Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt skikkelig opprydding i klesskap og sortert ut en del klær. En del går til loppis e.l. men en del klær er litt for fine/dyre til at jeg gidder å gi dem vekk. Så er det litt for mange til at jeg kan legge de ut på finn e.l.

Finnes jo en del brukt butikker - regner med at de må få klær fra et sted men hvordan fungerer det ? Tips om butikkeri Oslo som kjøper og må man avtale på forhånd ?

Jeg kan jo ta en ringerunde men enkleste måten er jo å få svar her :-)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen butikker som kjøper brukte klær, de tar bare imot gratis.... Men en lapp på butikken, eller i ukeblader og aviser, det kan kanskje være virksomt?

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen butikker som kjøper brukte klær, de tar bare imot gratis.... Men en lapp på butikken, eller i ukeblader og aviser, det kan kanskje være virksomt?

Røa Røver'n kjøper brukte klær, og viderselger det.

Prinsessemamma
Skrevet

Gi dem til Fretex! Forstår ikke at folk gidder legge brukte barneklær ut for salg på finn, må i så fall være ytterklær, å selge videre brukte (slitte) gensre, bodyer og strømpebukser, eller "fine" merkeklær som bare er litt misfarget eller han noen få flekker/hull (som jeg faktisk har sett for salg) hadde ikke jeg giddet.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173528611' post='3565428]

Røa Røver'n kjøper brukte klær, og viderselger det.

oki, de har jeg aldri hørt om :)

Gjest ojdasann
Skrevet

Gi dem til Fretex! Forstår ikke at folk gidder legge brukte barneklær ut for salg på finn, må i så fall være ytterklær, å selge videre brukte (slitte) gensre, bodyer og strømpebukser, eller "fine" merkeklær som bare er litt misfarget eller han noen få flekker/hull (som jeg faktisk har sett for salg) hadde ikke jeg giddet.

Trådstarter skal ikke selge barneklær, men dyrere plagg som er pent brukt. Forstår godt at hun ikke vil gi dem bort!

Skrevet

Jeg tenker på butikker som kun selger brukte klær - de baserer seg vel ikke bare på å få klær??

Skrevet

Jeg tenker på butikker som kun selger brukte klær - de baserer seg vel ikke bare på å få klær??

De aller, alle fleste butikkene får klærne de selger jo. F.eks Fretex og UFF. De kjøper ikke klærne de selger videre.

Skrevet

oki, de har jeg aldri hørt om :)

Har sett noen annonser på finn.no/barneutstyr

Skrevet

Jeg kjenner ikke til annet enn fratex når det gjelder brukte klær.... I oslo finnes det kanskje mer enn her i sør-norge.

Skrevet

Kanskje du finner noe i noen av linkene etter denne artikkelen?

Jeg fant forøvrig artikkelen ved å google "vintage oslo", men antar at jeg like gjerne kunne ha brukt "second hand". Uansett søkeord er det lurt å ta med en norsk by i søket, for å utelukke utenlandske treff.

http://www.henne.no/php/art.php?id=302996

Skrevet

Kanskje du finner noe i noen av linkene etter denne artikkelen?

Jeg fant forøvrig artikkelen ved å google "vintage oslo", men antar at jeg like gjerne kunne ha brukt "second hand". Uansett søkeord er det lurt å ta med en norsk by i søket, for å utelukke utenlandske treff.

http://www.henne.no/php/art.php?id=302996

Takk for link :-)

Jeg får ta meg en ringerunde da til disse bruktbutikkene

Skrevet

De allerfleste bruktklærbutikker baserer seg på klær de får gratis. Det skal jo være litt fortjeneste på det de selger, for at det skal gå rundt:) Mange bruktbutikker driver i tillegg veledighet, og det er derfor mange som gledelig gir vekk klær.

Skrevet

Nå er det ikke alle som bruker klærne sine slik at det ser ut som slitte "gulvfiller".

Jeg er imidlertid enig i at alt for mange selger klær, som aldri burde vært solgt. (Har gått på noen bommer. Har fått tilsendt flekkete, røykluktende, hårete klær med mer).

Har imidlertid kjøpt mye fint, helt og pent brukttøy opp gjennom årene. Det beste rådet, er å se varen, før den kjøpes.

Skrevet

De allerfleste bruktklærbutikker baserer seg på klær de får gratis. Det skal jo være litt fortjeneste på det de selger, for at det skal gå rundt:) Mange bruktbutikker driver i tillegg veledighet, og det er derfor mange som gledelig gir vekk klær.

Men det er vel forskjell på butikker ala fretex hvor fortjenesten går til veldeighet og de som driver business - trodde jeg da.

Skrevet

Men det er vel forskjell på butikker ala fretex hvor fortjenesten går til veldeighet og de som driver business - trodde jeg da.

Det er det. Forskjellen ligger også i at de som ikke har en organisasjon i ryggen, er mer avhengig av jevn fortjeneste.

Vil imidlertid tro at det derfor er viktig for dem å satse på kvalitet. Det skader jo ikke å høre om de kjøper inn. Vil allikevel tro at varen blir underbetalt hos en slik butikk, fremfor prisen du evt. ville fått på finn.no, som ofte ligger opp mot halv pris av ny.

Har f.eks solgt brukte cder til en bruktbutikk i Oslo. Det var ikke mange kronene pr. stk:( Måtte være noe veldig spesiellt, for å få noe mer).

Gjest Me and you
Skrevet

"Spar dame" på Holmen i Oslo selger brukte klær. Det er et bra sted.

Skrevet

"Spar dame" på Holmen i Oslo selger brukte klær. Det er et bra sted.

Da skal de være de jeg ringer først - takk for tips :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...