Gå til innhold

Mat man ikke liker

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Tror ikke jeg skal drive og eksperimentere så mye med dem. ;)

Du får bare svelge dem fort, da.

Du får "miste en på gulvet" først ;)

Jada, har utviklet litt av en teknikk for å få skutt dem ned i halsen så fort som mulig ;)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Peachy

7

• Caloni Makaroni

6

• Hatsumomo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du får "miste en på gulvet" først ;)

Jada, har utviklet litt av en teknikk for å få skutt dem ned i halsen så fort som mulig ;)

Miste en på gulvet, så plukke den opp og utføre mystiske eksperimenter med den. Ja, da blir jeg nok ikke sett på som smågal. ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Miste en på gulvet, så plukke den opp og utføre mystiske eksperimenter med den. Ja, da blir jeg nok ikke sett på som smågal. ;)

Nei :D

candyqueen_83
Skrevet

Hva er forresten rømmesild??

Sildebiter på glass i rømmesaus.

Skrevet

Hamburgerdressing! *ler*

*ler også* Utrolgi å høre om hva folk "finner på" he he!

Skrevet

Sildebiter på glass i rømmesaus.

Aldri hørt om! Har hørt om sursild, tomatsild, madeirasild, sennepssild, men ikke rømmesild;-)

Skrevet

Antall smaksløker i munnen halverer seg fra man er barn til man er voksen. Så barn finner vel smakene mer "overveldende" enn voksne.

Jeg lurer noen ganger på om det er slik at man først ikke liker en smak, for så å starte å like akkurat den smaken, eller om det er sånn at man først ikke liker en matvare, men så blir det akkurat som om smaken forandrer seg.

Jeg har "alltid" elsket pistasjeis. Men i en periode var det akkurat som om smaken forandret seg i munnen min, og derfor spiste jeg det ikke på flere år. Men så smakte jeg det igjen, og da smakte det akkurat like godt som før.

Jeg klarer ikke solbær. Og da hjelper det ikke at jeg hver dag tar oppløselige tabletter med solbærsmak ;) Forøvrig et godt eksempel på at visse smaker venner man seg aldri til. Har brukt dem i 2,5 år nå.

"Jeg lurer noen ganger på om det er slik at man først ikke liker en smak, for så å starte å like akkurat den smaken, eller om det er sånn at man først ikke liker en matvare, men så blir det akkurat som om smaken forandrer seg."

Jeg tror helt klart at smaken forandrer seg med årene.

Jeg husker f eks at jeg begynte å like kaffe og øl i omtrent samme tidsperiode, sånn cirka runt 19-20-årsalderen. Ikke at jeg mener at det er noen sammenheng mellom kaffe og øl *he he*, men jeg fant det ganske påfallende at jeg enret oppfatning av begge to.

Og jeg tror ikke det var snakk om å bare "venne" seg til smakene, for jeg hadde smakt begge deler flere ganger før.

Men med f eks oliven tror jeg at det var snakk om å venne seg til det, og likeså med biff tartar.

candyqueen_83
Skrevet

Aldri hørt om! Har hørt om sursild, tomatsild, madeirasild, sennepssild, men ikke rømmesild;-)

Hvis du liker sild, og bor i nærheten av smart club, burde du prøve rømmesilda de selger der. Den beste i verden. Delikat osv kan ikke måle seg med denne :)

Skrevet

Hvis du liker sild, og bor i nærheten av smart club, burde du prøve rømmesilda de selger der. Den beste i verden. Delikat osv kan ikke måle seg med denne :)

Saken er vel den at jeg ikke er noe spesielt glad i sild...;-) Hadde jeg vært det, hadde jeg sikkert hørt om rømmesild også *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...