Gå til innhold

Bibelen og grønnsaker

Anbefalte innlegg

Gjest Fine bibelvers
Skrevet

Jeg har hørt at det skal stå i Bibelen et sted at vi skal spise mye grønnsaker og annen sunn mat. Kan noen hjelpe meg å finne hvor det står?

Skrevet

Romerbrevet kap 14.

Der står det mye sludder.

Solsikkefrø
Skrevet

Romerbrevet kap 14.

Der står det mye sludder.

"Romerbrevet kap 14.

Der står det mye sludder."

*fnis* ;) Din lille human-etiker! Den der var morsom og koslig ;)

Skrevet

"Romerbrevet kap 14.

Der står det mye sludder."

*fnis* ;) Din lille human-etiker! Den der var morsom og koslig ;)

Hele bibern er full av uvitenskapelig sludder og vås.

Den godeste Abraham var ingen stor naturvitenskapsmann, men en god observatør. Han kunne se sola stå opp og gå ned, men å finne ut hvorfor og hvordan var verre tydeligvis.

Muhammed-folka mener bestemt at jorda er flat. Ja det skulle jeg like å se.

Solsikkefrø
Skrevet

Hele bibern er full av uvitenskapelig sludder og vås.

Den godeste Abraham var ingen stor naturvitenskapsmann, men en god observatør. Han kunne se sola stå opp og gå ned, men å finne ut hvorfor og hvordan var verre tydeligvis.

Muhammed-folka mener bestemt at jorda er flat. Ja det skulle jeg like å se.

Men seriøst... hvordan kan man bevise at hele saueflokken i bibelen fantes? Jeg tror nok det var sterkere saker enn altervin som fikk disiplene til å følge etter den langhåra hippien i hvit kjortel tenk! Og de miraklene han gjorde var nok bare en koslig illusjon i hodet dems :)

Skrevet

Men seriøst... hvordan kan man bevise at hele saueflokken i bibelen fantes? Jeg tror nok det var sterkere saker enn altervin som fikk disiplene til å følge etter den langhåra hippien i hvit kjortel tenk! Og de miraklene han gjorde var nok bare en koslig illusjon i hodet dems :)

Noen sier det er et mirakel at jeg holder kjeft og ikke bryr meg med allting. Så vi har sikkert noe til felles, Jøsses og jeg.

Jeg kan gå på vannet! Om vintern.

Solsikkefrø
Skrevet

Noen sier det er et mirakel at jeg holder kjeft og ikke bryr meg med allting. Så vi har sikkert noe til felles, Jøsses og jeg.

Jeg kan gå på vannet! Om vintern.

Går du i hvit kjortel du også? :D

Skrevet

Går du i hvit kjortel du også? :D

Nei, men en stor regnfrakk. Like etter kom politiet.

Solsikkefrø
Skrevet

Nei, men en stor regnfrakk. Like etter kom politiet.

*lol* ;))

Skrevet

*lol* ;))

Jeg og gammelpresten er gode venner, men han ler ikke av bibelvitsene, derfor ler andre enda mer, når han ikke er til stede.

Jeg hadde noen ganske omfattende teorier om djeveldyrking som han absolutt ikke likte.

Skrevet

Det er da folk som blindt følger slike galninger i dag og. Det finnes jo haugevis av ulike mer eller mindre syke sekter, med en gal leder og en flokk idioter som "disipler". Uten at de er rusa på noe annet enn mangel på vett.

Skrevet

Det er da folk som blindt følger slike galninger i dag og. Det finnes jo haugevis av ulike mer eller mindre syke sekter, med en gal leder og en flokk idioter som "disipler". Uten at de er rusa på noe annet enn mangel på vett.

Var det ikke du som hadde vært i den der Læstadianer-sekten, da?

Skrevet

Var det ikke du som hadde vært i den der Læstadianer-sekten, da?

Jeg!? Nå blander du meg med noen andre gitt. Det nærmeste jeg noen gang har vært en sekt er statskirka...

Skrevet

Det helt utrolig.

Aldri kan et menneske spørre om noe som har med religion å gjøre, før en eller annen tulling må påpeke hvor tullete h*n syntes religion er, hva enn det er.

Det slår aldri feil her på DOL.

Skrevet

Det helt utrolig.

Aldri kan et menneske spørre om noe som har med religion å gjøre, før en eller annen tulling må påpeke hvor tullete h*n syntes religion er, hva enn det er.

Når 95% stemmer rødt, så blir det sånn.

Skrevet

Det helt utrolig.

De ivrigste ateistene er påfallende ofte x-kristne. Og da regner de seg gjerne som såååå mye smartere bare fordi de har endret oppfatning. Spesielt når man kommer inn på kristen etikk blir situasjonen "anspent". Viktigste trigger til irritasjon er temaer knyttet til alkohol og sex.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt om. Men i GT/jødisk tradisjon skal der være en del mat-regler. Kjøtt fra enkelte dyr blir da regnet for uakseptabelt å spise, slike dyr kalles urene.

Ellers har jeg hørt at noen folk med fordøyelsessykdommer har fått interesse for jødisk mat, kosher-mat (usikker på skrivemåte).

Det skal finnes en spesiell god oppskrift på brød inspirert fra GT. Mat-råd basert på bibelen er det vel mest jøder og adventister som er opptatt av. Kanskje du kan finne hjelp hos dem.

Gjest girasol
Skrevet

Det helt utrolig.

Helt sant Hatsumomo!...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...