Gå til innhold

Da gikk Gerd Liv

Anbefalte innlegg

Gjest grøssogru
Skrevet

Hun minner meg om sjefen min i min forrige jobb...

Det var ikke uten grunn at lærerne (hun var rektor) stadig kom gråtende ut fra hennes kontor.

Når det er sagt, så synes jeg ikke man skal behøve å tåle slik massiv personlig kritikk av seg selv. Men igjen, dette hadde hun nok sluppet om hun hadde hatt større evne til selvinnsikt og evne til å innrømme egne feil.

Kanskje vi har hatt samme sjef.Eller det er kanskje flere rektorer av samme type i vårt langstrakte land. Jeg ble syk første gangen jeg hørte om Valla saken, for det rippet opp i gamle opplevelser med min tidligere sjef. hun var en sjarmør og en tyrann

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• keinstein

6

• Nellie

5

• hidi, the scorpion

5

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da trenger LO flere psykopater i ledelsen, for hun har jo fått til mye ettersom jeg skjønner.

Det hjelper lite hva du får til hvis mellomrommet mellom teori og praksis er på størrelse med Grand Canyon.

Skrevet

Veldig fint det, om hun hadde sittet for seg selv og ikke hatt personalansvar og samkvem med andre mennesker....

Ja, og det blir vel akkurat det hun kommer til å gjøre nå. Hun skulle visstnok ha medvirkning i LO fortsatt, som en rådgiver eller noe kanskje.

Yssen beskyldte henne for å bli skuffet over at hun var gravid. Valla har jo en datter som visstnok trenger spesiell omsorg. Kanskje hun var litt misunnelig fordi hun selv var for gammel til å få flere barn. Kanskje hun ønsket seg flere, men rakk ikke før det var for seint, og så kommer Yssen og skal ha barn i høy alder. Mobbing er jo som regel resultat av misunnelse.

Skrevet

Det hjelper lite hva du får til hvis mellomrommet mellom teori og praksis er på størrelse med Grand Canyon.

Ja, men det heter jo så fint:

Gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør.

Gjest grøssogru
Skrevet

Veldig fint det, om hun hadde sittet for seg selv og ikke hatt personalansvar og samkvem med andre mennesker....

Enig! Min sjef var faglig dyktig, god til å organisere og hadde full oversikt. Alt hadde vært bra hvis hun satt på et kontor for seg selv, og ikke hadde hatt noe med andre mennesker å gjøre. Men psykopater trives best når de kan tyrannisere andre mennesker og vise alle at de er den store sjefen.

Skrevet

Enig! Min sjef var faglig dyktig, god til å organisere og hadde full oversikt. Alt hadde vært bra hvis hun satt på et kontor for seg selv, og ikke hadde hatt noe med andre mennesker å gjøre. Men psykopater trives best når de kan tyrannisere andre mennesker og vise alle at de er den store sjefen.

Men hvorfor er det ikke noen som SIER det? Da hadde det ikke vært mere å bruke for mediene kanskje...

Skrevet

Ja, sånn ser jo Gerd-Liv Valla og Thorbjørn Berntsen på det også. Det må være fint å ha det sånn at man slipper ta inn over seg realitetene. :-)

Realiteten kjenner de som har jobbet sammen med Yssen og Valla. Det er nok ikke uten grunn Roar Flåten og Geir Mosti, nekter å si unnskyld.

Det er ikke uten grunn hele ledelsen sto sammen om kritikken mot Yssen.Innkludert de som hadde en konflikt med henne i 2001.

Syndebukken ble Valla som hadde overlatt hele saken til personalavdelingen, etter å ha forsøkt flere alternativer.

Yssen ødelegger kvinnekampen og har greid å avsette den eneste kvinnelige LO-lederen gjennom tidene. Og muligens den flinkeste.

Hun har fått et stempel på seg som er riv ruskende galt.

Ja, hun er tøff og krevende, men hun er rettferdig.Hun er engasjert og har sloss for erbeidstakeres og kvinners rettigheter.

Yssen har tenkt grundig gjennom hvordan hun kunne ramme og underveis glemt hva hun står for.

Yssen har mistet all troverdighet når det gjelder kvinnesak og likestilling.

Hun har tenkt mer på seg selv og hevn enn noe annet.

Hun kunne f.eks ha tatt kontakt med verneombudet. Det er det man skal gjøre i slike saker.

I steden har hun ødelagt for LO`s medarbeidere og hengt ut og ødelagt arbeidsplassen deres.

Sykefraværet har blitt redusert med 30% etter at Valla ble LO-leder.

Yssen har ødelagt mye for folk med sitt stygge ego-løp.

Skrevet

Realiteten kjenner de som har jobbet sammen med Yssen og Valla. Det er nok ikke uten grunn Roar Flåten og Geir Mosti, nekter å si unnskyld.

Det er ikke uten grunn hele ledelsen sto sammen om kritikken mot Yssen.Innkludert de som hadde en konflikt med henne i 2001.

Syndebukken ble Valla som hadde overlatt hele saken til personalavdelingen, etter å ha forsøkt flere alternativer.

Yssen ødelegger kvinnekampen og har greid å avsette den eneste kvinnelige LO-lederen gjennom tidene. Og muligens den flinkeste.

Hun har fått et stempel på seg som er riv ruskende galt.

Ja, hun er tøff og krevende, men hun er rettferdig.Hun er engasjert og har sloss for erbeidstakeres og kvinners rettigheter.

Yssen har tenkt grundig gjennom hvordan hun kunne ramme og underveis glemt hva hun står for.

Yssen har mistet all troverdighet når det gjelder kvinnesak og likestilling.

Hun har tenkt mer på seg selv og hevn enn noe annet.

Hun kunne f.eks ha tatt kontakt med verneombudet. Det er det man skal gjøre i slike saker.

I steden har hun ødelagt for LO`s medarbeidere og hengt ut og ødelagt arbeidsplassen deres.

Sykefraværet har blitt redusert med 30% etter at Valla ble LO-leder.

Yssen har ødelagt mye for folk med sitt stygge ego-løp.

Nå mobber du Yssen vet du, pass deg nå, så ikke Yssen kommer og nedlegger hele DOL. Den dama er nå landets mektigste kvinne. Skrekk og gru.

Skrevet

Nå mobber du Yssen vet du, pass deg nå, så ikke Yssen kommer og nedlegger hele DOL. Den dama er nå landets mektigste kvinne. Skrekk og gru.

Det blåser jeg i:)

Det er vel ingen sak som har opprørt meg så mye som denne saken.

Yssen har mobbet mange nok og lenge nok ved hjelp av VG.

Men jeg tror at det er hun selv som taper på dette i det lange løp.

Når folk ikke orker å høre henne snakke om kvinnesak 8 mars, så sier det en del.

Gjest Det vet jeg.
Skrevet

Ja, og det blir vel akkurat det hun kommer til å gjøre nå. Hun skulle visstnok ha medvirkning i LO fortsatt, som en rådgiver eller noe kanskje.

Yssen beskyldte henne for å bli skuffet over at hun var gravid. Valla har jo en datter som visstnok trenger spesiell omsorg. Kanskje hun var litt misunnelig fordi hun selv var for gammel til å få flere barn. Kanskje hun ønsket seg flere, men rakk ikke før det var for seint, og så kommer Yssen og skal ha barn i høy alder. Mobbing er jo som regel resultat av misunnelse.

"Yssen beskyldte henne for å bli skuffet over at hun var gravid. Valla har jo en datter som visstnok trenger spesiell omsorg. Kanskje hun var litt misunnelig fordi hun selv var for gammel til å få flere barn. Kanskje hun ønsket seg flere, men rakk ikke før det var for seint, og så kommer Yssen og skal ha barn i høy alder. Mobbing er jo som regel resultat av misunnelse"

Dette er en røverhistorie.

Skrevet

Det blåser jeg i:)

Det er vel ingen sak som har opprørt meg så mye som denne saken.

Yssen har mobbet mange nok og lenge nok ved hjelp av VG.

Men jeg tror at det er hun selv som taper på dette i det lange løp.

Når folk ikke orker å høre henne snakke om kvinnesak 8 mars, så sier det en del.

Du misforsto nok mitt innlegg. Jeg er ikke for Yssen jeg altså. Helt enig i det du skriver. Denne måten dette har skjedd på får nok noen ettervirkninger av noe slag.

Skrevet

"Yssen beskyldte henne for å bli skuffet over at hun var gravid. Valla har jo en datter som visstnok trenger spesiell omsorg. Kanskje hun var litt misunnelig fordi hun selv var for gammel til å få flere barn. Kanskje hun ønsket seg flere, men rakk ikke før det var for seint, og så kommer Yssen og skal ha barn i høy alder. Mobbing er jo som regel resultat av misunnelse"

Dette er en røverhistorie.

Har ikke fremstilt dette som noe sannhet jeg. Men har du sannheten så vil jeg gjerne høre den.

Gjest Det vet jeg.
Skrevet

Har ikke fremstilt dette som noe sannhet jeg. Men har du sannheten så vil jeg gjerne høre den.

Sannheten om hvordan man mottar gravide kvinner i Lo vet jeg ja og den versjonen spriker MYE fra den versjonen dere har lest i avisene.

Skrevet

Du misforsto nok mitt innlegg. Jeg er ikke for Yssen jeg altså. Helt enig i det du skriver. Denne måten dette har skjedd på får nok noen ettervirkninger av noe slag.

Jeg skjønte at du spøkte. Derfor jeg tok med smiletegn:)

Skrevet

Sannheten om hvordan man mottar gravide kvinner i Lo vet jeg ja og den versjonen spriker MYE fra den versjonen dere har lest i avisene.

Javel, det var jo interessant. Jeg skrev denne min så absolutt personlige teori utifra at det utvalget slo fast at Valla var skyldig i det Yssen sa. Og siden mobbing faktisk veldig ofte er et utslag av misunnelse prøvde jeg og finne en årsak til at Valla var misunnelig på Yssen. Da burde du stå frem og fortelle sannheten, det fortjener virkelig Valla.

Skrevet

Jeg skjønte at du spøkte. Derfor jeg tok med smiletegn:)

Du må skrive kjempestore smiletegn så sent på natta, da øya tar inn svært lite...

Gjest Det vet jeg
Skrevet

Javel, det var jo interessant. Jeg skrev denne min så absolutt personlige teori utifra at det utvalget slo fast at Valla var skyldig i det Yssen sa. Og siden mobbing faktisk veldig ofte er et utslag av misunnelse prøvde jeg og finne en årsak til at Valla var misunnelig på Yssen. Da burde du stå frem og fortelle sannheten, det fortjener virkelig Valla.

Desverre kan jeg ikke det.

Alt som sies kan bli misoppfattet.

Alle som mener noe annet kan ikke si noe.

Jan Davidsen og Sture Arntsen forsøkte å skape litt balanse. Det får man kjeft for.

De som ikke er enig i henrettelsen av Valla må holde kjeft, ellers tror jo alle at man er -for- mobbing, og det er det selvsagt -ingen- i LO som er.

Dessuten har ikke mine meninger så stor betydning heller når det kommer til stykket;)

Ville bare fortelle at gravide kvinner får pen behandling i LO.

Skrevet

Desverre kan jeg ikke det.

Alt som sies kan bli misoppfattet.

Alle som mener noe annet kan ikke si noe.

Jan Davidsen og Sture Arntsen forsøkte å skape litt balanse. Det får man kjeft for.

De som ikke er enig i henrettelsen av Valla må holde kjeft, ellers tror jo alle at man er -for- mobbing, og det er det selvsagt -ingen- i LO som er.

Dessuten har ikke mine meninger så stor betydning heller når det kommer til stykket;)

Ville bare fortelle at gravide kvinner får pen behandling i LO.

Jeg skjønner godt argumentet ditt. Litt av en balansegang dette. Samme hva man gjør så blir det galt. For det blir jo galt å tie også. Men hvis flere vil stå frem, så heng deg på, jo flere jo bedre. Tror mange roper på en mer balansert endelikt på denne saken.

Gjest Det vet jeg.
Skrevet

Jeg skjønner godt argumentet ditt. Litt av en balansegang dette. Samme hva man gjør så blir det galt. For det blir jo galt å tie også. Men hvis flere vil stå frem, så heng deg på, jo flere jo bedre. Tror mange roper på en mer balansert endelikt på denne saken.

Man kan gi søtte internt, men ikke i media.

Og derfor tror alle at Valla ikke har noen støtte, men det har hun i massevis.

Skrevet

Man kan gi søtte internt, men ikke i media.

Og derfor tror alle at Valla ikke har noen støtte, men det har hun i massevis.

Det var veldig hyggelig å høre. Det har jo ikke akkurat florert med støtte til henne. Da finner jeg senga med visshet om at rettferdigheten rår tross alt. Ha en god natt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...