Gå til innhold

Fysioterapi/ Kiropraktor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg forskjellen på disse?

Det er godt mulig at jeg må en tur til legen og be om rekvisisjon til en av dem. Har slitt noe veldig med ekstremt stivt skulderparti, og nakke i over en uke nå. Det gjør sabla vondt og bevegelsene mine er veldig begrensa.

Skrevet

Slik? muskler/skjelett

Så når jeg har vondt i muskler blir det å gå til fysio?

Skrevet

Så når jeg har vondt i muskler blir det å gå til fysio?

Nei, det er ikke helt riktig.

Hvis du har en vond skulder, så kan det hende at noe har låst seg i skulderen, og da blir musklene sjevt belastet, og de blir betente og vonde.

Jeg har selv måtte gå til kiropraktor med vond skulder. Da knakk han opp det som hadde låst seg. Jeg måtte ise ned de betente musklene 1 gang i timen ca, i begynnelsen. Dette for å roe ned betennelsen.

Jeg måtte få flere bahandliger hos kiropraktoren før jeg ble helt bra. Men det tok ikke lang tid før jeg ble bedre. Merket god bedring allerede etter første behandling.

Du trenger ikke rekvisisjon fra lege for å gå til kiropraktor, og du må desverre betale gildet selv.

Jeg betaler 300,- pr gang, men den første timen er dyrere.

Lykke til!

Gjest milliee
Skrevet

fysioterapeut masserer og viser øvelser, kiropraktor bare knekker tror jeg.

fysioterapeuten kan også knekke litt

naprapat eller hvordan det skrives kan både knekke og massere, og diverse, liksom forent...

tar forbehold om en del feil i opplysningene mine, men er slik jeg har forstått det .

Skrevet

fysioterapeut masserer og viser øvelser, kiropraktor bare knekker tror jeg.

fysioterapeuten kan også knekke litt

naprapat eller hvordan det skrives kan både knekke og massere, og diverse, liksom forent...

tar forbehold om en del feil i opplysningene mine, men er slik jeg har forstått det .

hm. så masse forskjellig. jeg får kanskje begynne med å ringe fastlegen og få vedkommende til å hjelpe meg å finne det beste.

Skrevet

hm. så masse forskjellig. jeg får kanskje begynne med å ringe fastlegen og få vedkommende til å hjelpe meg å finne det beste.

Fastleger er dessverre ikke alltid den beste til å gi råd om andre behandlere... :(

Manuell terapeuter og kiropraktorer kan du i alle fall gå til uten henvisning. Det er vel nesten bare fysioterapeuter som man trenger henvisning til, og som man med henvisning får billigere timer hos. Stort sett alt annet av behandling (fysisk) må man betale selv.

Skrevet

Det beste hadde jo vært om du hadde tilgang til et senter der kiropraktor og fysioterapeut samarbeider.

Jeg har tilgang til kiropraktor gjennom jobben, men siden jeg trengte et treningsprogram, sendte hun meg til klinikken hvor hun hører til og fikk en fysioterapeut til å sette sammen et egnet treningsprogram.

Så nå får jeg knekt litt på rygg og nakke på jobb og så trener jeg hjemme for å forebygge videre skader.

mariaflyfly
Skrevet

Det beste hadde jo vært om du hadde tilgang til et senter der kiropraktor og fysioterapeut samarbeider.

Jeg har tilgang til kiropraktor gjennom jobben, men siden jeg trengte et treningsprogram, sendte hun meg til klinikken hvor hun hører til og fikk en fysioterapeut til å sette sammen et egnet treningsprogram.

Så nå får jeg knekt litt på rygg og nakke på jobb og så trener jeg hjemme for å forebygge videre skader.

En manuell terapeut gjør begge deler. Vedkommende har fysioutdanning med videreutdanning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...