;p

Skrevet

Klart hun vet det.

Det tror desverre ikke jeg!

Jeg tror det sitter ganske mange andre udugelige rådgivere også bak her. Det er blitt benyttet både jurister og innleide konsulenter underveis her.

At dama selv har en elendig måte å formidle seg på, er jo ikke deres skyld, men det har nok vært stor aktivitet i LO og blant rådgiverne i forkant av de tidligere pressekonferansene. Den i dag er nok noe anderledes, det er hennes oppsigelse.

Se f.eks litt på TV serien om statsministeren som går nå, hva han formidler ut til folk er et produkt av rådgivningen gjort i mange timer på kammerset.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det ville vært hun som hadde blitt brent da ;)

Nei, du sier noe. Kristenfolket skal ikke ha for at de brant så mange virkelige hekser. :)

Skrevet

Jeg tror Valla har hatt både dyktige og gode rådgivere rundt, men hun har rett og slett valgt å ikke høre på dem, og heller kjørt sitt eget løp.

Mediapresset hun har gjennomgått er en konsekvens av å kjøre sitt eget løp.

Uff ja det med det påståtte notatet var direkte pinlig. Likevel jeg har litt delte følelser rundt at hun slutter, tror hun gjorde mye bra for LO også.

Konfliktet bør løses internt. Men det er klart at hvis øverste leder mobber må man kanskje gå til media for å få løst det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det virker da temmelig åpenbart, syns du ikke?

Skrevet

Jeg skrev..."Jeg tror....", gjorde jeg ikke?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det tror desverre ikke jeg!

Jeg tror det sitter ganske mange andre udugelige rådgivere også bak her. Det er blitt benyttet både jurister og innleide konsulenter underveis her.

At dama selv har en elendig måte å formidle seg på, er jo ikke deres skyld, men det har nok vært stor aktivitet i LO og blant rådgiverne i forkant av de tidligere pressekonferansene. Den i dag er nok noe anderledes, det er hennes oppsigelse.

Se f.eks litt på TV serien om statsministeren som går nå, hva han formidler ut til folk er et produkt av rådgivningen gjort i mange timer på kammerset.

Jeg tviler naturligvis ikke på at hun har snakket med rådgivere, men jeg tviler på at hun har lyttet til rådene de har gitt.

Det finnes ikke en rådgiver i verden (ikke engang rådgivere fra brune puber) som ber dama kline til med løgn etter løgn som enkelt lar seg avsløre (jeg tviler ikke på at rådgivere anbefaler løgner, men ikke løgnene Valla dro til med - de var for enkle å avsløre), eller som ber henne vifte med en konvolutt (uten å vise innholdet som etter hvert viste seg å ikke være der) som visstnok inneholdt bevis.

Det er ikke mulig for noen mennesker med et snev av selvinnsikt å begå disse brølerne.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Uff ja det med det påståtte notatet var direkte pinlig. Likevel jeg har litt delte følelser rundt at hun slutter, tror hun gjorde mye bra for LO også.

Konfliktet bør løses internt. Men det er klart at hvis øverste leder mobber må man kanskje gå til media for å få løst det.

"Likevel jeg har litt delte følelser rundt at hun slutter, tror hun gjorde mye bra for LO også."

Det er det vel liten tvil om. Dessverre har hun taklet denne siste saken på en måte som kommer til å bli hengende ved henne og som på en grell måte har vist hva ho _ikke_ er god på.

Det er som Clinton, den beste presidenten USA har hatt på lenge, og hva huskes han for? Sigaren og Monica Lewinsky.

ShitDiddelyDo
Skrevet

http://atvs.vg.no/player/nyheter/8081-se-hele-vallas-avskjedstale-he.html

Man kan jo spørre seg hva dama ville sagt om det "domsstollignende utvalget" hvis saken hadde gått i hennes favør.

Du har rett SDD, det er alt annet enn vakkert. At Valla kan stå der og gjengi en SMS som fremstiller henne som en lyttende leder er nesten latterlig i lys av det som har skjedd de siste par månedene.

Det er helt utrolig.

Dama minner mer og mer om David Brent i The Office.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå kommer sikkert alle fram som vil slå spiker i kista hennes. Først måtte det være en kiste å slå spiker i.

Jeg vil ikke slå en spiker i noens kiste. Og at hun trakk seg nå var til hennes eget beste.

Dama er nok dyktig, men i medmenneskelighet scorer hun null...

Skrevet

Hun minner meg om sjefen min i min forrige jobb...

Det var ikke uten grunn at lærerne (hun var rektor) stadig kom gråtende ut fra hennes kontor.

Når det er sagt, så synes jeg ikke man skal behøve å tåle slik massiv personlig kritikk av seg selv. Men igjen, dette hadde hun nok sluppet om hun hadde hatt større evne til selvinnsikt og evne til å innrømme egne feil.

Skrevet

Jeg tviler naturligvis ikke på at hun har snakket med rådgivere, men jeg tviler på at hun har lyttet til rådene de har gitt.

Det finnes ikke en rådgiver i verden (ikke engang rådgivere fra brune puber) som ber dama kline til med løgn etter løgn som enkelt lar seg avsløre (jeg tviler ikke på at rådgivere anbefaler løgner, men ikke løgnene Valla dro til med - de var for enkle å avsløre), eller som ber henne vifte med en konvolutt (uten å vise innholdet som etter hvert viste seg å ikke være der) som visstnok inneholdt bevis.

Det er ikke mulig for noen mennesker med et snev av selvinnsikt å begå disse brølerne.

Jeg er helt enig med deg i at det er elendig fremførelse, men har selv opplevd rådgivere som leter etter muligheter for å lyve seg ut av ting.

Poenget mitt er egentlig mer at dette er en sak som vi som publikum burde ha fått innsyn i etter at den var ferdig behandlet, ikke fra Yssens oppsigelse var et faktum.

Det har skapt en forferdelig heksejakt, og selv om jeg aldri har vært eller kommer til å bli noen fan av Valla, så synes jeg faktisk litt synd på henne.

I over en mnd nå har media fått trekke inn psykologer, jurister og forståsegpåere til å hevde sine meninger.

Et menneske står tilbake, som går fra å ha vært ansett som en av de mektigste i nasjonen, til å bli alles mobbeoffer.

Det skal en enormt sterk psyke til å tåle det, og ikke alle gjør det. Nå har hun fått rapporten og tatt den ad notam, og går av. Da håper jeg at media ikke skal tråkke henne enda lenger ned. Hun har falt fra stor høyde.

mariaflyfly
Skrevet

Og det var vel ikke en dag for tidlig.

Skrevet

Jeg vil ikke slå en spiker i noens kiste. Og at hun trakk seg nå var til hennes eget beste.

Dama er nok dyktig, men i medmenneskelighet scorer hun null...

Gammelstalinisten Gerd har nok ingen respekt for enkeltmennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...