Gå til innhold

Mat man ikke liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare dressing til taco? Har aldri hørt at folk har brukt noe annet enn rømme!!

Hva slags dressing var dette, da?

Hamburgerdressing! *ler*

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Peachy

7

• Caloni Makaroni

6

• Hatsumomo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg likte ikke pizza (!) eller reker i hele min oppvekst...! Fant vel ut i slutten av tenårene at jeg likte det allikevel :)

Men jeg har noen vage minner om et-eller-annet negativt knyttet til de to tingene, så jeg hadde nok fått en mindre god pizza et sted, kanskje med noe spesielt på. Rekene tror jeg bare handler om smak som forandrer seg når man blir eldre.

Jeg er forresten dypt imponert over en venninnes lille sønn, som i fjor spiste KOKT (altså ikke engang fritert) blekksprut i Hellas. Lille guttungen var 5 år! Og nå i år spurte han moren sin en dag om de kunne kjøpe kreps og kose seg med til helgen! Hun lurte på hvorfor han hadde lyst på det, for hun kunne ikke huske at han hadde smakt det noengang. Og det hadde han heller ikke, svaret var: Fordi jeg må jo finne ut hvordan det smaker! Hvor mange 6-åringer er så tøffe på å prøve ny mat? (og dette er bare et par eksempler, han er utrolig allsidig i kostholdet, mens jeg ellers synes jeg hører om barn som synes alt er æsj og vondt...)

Det er tøft gjort av en guttunge!

Hadde også en periode der jeg ikke likte pizza. Hadde riktignok noe å gjøre med at jeg fikk spysjuka rett etter jeg hadde spist det engang så var overbevist om at det var pizzaens feil.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg har hatt det sånn med øl, vin og oliven. det eneste jeg ikke liker nå er stangselleri. jeg har prøvd å lære meg å like det flere ganger, men jeg brekker meg hver gang. nå har jeg gitt opp...

Skrevet

Jeg har hatt det sånn med øl, vin og oliven. det eneste jeg ikke liker nå er stangselleri. jeg har prøvd å lære meg å like det flere ganger, men jeg brekker meg hver gang. nå har jeg gitt opp...

Stå på, du klarer dette også!

Men jeg fatter ikke hvordan du klarer å like rusbrus. Kvalme greier.

Skrevet

Jeg har det inntrykket at dette skjer med de fleste etterhvert som årene går, ganske spennende egentlig.

Jeg har begynt å like oliven, rødvin og en del ting til jeg ikke kommer på i øyeblikket.

Skrevet

Ah, stangselleri - jeg har begynt å like det i Waldorfsalat.

Brakk meg før.

Skrevet

Mamma sier det der til meg hver gang vi spiser middag sammen, og jeg prøver, prøver, prøver og prøver. Det smaker sjelden bedre enn det gjorde sist gang jeg ikke likte det. Men det hender, og da kan det jo være verdt det. Tenk om jeg fortsatt ikke hadde oppdaget rømme til taco. *sukk*

Å ja, rømmedressing ..og oljedressinger til salat - i tillegg til wok og rødvin noe av det beste som har kommet sent inn i livet mitt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er tøft gjort av en guttunge!

Hadde også en periode der jeg ikke likte pizza. Hadde riktignok noe å gjøre med at jeg fikk spysjuka rett etter jeg hadde spist det engang så var overbevist om at det var pizzaens feil.

Jeg hadde samme greia med flatbrød. Jeg spiste mye flatbrød sammen med lapskaus en gang, og rett etterpå ble jeg skikkelig dårlig i magen, og det førte til at jeg ikke spiste flatbrød på flere år. Ikke det at det er noen delikatesse, men jeg spiser det igjen nå :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Antall smaksløker i munnen halverer seg fra man er barn til man er voksen. Så barn finner vel smakene mer "overveldende" enn voksne.

Jeg lurer noen ganger på om det er slik at man først ikke liker en smak, for så å starte å like akkurat den smaken, eller om det er sånn at man først ikke liker en matvare, men så blir det akkurat som om smaken forandrer seg.

Jeg har "alltid" elsket pistasjeis. Men i en periode var det akkurat som om smaken forandret seg i munnen min, og derfor spiste jeg det ikke på flere år. Men så smakte jeg det igjen, og da smakte det akkurat like godt som før.

Jeg klarer ikke solbær. Og da hjelper det ikke at jeg hver dag tar oppløselige tabletter med solbærsmak ;) Forøvrig et godt eksempel på at visse smaker venner man seg aldri til. Har brukt dem i 2,5 år nå.

Skrevet

Da er det håp da, jeg prøver meg nemmelig på sild i ulike varianter hver jul for det ser jo så godt ut. Men nei, til nå har det bare smakt pyton. Regner med at innen jeg er 50, så har det endret seg:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det eneste jeg virkelig ikke takler er blodmat. At noen kan spise disse perversitetene, og til og med gjerne med sukker på, sier litt om enkeltes sinnstilstand.

Ellers er jeg åpen for det meste.

Gjest midia
Skrevet

Kokt potet er det værste jeg får, har ikke tjangs å svelge det.

Skrevet

Antall smaksløker i munnen halverer seg fra man er barn til man er voksen. Så barn finner vel smakene mer "overveldende" enn voksne.

Jeg lurer noen ganger på om det er slik at man først ikke liker en smak, for så å starte å like akkurat den smaken, eller om det er sånn at man først ikke liker en matvare, men så blir det akkurat som om smaken forandrer seg.

Jeg har "alltid" elsket pistasjeis. Men i en periode var det akkurat som om smaken forandret seg i munnen min, og derfor spiste jeg det ikke på flere år. Men så smakte jeg det igjen, og da smakte det akkurat like godt som før.

Jeg klarer ikke solbær. Og da hjelper det ikke at jeg hver dag tar oppløselige tabletter med solbærsmak ;) Forøvrig et godt eksempel på at visse smaker venner man seg aldri til. Har brukt dem i 2,5 år nå.

Må du ta dem oppløselig da? De finnes jo som uoppløselige også.

Skrevet

Kokt potet er det værste jeg får, har ikke tjangs å svelge det.

Kunne ikke vært mer enig med deg, men dersom det er god saus så kan det smake bra.

Skrevet

Du er modig, og du vil belønnes for ditt mot:-D

Fetteren min gråt første gangen han turte å spise surkål. Tårene var for alle de deilige middagene han hadde gått glipp av:-)

*LOL*

Gjest midia
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg, men dersom det er god saus så kan det smake bra.

Nei det er like ille med saus også.

Gratinerte poteter, pomfri, potetmos osv er kjempegodt!

men å mose kokte poteter med saus selv er pyton.

Caloni Makaroni
Skrevet

Må du ta dem oppløselig da? De finnes jo som uoppløselige også.

Å? Hvor?

Vet det finnes noen som ikke selges i Norge ennå, men..

Skrevet

Å? Hvor?

Vet det finnes noen som ikke selges i Norge ennå, men..

Jeg har ihvertfall ikke sett oppløselige, hvis de ikke løser seg opp i munnen din da? Har bare sett vanlige svelge-hele-tabletter.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har ihvertfall ikke sett oppløselige, hvis de ikke løser seg opp i munnen din da? Har bare sett vanlige svelge-hele-tabletter.

Ah. Ja, de later som om de er vanlig tabletter, men med en gang de kommer i kontakt med væske, så *pfst!* og de går i oppløsning. Prøv å slipp en oppi et glass vann en gang (om du har tilgang på sånne, da), så skjønner du hva jeg mener ;)

Skrevet

Ah. Ja, de later som om de er vanlig tabletter, men med en gang de kommer i kontakt med væske, så *pfst!* og de går i oppløsning. Prøv å slipp en oppi et glass vann en gang (om du har tilgang på sånne, da), så skjønner du hva jeg mener ;)

Tror ikke jeg skal drive og eksperimentere så mye med dem. ;)

Du får bare svelge dem fort, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...