Gå til innhold

Doktor Online i ny drakt


Gjest Redaktør/daglig leder

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen hemmeligheter, så da er det ikke så nødvendig. Ikke har jeg noe behov for å være slem heller. Hvis jeg skal brette inn øra på noen, gjør jeg det med mitt eget nick.

Det er like greit å stå for det man skriver både på godt og vondt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • keinstein

    9

  • Dorthe

    6

  • morsan

    4

  • ShitDiddelyDo

    4

Guri...jeg håper ikke det blir sånn her! Har noen klaget på oppstillinga vi har i nå? Jeg synes den fungerer topp jeg. Men det er nå merkelig om de skal endre på noe som er så bra som det er.............. At de vil utnytte skjemen bedre, gi mere lettere oversikt og nye tjenester er jo fint, men vi får krysse fingrene for at dol og tråd systemet blir levelig etter endringene.....

Jeg synes også det funker bra og vil ikke ha det annerledes. Men det tror jeg at jeg har ment hver gang de har byttet design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer på hva logisk rekkefølge er. Den logiske rekkefølgen for meg er slik det er nå, ikke at innleggene blir skrevet under hverandre etterhvert som de blir skrevet.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de strammer inn på registreringen, så forsvinner jeg. Jeg vil beholde anonymiteten. Hva andre tullinger finner på er helt likegyldig. Jeg gjør ikke noe galt, og vil ikke ha noe ansvar for andres påfunn. Jeg er medlem av et par mailinglister, og det er mye bedre. Det er ikke "snusbart" eller søkbart på internett. Ingen kan bla opp noe gammelt rusk, utgi seg for meg eller tulle som her.

"Hvis de strammer inn på registreringen, så forsvinner jeg."

Ja, jeg er meget skeptisk til et forslag fra noen brukere for noen dager siden om å knytte registreringen opp mot telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Hvis de strammer inn på registreringen, så forsvinner jeg."

Ja, jeg er meget skeptisk til et forslag fra noen brukere for noen dager siden om å knytte registreringen opp mot telefonnummer.

Det er ikke jeg skeptisk til.

Men jeg er skeptisk til denne "logiske rekkefølgen" på innlegga.

Fatter ikke hvorfor de skal gjøre noe med den ene tingen samtlige er enige om at er meget bra og unik i forumsammeheng, og det som gjør dol bedre enn alle andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvis de strammer inn på registreringen, så forsvinner jeg."

Ja, jeg er meget skeptisk til et forslag fra noen brukere for noen dager siden om å knytte registreringen opp mot telefonnummer.

Alle typer registrering kan saboteres.

Først når det blir som å logge inn i banken min, hvor jeg må ha sertifikatkryptering, pinkode, engangskode og personnummer, da blir det ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg skeptisk til.

Men jeg er skeptisk til denne "logiske rekkefølgen" på innlegga.

Fatter ikke hvorfor de skal gjøre noe med den ene tingen samtlige er enige om at er meget bra og unik i forumsammeheng, og det som gjør dol bedre enn alle andre forum.

Jeg er helt enig i siste avsnitt hos deg. DOL funker kjemebra i forhold til en del andre forum jeg har svitsjet innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg skeptisk til.

Men jeg er skeptisk til denne "logiske rekkefølgen" på innlegga.

Fatter ikke hvorfor de skal gjøre noe med den ene tingen samtlige er enige om at er meget bra og unik i forumsammeheng, og det som gjør dol bedre enn alle andre forum.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Helt enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er helt enig i siste avsnitt hos deg. DOL funker kjemebra i forhold til en del andre forum jeg har svitsjet innom.

Grunnen til at andre forum ikke funker er nettopp oppsettet.

Og dersom dol går for det typiske oppsettet nytter det ikke å si "dere vender dere til det".

Jeg har brukt enkelte forum av denne typen i flere år, og jeg har aldri vent meg til dem.

Kommer den driten stikker jeg, for dette er ikke et forum av den typen hvor det vil funke. Det går til nød, og det er med et ramaskrik, på mindre forum, men det vil aldri funke her.

Her er heller ikke temaene av den typen av spesielt interesserte må innom å lese, slik tilfellet f.eks. er på forum som tar for seg hockey, fotball, osv.

Jeg gjetter på at dol er like folketomt som de fleste andre forum om ett år hvis det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig skeptisk til at dere skal endre trådoppsettet, har vært innom mange ulike fora men det er bare DOL jeg har blitt på - av den enkle grunn at trådoppsettet er så bra og oversiktelig.

nå er jeg redd for at dere gjør en stor tabbe.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

"den vertikale delingen av vinduet (med tråden til venstre og innlegget til høyre), er gjort horisontal isteden (med tråden øverst og innlegget nederst. Vi har også ordnet innleggene i en mer logisk rekkefølge."

Jeg er svært skeptisk! Synes ikke dette høres ut som en bedre løsning i det hele tatt. Håper det ikke blir så stor forskjell at jeg og flere her inne velger å kutte ut dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså: Hvis de drar til med samme oppsettet som VG og alle andre forum, eller noe i de baner, blir forumet ubrukelig, og i så fall kan de frigjøre nicket mitt og gi det til noen andre, for det er nettopp dols oppsett som gjør et så stort forum til noe spesielt, og også jeg rynker litt på nesa over denne logiske greia de snakker om, for det er da ikke praktisk mulig å gjøre det mer logisk enn tilfellet er nå.

Men vi får se hva de har i gjære. Er det VG-greia blir i hvert fall ikke jeg å finne her lenger så fort det nye trer i kraft.

Nei, jeg ber på mine knær om at dette oppsettet beholdes. Blir skikkelig skuffa om de gjør det om til ubrukeligforum.

På imdb-forumet har de forresten en "nest" funksjon på trådene, slik at alle innleggene vises i "logisk" rekkefølge. Det er den eneste forandringen på trådoppsettet jeg til nød er villig til å akseptere på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

"En tydelig endring her i forum er for eksempel at den vertikale delingen av vinduet (med tråden til venstre og innlegget til høyre), er gjort horisontal isteden (med tråden øverst og innlegget nederst. Vi har også ordnet innleggene i en mer ”logisk” rekkefølge."

Horisontal deling tror jeg kan bli bra, det er veldig trangt å få sett trådene nå.

Men å ordne på innleggene i en annen rekkefølge enn det er nå, tror jeg er en veldig dårlig ide'. Jeg fatter ikke hvordan en ny ordning kan bli mer logisk enn det nå er. Dagens trådordning er veldig oversiktlig og rydding. Det er lett å se hvilken rekkefølge innleggene er postet i, og aller viktigst: hvilket innlegg som er besvart.

Det må dere ikke finne på å ødelegge! Da synker brukervennligheten betraktelig.

Som flere andre her, så har jeg også prøvd meg på andre forum enn doktoronline. Grunnen til at jeg kommer tilbake til dol, er at de andre forumene har så dårlig orden på innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg skeptisk til.

Men jeg er skeptisk til denne "logiske rekkefølgen" på innlegga.

Fatter ikke hvorfor de skal gjøre noe med den ene tingen samtlige er enige om at er meget bra og unik i forumsammeheng, og det som gjør dol bedre enn alle andre forum.

Registrering av mb er jeg svært skeptisk til. Da har plutselig webmastere tilgang til vår identitet og det liker jeg svært dårlig. Så proffe er det ikke at jeg stoler på dem i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dere må være veldig forsiktige med å endre på oppsettet og strukturen i trådene. Den er mer oversiktlig og brukervennlig enn noe annet oppsett jeg har sett.

Av og til kan det forøvrig - når trådene med utløpere blir veldig lange - bli litt vanskelig å få oversikten over hva som er svar på hva. Jeg falt litt for strukturforslaget til Streker paa veggen lengre nede her (dersom det er gjennomførbart, da):

http://i19.tinypic.com/2ywbdcw.jpg

Endring til horisontal delig på skjermen kan være positivt (selv om trådenes lengde og mengde ikke vil være like synlige som nå dersom man har pakket ut alle trådene).

Registrering via telefonnummer (som har blitt foreslått) er jeg imot. Også andre former for regtistrering som kan lede til mitt ekte jeg. Jeg vil ha mulighetenen til å være helt anonym for alle her - inkludert webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering som viser vår virkelig identitet skal dere være svært, svært forsiktig med.

Dere har et troverdighetsproblem, så det er nok ikke så mange som ønsker at vår virkelig identitet blir røpet for dere.

Det vil også skape problemer for dere ved legespørsmål også. Ikke alle vil like at dere kan spore opp hvem som har skrevet hva i slike tilfeller. Uten at jeg vet hvordan dere har tenkt å løse dette.

Så mye betyr ikke disse trollene at alle vi andre må registrere oss og vise hvor virkelig identitet.

Problemene med trollene er aldri større enn hva vi gjør ut av det.

Etter min mening er ikke trollene noe stort problem, selv om jeg ser at de ødelegger endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering som viser vår virkelig identitet skal dere være svært, svært forsiktig med.

Dere har et troverdighetsproblem, så det er nok ikke så mange som ønsker at vår virkelig identitet blir røpet for dere.

Det vil også skape problemer for dere ved legespørsmål også. Ikke alle vil like at dere kan spore opp hvem som har skrevet hva i slike tilfeller. Uten at jeg vet hvordan dere har tenkt å løse dette.

Så mye betyr ikke disse trollene at alle vi andre må registrere oss og vise hvor virkelig identitet.

Problemene med trollene er aldri større enn hva vi gjør ut av det.

Etter min mening er ikke trollene noe stort problem, selv om jeg ser at de ødelegger endel.

ENIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...