Gå til innhold

Da gikk Gerd Liv

Anbefalte innlegg

Gjest Det vet jeg.
Skrevet

Det var veldig hyggelig å høre. Det har jo ikke akkurat florert med støtte til henne. Da finner jeg senga med visshet om at rettferdigheten rår tross alt. Ha en god natt.

Ha en god natt du også:)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• keinstein

6

• Nellie

5

• hidi, the scorpion

5

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Man kan si mangt og mye og Valla og hennes "lederstil", men hun er sterk. Det skal mye til å klare det presset hun har vært og er igjennom nå. Hun eier kanskje ikke all verdens innsikt, men få hadde klart å stå oppreist etter alt det hun har opplevd (og det som venter), det skal hun ha.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Det var det eneste rette å gjøre etter at rapporten var som den var.Lo kan ikke ha en leder som blir oppfattet som mobber.

Nå håper jeg bare at rapporten var riktig og at forhåndsdømmingen ikke har påvirket resultatet.

Det er skremmende å se på hva som har forgått de siste to månedene og hvordan VG`s overskrifter har påvirket folks oppfatning av saken og ikke minst raseriet mot et enkeltmenneske allerede lenge før det forelå noen "dom".

Jeg skulle så gjerne ha sett at dette hadde endt i en rettsak isteden, slik at vi kunne ha vært trygge på at begges sider var ivaretatt og at "dommen" var riktig.

Jeg liker ikke måten dette har blitt gjort på fra begynnelse til slutt og er langt fra sikker på om utfallet var slik det burde ha vært.

Selv må jeg si at jeg får frysninger på ryggen av å se Yssen snakke i media.

Forøvrig synes jeg Valla gikk av med stil. Hun er sterk og det er for meg helt utrolig at hun greier å gå oppreist etter den behandlingen hun har fått.

Det er nok hennes styrke som også er hennes svakhet. Hun tåler selv MYE og har ikke greid å forstå at andre ikke er like sterke.

Synd at folk ser bare hennes svakheter og ikke evner å se hva hun han gjort for nettopp dem.

Hun fortjener ros og ris.

Dette var det eneste balanserte og fornuftige innlegget i denne tråden, som jeg kunne finne.

Logitechmusa
Skrevet

Dette var det eneste balanserte og fornuftige innlegget i denne tråden, som jeg kunne finne.

Hva er balansert i å ikke se mobberen Valla til tross for de bra tingene LO-lederen Valla har gjort? Noen god personalansvarlig kan neppe noen kalle henne uten å nekte å innse at hun faktisk har mobbet en som tydeligvis allerede lå nede etter å først ha utøvd makt mot vedkommende ved å tilsidesette henne ved flere anledninger og ved i påhør av andre kalle vedkommende udugelig.

Jeg har som verneombud sett sterke flotte mennesker redusert til ingenting på grunn av overordnede som mobbet dem. Jeg har sett noen av disse gå fra å være dyktige medarbeidere til arbeidsuføre på grunn av slike som Valla. Jeg har sett to stykker redusert til selvmordskandidater, og vært nødt til å følge en av dem til graven etter stygg mobbing og trakkasering på arbeidsplassen.

Og hvem av dere vet med sikkerhet at Yssen ikke forsøkte å ta mobbingen opp gjennom de rette instansene før hun gikk til VG? Denne rapporten som tydeligvis en del ønsker å bagatellisere sier at det er flere i LO som har latt være å varsle og som hadde sett hva som foregikk uten å løfte en finger. Så, hva skal den som blir mobbet i så fall gjøre syns dere?

Skrevet

Hva er balansert i å ikke se mobberen Valla til tross for de bra tingene LO-lederen Valla har gjort? Noen god personalansvarlig kan neppe noen kalle henne uten å nekte å innse at hun faktisk har mobbet en som tydeligvis allerede lå nede etter å først ha utøvd makt mot vedkommende ved å tilsidesette henne ved flere anledninger og ved i påhør av andre kalle vedkommende udugelig.

Jeg har som verneombud sett sterke flotte mennesker redusert til ingenting på grunn av overordnede som mobbet dem. Jeg har sett noen av disse gå fra å være dyktige medarbeidere til arbeidsuføre på grunn av slike som Valla. Jeg har sett to stykker redusert til selvmordskandidater, og vært nødt til å følge en av dem til graven etter stygg mobbing og trakkasering på arbeidsplassen.

Og hvem av dere vet med sikkerhet at Yssen ikke forsøkte å ta mobbingen opp gjennom de rette instansene før hun gikk til VG? Denne rapporten som tydeligvis en del ønsker å bagatellisere sier at det er flere i LO som har latt være å varsle og som hadde sett hva som foregikk uten å løfte en finger. Så, hva skal den som blir mobbet i så fall gjøre syns dere?

Du har jobbet som vernebud.

Da vet du vel også at verneombudet skal kontaktes i slike saker. Yssen kontaktet aldri noe verneombud.

Skrevet

Klart du går av med stil... når du ikke skjønner at dette har det aller minste med deg selv å gjøre.

Sånn sett er dette trist. Fordi en psykisk syk person har fått lov til å inneha en så viktig posisjon i så mange år. Hun har vært høvding og mester. Og så viser det seg at dette er en person med i beste fall et litt forstyrret syn på seg selv og omgivelsene. I verste fall er dette en personlighetsforstyrrelse. Og ingen burde være slem mot Gerd-Liv da.... Men jeg tror at det dessverre er slik at Gerd-Liv har det sånn som folk før i verden hadde det da de ble diagnostisert som psykopater.

Trist, siden dette handler om landets lededende arbeidstakerorganisasjon. Enda mer trist, siden det er LO som har satt standarden de siste åra..... Og det er en person som har stått henne nær i mange år, som burde ha sett hva som foregikk, som har vært en medløper i hele prosessen.... som overtar og er mild og reformvillig.

LO er Norges største arbeidstakerorganisasjon... hvor er de folka som virkelig mener noe?

Veldig bra sagt!

Skrevet

Kanskje vi har hatt samme sjef.Eller det er kanskje flere rektorer av samme type i vårt langstrakte land. Jeg ble syk første gangen jeg hørte om Valla saken, for det rippet opp i gamle opplevelser med min tidligere sjef. hun var en sjarmør og en tyrann

Var det i Oslo du jobba?

Det finnes nok dessverre flere sånne sjefer...

Gjest mine meninger
Skrevet

Klart du går av med stil... når du ikke skjønner at dette har det aller minste med deg selv å gjøre.

Sånn sett er dette trist. Fordi en psykisk syk person har fått lov til å inneha en så viktig posisjon i så mange år. Hun har vært høvding og mester. Og så viser det seg at dette er en person med i beste fall et litt forstyrret syn på seg selv og omgivelsene. I verste fall er dette en personlighetsforstyrrelse. Og ingen burde være slem mot Gerd-Liv da.... Men jeg tror at det dessverre er slik at Gerd-Liv har det sånn som folk før i verden hadde det da de ble diagnostisert som psykopater.

Trist, siden dette handler om landets lededende arbeidstakerorganisasjon. Enda mer trist, siden det er LO som har satt standarden de siste åra..... Og det er en person som har stått henne nær i mange år, som burde ha sett hva som foregikk, som har vært en medløper i hele prosessen.... som overtar og er mild og reformvillig.

LO er Norges største arbeidstakerorganisasjon... hvor er de folka som virkelig mener noe?

"I verste fall er dette en personlighetsforstyrrelse. "

Hun er et opplagt tilfelle av psykopati. Granskingskommisjonen sier jo at hun "hadde begrenset innsikt i hvordan hennes adferd påvirket medarbeidere". Kan det sies tydligere? En person som har vært med i en liten sekt på noen få titalls personer til _venstre_ for AKPml og senere ikke tok avstand fra det, er egentlig i samme kategori som Vigrid-folk.

Hadde hun ikke gått, kunne hun blitt anmeldt for den grove måten hun behandlet sine kollegaer på. LO kunne ikke ta rettsak som kunne dra ut i langdrag eller forsøke å komme helt til bunns i Yssen/Valla saken. De så fort at dette kunne være en katastrofe og måtte vite om hun var uegnet som leder. I så fall måtte hun bort før hun rakk å knekke flere mennesker.

"LO er Norges største arbeidstakerorganisasjon... hvor er de folka som virkelig mener noe?"

Ofre for psykopatiske ledere er ofte for redde for å si noe.

Logitechmusa
Skrevet

Da vet du vel også at verneombudet skal kontaktes i slike saker. Yssen kontaktet aldri noe verneombud.

Jeg trodde jeg hadde fulgt rimelig godt med i denne saken, men har ikke sett dette noe sted. Hvor har du det fra?

Skrevet

Det har stått i en avis. Husker ikke hvilken, men det var sikkert ikke VG.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...