Gå til innhold

Plutselig mange telefonselgere

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har tidligere aldri vært plaget av telefonselgere på mobilen min. Fra jeg fikk mobilen til for 3-4 mnd siden (7-8 år) hadde jeg kanskje to telefonselgere på tråden.

I de siste mnd har jeg fått mange selgere på tråden. Tele2, motemagasinet, sjømannskirken, bokklubber, you name it. Det har kommet helt plutselig, fra null sånne telefoner, til ganske mange. Hva kan det komme av? Jeg har ikke etterlatt telefonnummer i andre anledninger enn "vanlig", så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal skje nå. Det virker som om alle telefonselgere plutselig har funnet ut at "oi, Caloni har telefon, jo!".

Jeg har nå reservert meg mot telefonselgere, men det tar vel 3 mnd eller noe sånt før jeg kan forvente at selgere skal respektere det (noe med vasking av lister og sånt).

Er det noen andre som har opplevd dette? Er det da slik at det har pågått en periode, for så å bli stille igjen?

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv. Men er du helt sikker på at du ikke har registrert deg noe sted hvor opplysningene kan ha blitt videresolgt til markedsføringformål?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv. Men er du helt sikker på at du ikke har registrert deg noe sted hvor opplysningene kan ha blitt videresolgt til markedsføringformål?

Nei...100 % kan jeg vel ikke være. Dersom jeg registerer meg som kunde i netthandling f.eks (jeg handler bare hos de jeg vet er seriøse) så oppgir jeg stort sett telefonnummer om de spør etter det. Men det har jeg jo "alltid" gjort..Det kan vel være at jeg traff "gullkornet" en gang, da..Men jeg ser ingen åpenbar sammenheng der.

Skrevet

Nei...100 % kan jeg vel ikke være. Dersom jeg registerer meg som kunde i netthandling f.eks (jeg handler bare hos de jeg vet er seriøse) så oppgir jeg stort sett telefonnummer om de spør etter det. Men det har jeg jo "alltid" gjort..Det kan vel være at jeg traff "gullkornet" en gang, da..Men jeg ser ingen åpenbar sammenheng der.

Du har ikke mobilabonnement hos en mindre og kanskje litt tvilsom tilbyder heller?

Jeg aner virkelig ikke hva som ligger bak.

Håper det snart blir borte!

Du kan jo sperre telefonen for samtaler fra alle andre numre enn de som ligger i telefonboken din, men det er jo ikke så gunstig hvis du kanskje får en telefon fra andre seriøse folk du gjerne vil ha kontakt med...

Caloni Makaroni
Skrevet

Du har ikke mobilabonnement hos en mindre og kanskje litt tvilsom tilbyder heller?

Du kan jo sperre telefonen for samtaler fra alle andre numre enn de som ligger i telefonboken din, men det er jo ikke så gunstig hvis du kanskje får en telefon fra andre seriøse folk du gjerne vil ha kontakt med...

Nei, jeg hatt NetCom hele tiden, helt til jeg byttet til OneCall for en uke siden. Og det her startet altså for noen mnd siden.

Men misforstå meg rett,- det er ikke slik at jeg blir oppringt hver eneste dag av selgere, altså. Men fra å være -ingen-, så har jeg nå fått en god del av dem de siste mnd. Og én ting er jo de telefonene man faktisk rekker å ta, men en annen ting er at de gjerne legger igjen en 3-4 ubesvarte anrop (de legger jo på med en gang en annen svarer, de ringer opp flere på en gang), samt at om man rekker å ta den er det noen ganger bare helt stille i andre enden. Så om hver selger står for 5 anrop, så er det jo irriterende. 6 selgere blir 30 anrop, og -da- er det en gretten Caloni i andre enden når noen endelig svarer ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Å sperre for alt unntatt de som ligger i telefonboken min er nok en særdeles dårlig idé, ja. Jeg vil anslå at rundt 30 % av alle samtaler jeg mottar (og som faktisk -er- til meg) er fra folk som ikke er i telefonboken min.

Skrevet

Har hatt mobil siden forrige jul. For et par uker siden fikk jeg flere telefoner fra "ingen", det er trolig hemmelig nummer. Rakk ikke å ta den.

Skrevet

Tror det går an å reservere seg mot dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...