Gå til innhold

Hjelp med Texas-kalkulator

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg regner med å ikke få noe hjelp fra de som ikke har peiling, derfor går jeg rett på sak:

Jeg står i listene og har ført inn verdier under L1, L2, L3 etc. Så vil jeg summere alle verdiene som finnes i L3. Jeg husker at det var noe med å gå helt nederst der det står ------, og så trykke på noen funksjoner for så å få summen av alle verdiene i lista.

Jeg har vært inne på det før, og husker at det sto (sum) eller noe sånt et sted, men finner det ikke igjen, har lett "overalt" nå.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg begynner å bli litt lei av å legge sammen 20 forskjellige verdier med fire desimaler hver, og skulle veldig gjerne hatt den sumfunksjonen ;)

Skrevet

Hvis du går inn på list (2nd stat) og bort til math, og på nr. 5 så er det sum, trykk enter og legg inn f.eks L1 ved å trykke 2nd1 osv.

mvh

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvis du går inn på list (2nd stat) og bort til math, og på nr. 5 så er det sum, trykk enter og legg inn f.eks L1 ved å trykke 2nd1 osv.

mvh

Takk skal du ha! Da ble verden så mye enklere :) Rart at jeg har klart å være inne på "alle" menyer utenom LIST-menyen, forøvrig. Det er på øynene man først blir blind ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...