Gå til innhold

Doktor Online i ny drakt


Gjest Redaktør/daglig leder

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Registrering som viser vår virkelig identitet skal dere være svært, svært forsiktig med.

Dere har et troverdighetsproblem, så det er nok ikke så mange som ønsker at vår virkelig identitet blir røpet for dere.

Det vil også skape problemer for dere ved legespørsmål også. Ikke alle vil like at dere kan spore opp hvem som har skrevet hva i slike tilfeller. Uten at jeg vet hvordan dere har tenkt å løse dette.

Så mye betyr ikke disse trollene at alle vi andre må registrere oss og vise hvor virkelig identitet.

Problemene med trollene er aldri større enn hva vi gjør ut av det.

Etter min mening er ikke trollene noe stort problem, selv om jeg ser at de ødelegger endel.

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • keinstein

    9

  • Dorthe

    6

  • morsan

    4

  • ShitDiddelyDo

    4

Registrering som viser vår virkelig identitet skal dere være svært, svært forsiktig med.

Dere har et troverdighetsproblem, så det er nok ikke så mange som ønsker at vår virkelig identitet blir røpet for dere.

Det vil også skape problemer for dere ved legespørsmål også. Ikke alle vil like at dere kan spore opp hvem som har skrevet hva i slike tilfeller. Uten at jeg vet hvordan dere har tenkt å løse dette.

Så mye betyr ikke disse trollene at alle vi andre må registrere oss og vise hvor virkelig identitet.

Problemene med trollene er aldri større enn hva vi gjør ut av det.

Etter min mening er ikke trollene noe stort problem, selv om jeg ser at de ødelegger endel.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de strammer inn på registreringen, så forsvinner jeg. Jeg vil beholde anonymiteten. Hva andre tullinger finner på er helt likegyldig. Jeg gjør ikke noe galt, og vil ikke ha noe ansvar for andres påfunn. Jeg er medlem av et par mailinglister, og det er mye bedre. Det er ikke "snusbart" eller søkbart på internett. Ingen kan bla opp noe gammelt rusk, utgi seg for meg eller tulle som her.

Nei, jeg tror ikke du forsvinner. Du er her daglig og det å skrive innlegg og administrere dine DOL-konti er nok en vesentlig del av ditt selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! DOL trenger en fornyelse.

Mht nick ser jeg hvordan folk må skjerpe seg, og skriver godt (saklig) når de har kun ett nick til ulike forum (eks foto/data spalte. Samme nick i ulike forum hindrer tydeligvis ikke deltagelse.

Men her mener jeg DOL er annerledes. En rektor ved en skole kan uttale seg om mye, basert på hva som skjer i bygda, men vil bli igjenkjent hvis han skrev om ungene sine og kona si etc i diverse ulike DOL forum. Hva med å ha mulighet for ett nick pr forum? Og hvordan kontrollere det, hvis man omgår det problemet via en ny mailadresse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering av mb er jeg svært skeptisk til. Da har plutselig webmastere tilgang til vår identitet og det liker jeg svært dårlig. Så proffe er det ikke at jeg stoler på dem i den sammenhengen.

Bruk i dag kan føre til misbruk i morgen. Hvis GSM-basene hadde vært uten logger, hadde ikke politiet spurt etter dem heller. Men teleoperatørene "trenger" dem, og da kommer politiet og "trenger" dem også. Så kommer fler og trenger dem. Til slutt kan du spore svigermora di når hun kommer innenfor 20 mil avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk i dag kan føre til misbruk i morgen. Hvis GSM-basene hadde vært uten logger, hadde ikke politiet spurt etter dem heller. Men teleoperatørene "trenger" dem, og da kommer politiet og "trenger" dem også. Så kommer fler og trenger dem. Til slutt kan du spore svigermora di når hun kommer innenfor 20 mil avstand.

Det siste er jo bare en fordel så man får tid til å reise bort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...