Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig så kommer jeg ikke på nett lenger - finner ingen trådløse nettverk. Det er ikke noe feil med nettet da jeg er oppkoblet trådløst fra en annen maskin hjemme nå.

Hva er det som har skjedd??

Prøver å 'reparere' det men det fungerer dårlig.

Skrevet

Er det kryptert?

Hvis ikke, så har naboen satt opp ruteren din sikkert.

Koble ruter til PC med kabel i LAN-port for å se om det virker.

Hvis det funker,

gjør følgende: skru av antenna. Slå opp i håndboka. Sannsynligvis stikker du en binders i et hull bakpå ruteren for å resette den.

Koble til kabel mellom LAN port på ruter og PC, sett ruteren opp på nytt med nytt navn, og 64 bits kryptering. Sett på antenna igjen.

Skrevet

Er det kryptert?

Hvis ikke, så har naboen satt opp ruteren din sikkert.

Koble ruter til PC med kabel i LAN-port for å se om det virker.

Hvis det funker,

gjør følgende: skru av antenna. Slå opp i håndboka. Sannsynligvis stikker du en binders i et hull bakpå ruteren for å resette den.

Koble til kabel mellom LAN port på ruter og PC, sett ruteren opp på nytt med nytt navn, og 64 bits kryptering. Sett på antenna igjen.

Det er kryptert. Jeg bruker jo routeren på den PC'en jeg er nå - så det må være noe i selve pc'en som er galt.

Kan noen kort inni PC'en plutselig ta kvelden?

Når jeg søker så finner maskinen ingen trådløse nettverk.

Mener at det sto noe om at jeg skulle sjekke om bryter for trådløst nettverk var av eller noe - hvor er det såfall?

Skrevet

Det er kryptert. Jeg bruker jo routeren på den PC'en jeg er nå - så det må være noe i selve pc'en som er galt.

Kan noen kort inni PC'en plutselig ta kvelden?

Når jeg søker så finner maskinen ingen trådløse nettverk.

Mener at det sto noe om at jeg skulle sjekke om bryter for trådløst nettverk var av eller noe - hvor er det såfall?

Aha.

Det er i tilfelle en ekstraknapp på PCen med bilde av en antenne. Blåtann har også en slik knapp. Se i håndboka. Det kan også være en Fn blåmerket knapp.

Skrevet

Aha.

Det er i tilfelle en ekstraknapp på PCen med bilde av en antenne. Blåtann har også en slik knapp. Se i håndboka. Det kan også være en Fn blåmerket knapp.

Det var faktisk en liten knapp på framsiden av selve PC'en som var skrudd av. Ante ikke at det var en sånn knapp jeg ...... :-)

Takker !!

Skrevet

Det var faktisk en liten knapp på framsiden av selve PC'en som var skrudd av. Ante ikke at det var en sånn knapp jeg ...... :-)

Takker !!

Det fins knapper alle steder. Merk dem med "ikke trykk på denne" og du finner ut hvilke som er kverulanter eller veldig nysgjerrige.

Men jeg tipper du kom borti den ved et uhell.

Skrevet

Det fins knapper alle steder. Merk dem med "ikke trykk på denne" og du finner ut hvilke som er kverulanter eller veldig nysgjerrige.

Men jeg tipper du kom borti den ved et uhell.

Ja det var et lite uhell. Tror jeg lastet div. aviser og blader oppå pc'en så det må ha skjedd da.

ps. jeg jobber med it men ikke med drift/tekniske oppgaver ..... men det har du vel kanskje skjønt :-) og ikke i dnb heller.

Skrevet

Ja det var et lite uhell. Tror jeg lastet div. aviser og blader oppå pc'en så det må ha skjedd da.

ps. jeg jobber med it men ikke med drift/tekniske oppgaver ..... men det har du vel kanskje skjønt :-) og ikke i dnb heller.

Jeg vet.

En bruker forsto ikke hvorfor hun hadde plutselig fått 455 sider med store A'er i et Worddokument.

Løsningen var enkel: ikke legg mapper på tastaturet. I PCens barndom. Manuelle skrivemaskiner har ikke det problemet. Ny teknologi, nye problemer

:-)

Jeg fant også en utskrift der med korrekturlakk på. Gammel vane osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...