Gå til innhold

Hjelp! Hvordan få børstet stål fint igjen?

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Alle hvitevarene (stålvarene?) mine er av børstet stål, men jeg aner ikke hva jeg skal bruke for å få vekk fingermerker etc.

Tips?

Hilsen ei som er totalt blottet for husmoderlige evner...

Skrevet

Litt olivenolje på flater der folk ikke tar. Puss av med papir.

Ellers vann med ørlite zalo.

Evt litt sprit i vannet hvis du tåler lukta (som hurtig forsvinner). Evt litt eddik som tar kalken og hindrer at det blir gråslør. Som på glass.

Gjest alegre
Skrevet

Bruker ASKO Rustfri cleaner på mine "hvitevarer" av stål. Blir som nye etterpå.Kjøpes på bl.a. på Expert.

Gjest guttelus
Skrevet

Vi bruker kun mikrofiberklut. Det funker supert.Det er litt forskjell på nye og gamle hvitevarer av stål. De nyere modellene holder det fint å tørke av med en mikrofiberklut.

Agata1365381002
Skrevet

Vi bruker kun mikrofiberklut. Det funker supert.Det er litt forskjell på nye og gamle hvitevarer av stål. De nyere modellene holder det fint å tørke av med en mikrofiberklut.

Hvilken type microfiberklut bruker du? Jeg ser at det er flere typer på butikken, home party har jeg aldri vært på.

Agata1365381002
Skrevet

Bruker ASKO Rustfri cleaner på mine "hvitevarer" av stål. Blir som nye etterpå.Kjøpes på bl.a. på Expert.

Takk for tipset! Jeg dro på Expert, men der hadde de ikke den. Kjøpte noe annet; Johnson Stahl fix matt.

Det ble bedre, men er ikke helt fornøyd, så jeg skal lete etter den du foreslo.

Agata1365381002
Skrevet

Litt olivenolje på flater der folk ikke tar. Puss av med papir.

Ellers vann med ørlite zalo.

Evt litt sprit i vannet hvis du tåler lukta (som hurtig forsvinner). Evt litt eddik som tar kalken og hindrer at det blir gråslør. Som på glass.

Takk for tipset! Jeg kjøpte et middel på Expert, men ble ikke helt fornøyd, får prøve et av dine forslag neste gang:)

Skrevet

Takk for tipset! Jeg kjøpte et middel på Expert, men ble ikke helt fornøyd, får prøve et av dine forslag neste gang:)

Det er en upraktisk overflate å holde pen.

Gjest guttelus
Skrevet

Hvilken type microfiberklut bruker du? Jeg ser at det er flere typer på butikken, home party har jeg aldri vært på.

Jeg bruker Jordan sin (den lilla) den funker på alt av glass, speil og børsta stål. Lykke til, du kommer ikke til å angre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...