Gå til innhold

Flytur

Gjest grønn tulipan

Anbefalte innlegg

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Er det noen av dere som vet hvordan jeg må pakke flytende væske som jeg skal ha med i håndbagasjen, på fly?

Det er medisiner så jeg må ha de der.

Har hørt om en plastikpose som kan lukkes. Men kan jeg bruke en vanlig gjennomsiktig pose?

Glad om noen kan gi meg et svar.

Skrevet

Man får utdelt en gjennomsiktig plastpose på flyplassene ved sikkerthetskontrollen. (I allefall var det slik sist jeg reiste). Men du kan sikkert ha dem i en gjennomsiktig pose på forhånd.

Gjest god tur
Skrevet

http://www.osl.no/index.asp?strurl=//templates/applications/internet/showobject.asp?channelid=1000341&infoobjectid=1023306&menuid_1=&menuid=&topExpand=&subExpand=&pid_1=&l=&cAD=1000123

Du bør kjøpe enliters zip-lpck-poser (kjøpes i dagligvarebutikken).Eller ha det i en annen pose, så får du en zip-lock på flyplassen du kan putte det over i.

Les linken over.

la etiketter som sier at det er nødvendig medisin for deg, sitte på flasken. Eller ta med resepten. Sånn for sikkerhetsskyld.

Væske som du ikke må ha på reisen, lar du ligge i den innsjekkede baggasjen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Slike poser fant jeg her om dagen på Gardemoen. De lå på ett bord ved sikkerthetskontrollen. I tillegg stod de og delte ut.

Er væsken på mer enn 1 dl? Og flaska større enn at den rommer 1 dl?

Da må du ha erklæring fra lege med deg.

Så legger du medisinene dine for seg selv på båndet, og har erklæringen i hånden.

Nødvendige medisiner og barnemat er unntatt reglene, men medisiner skal ha gyldig erklæring. Og man kan bli bedt om å smake på det.

Gjest grønn tulipan
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173462389' post='3564540]

Slike poser fant jeg her om dagen på Gardemoen. De lå på ett bord ved sikkerthetskontrollen. I tillegg stod de og delte ut.

Er væsken på mer enn 1 dl? Og flaska større enn at den rommer 1 dl?

Da må du ha erklæring fra lege med deg.

Så legger du medisinene dine for seg selv på båndet, og har erklæringen i hånden.

Nødvendige medisiner og barnemat er unntatt reglene, men medisiner skal ha gyldig erklæring. Og man kan bli bedt om å smake på det.

Takk for svar alle!

Da kjøper jeg meg poser som kan lukkes.

Det er ikke over 1 dl i medisinen,så det bør gå bra.

Gleder meg til å dra på tur :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for svar alle!

Da kjøper jeg meg poser som kan lukkes.

Det er ikke over 1 dl i medisinen,så det bør gå bra.

Gleder meg til å dra på tur :-)

God tur!

Jeg ville ha hatt med meg en erklæring hvis det er reseptbelagt medisin, sånn just in case.

Jeg har en med meg når jeg flyr, du trenger bare få tak i erklæringen en gang, så kan du bruke den ved senere reiser også.

Gjest Vekten87
Skrevet

såg noen poser på nille forleden. men vet ikke om alle nille butikker har de. de tok den vekten du kunne ha me deg og var veldig billig...

Caloni Makaroni
Skrevet

Medisiner er fullstendig unntatt fra regelen, dvs. at du ikke trenger å tenke på 1 dl-regelen. Såvidt jeg har forstått, da.

Men jeg tror du -må- ha med attest på at det er nødvendige medisiner for deg på reisen.

Du kan bli bedt om enten å smake på det, eller å ta litt på huden om det ikke er ment for å innta oralt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...