Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vil høre med dere om dere har erfaring med noe slikt. Har tenkt å høre på apoteket, men vil høre om deres erfaringer. Jeg har lest at det ikke er bra å ta hostesaft om en har lungebetennelse. Men jeg vet ikke hvordan det egentlig er heller om en tar det! 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 For småunger sies det at vann er like bra som hostesaft. Men husker ikke om det er slimløsende hostesaft eller annen hostesaft det var... 0 Siter
bouenas Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Du kan ta slimløsende hostesaft, men ikke hostestillende hostesaft. Slimet må opp & frem 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Du kan ta slimløsende hostesaft, men ikke hostestillende hostesaft. Slimet må opp & frem Tusen takk for svaret! Da er jeg med i hva jeg har lest, da skal jeg finne en slik på apoteket i morgen. Nå merker jeg at jeg har sikkelig mye slim, så nå må jeg få det bort! 0 Siter
Gjest Nurse Novel Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det beste er å drikke vann ja, som bouenas sier. Hostesaft uten resept har etter min erfaring lite eller ingenting for seg:) 0 Siter
Gjest asylum Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det beste er å drikke vann ja, som bouenas sier. Hostesaft uten resept har etter min erfaring lite eller ingenting for seg:) Ups:) mente som Åsemor skriver:) Sorry:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Du kan ta slimløsende hostesaft, men ikke hostestillende hostesaft. Slimet må opp & frem Tusen takk for svaret! Vann hjelper litt, men ikke nok, så jeg vil ha det bort nå! bouenas skrev at jeg kan ta slimløsende hostesaft men ikke hostestillende. Så da har jeg fått avklart det jeg har lest. Takk for svaret:) 0 Siter
bouenas Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Tusen takk for svaret! Da er jeg med i hva jeg har lest, da skal jeg finne en slik på apoteket i morgen. Nå merker jeg at jeg har sikkelig mye slim, så nå må jeg få det bort! Gå på helsekostbutikken og kjøp Ayurvedisk urtete, som heter "Gentle Breath". Funker noe sinnsykt 0 Siter
bouenas Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Tusen takk for svaret! Vann hjelper litt, men ikke nok, så jeg vil ha det bort nå! bouenas skrev at jeg kan ta slimløsende hostesaft men ikke hostestillende. Så da har jeg fått avklart det jeg har lest. Takk for svaret:) Bare koselig! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det beste er å drikke vann ja, som bouenas sier. Hostesaft uten resept har etter min erfaring lite eller ingenting for seg:) Ja, vann prøver jeg. For jeg lever stortsett på vann. Men føler ikke det hjelper nok. Så jeg vil gjerne ha noe itilegg og tenkte da at det fantes noe bra på apoteket:), takk for svaret ) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Gå på helsekostbutikken og kjøp Ayurvedisk urtete, som heter "Gentle Breath". Funker noe sinnsykt Tusen takk for det! Det skal jeg fikse i morgen:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 For småunger sies det at vann er like bra som hostesaft. Men husker ikke om det er slimløsende hostesaft eller annen hostesaft det var... Tusen takk for svaret! Vann hjelper litt, men ikke nok, så jeg vil ha det bort nå! bouenas skrev at jeg kan ta slimløsende hostesaft men ikke hostestillende. Så da har jeg fått avklart det jeg har lest. Takk for svaret:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Jeg ville heller gått på helsekosten og fått "Kanjang" e.l. Det virker slimløsende og fungerer bra! Hostesaft kan ofte stagge hosten, men til gjengjeld blir slimet gjerne liggende i brystet. Det er greit å hoste for å få løst opp slimet. Jeg vil anbefale deg varme omslag på brystet. Selv har jeg f.eks. en hvetepute fra Clas Ohlsson som fungerer bra. Jeg hadde lungebetennelse når minsten var ett år gammel. Hver dag lå vi to på sofaen og sov. Hun lå på magen oppå brystet mitt. Det rare var at når vi våkna, kjente jeg at slimet virkelig løsna i brystet mitt. Hun var god og varm og hadde rett og slett varma opp brystkassa mi slik at slimet løsna og kom opp. Sånn holdt det faktisk på i flere måneder etter at jeg egentlig var friskmeldt fra lungebetennelsen. Jeg innbiller meg at jeg kanskje hadde hatt problemer med å bli kvitt betennelsen hvis jeg ikke hadde hatt denne "levende varmeputa" ;-) 0 Siter
Gjest influensa nå jeg Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Kjøp heller slimløsende tabletter, man blir ofte kvalm av hostesaft, i alle fall blir jeg det. Bisolvon er kjempefin, jeg har influensa nå og er full av slim, men det blir borte så snart jeg tar en tablett Bisolvon. God bedring! 0 Siter
Prinsessemamma Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Anbefaler Bisolvon jeg og, enten mixtur eller tablett, kjøpes på apoteket. Jeg bruker alltid det når jeg har luftveisinf. som "setter seg" skikkelig i brystet. 0 Siter
Gjest advokado Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Du kan ta slimløsende hostesaft, men ikke hostestillende hostesaft. Slimet må opp & frem Forskjellen på slimløsende og hostedempende hostesaft er....? Ligger det ikke i navnet hostesaft at begge demper hoste? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Tusen takk for svaret! Vann hjelper litt, men ikke nok, så jeg vil ha det bort nå! bouenas skrev at jeg kan ta slimløsende hostesaft men ikke hostestillende. Så da har jeg fått avklart det jeg har lest. Takk for svaret:) Varm solbærsaft (av solbærsiruptypen med veldig varmt vann i) løser slim like godt som vanlig hostesaft uten reseptplikt. Dattera mi vokste omtrent opp på det, hun var ofte veldig forkjølet fordi hun var astmatiker. Men ettersom du også er astmatiker, så har du vel diverse sprayer, og det skal du jo ta for å åpne luftveiene før du slenger nedei store slurker varm solbærsaft. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Anbefaler Bisolvon jeg og, enten mixtur eller tablett, kjøpes på apoteket. Jeg bruker alltid det når jeg har luftveisinf. som "setter seg" skikkelig i brystet. Tusen takk for ditt svar:o) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Kjøp heller slimløsende tabletter, man blir ofte kvalm av hostesaft, i alle fall blir jeg det. Bisolvon er kjempefin, jeg har influensa nå og er full av slim, men det blir borte så snart jeg tar en tablett Bisolvon. God bedring! Tusen takk for det og takk for svaret! Ja, det kunne kanskje vært det beste å kjøpt tabletter, for det er noen av hostesaftene jeg ikke tåler. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Jeg ville heller gått på helsekosten og fått "Kanjang" e.l. Det virker slimløsende og fungerer bra! Hostesaft kan ofte stagge hosten, men til gjengjeld blir slimet gjerne liggende i brystet. Det er greit å hoste for å få løst opp slimet. Jeg vil anbefale deg varme omslag på brystet. Selv har jeg f.eks. en hvetepute fra Clas Ohlsson som fungerer bra. Jeg hadde lungebetennelse når minsten var ett år gammel. Hver dag lå vi to på sofaen og sov. Hun lå på magen oppå brystet mitt. Det rare var at når vi våkna, kjente jeg at slimet virkelig løsna i brystet mitt. Hun var god og varm og hadde rett og slett varma opp brystkassa mi slik at slimet løsna og kom opp. Sånn holdt det faktisk på i flere måneder etter at jeg egentlig var friskmeldt fra lungebetennelsen. Jeg innbiller meg at jeg kanskje hadde hatt problemer med å bli kvitt betennelsen hvis jeg ikke hadde hatt denne "levende varmeputa" ;-) Tusen takk for ditt svar! Tror jeg skal prøve det du anbefaller meg, har lyst å prøve litt forskjellig å se hva som fungerer best på meg. Ja, jeg burde fikset meg noe varme greier. Takk for tipset:) Hadde vært både bra og koslig å hatt en baby som kunnet varmet meg også, men så heldig har jeg ikke vært enda. Det må ha vært en bra løsning for deg hvertfall:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.