Gå til innhold

Kjærester - når kan de overnatte hos hverandre?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke på dere.

Syntes dere at det er riktig og bra at deres unge tenåringer skal ha sex i huset deres?

Er det blitt så normalt med sex blandt 14-15-16åringene at nå syntes foreldrene det er greit?

Jeg tror det desverre har blitt mer normalt (som du sier) å begynne med sex allerede i 12-13års alderen. Har hørt det desverre. Derfor har jeg snakket ekstra mye om aldersgrenser her i hus. Det er jo straffbart, det må de forstå. Hvorfor stanger du så veldig imot dette? Har du dårlig erfaring? (trenger ikke svare)

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

10

• avtrykk

9

• keinstein

9

• creature

9

Jeg skjønner meg ikke på dere.

Syntes dere at det er riktig og bra at deres unge tenåringer skal ha sex i huset deres?

Er det blitt så normalt med sex blandt 14-15-16åringene at nå syntes foreldrene det er greit?

"Jeg skjønner meg ikke på dere. Syntes dere at det er riktig og bra at deres unge tenåringer skal ha sex i huset deres?

Er det blitt så normalt med sex blandt 14-15-16åringene at nå syntes foreldrene det er greit?"

Herre Jesus, mener du dette!? Høres ut som det kommer rett fra det pietistiske 1800-tall.

Hva er galt med at en 15-åring har sex? Det er da bare fint.

Jeg tror det desverre har blitt mer normalt (som du sier) å begynne med sex allerede i 12-13års alderen. Har hørt det desverre. Derfor har jeg snakket ekstra mye om aldersgrenser her i hus. Det er jo straffbart, det må de forstå. Hvorfor stanger du så veldig imot dette? Har du dårlig erfaring? (trenger ikke svare)

Det er ikke straffbart med sex mellom 13-åringer! Det som ER straffbart er sex mellom to personer på hver sin side av 16 år. Men det er bare i prinsippet, f eks vil en 17-åring nesten aldri bli straffet for sex med en 15-åring.

16-årsgrensa er til kun for at voksne ikke skal utnytte barn. Ikke for at mindreårige ikke skal ha sex med hverandre.

Forbarska tull,dette.

Annonse

En har selv vært ung:) Det var ikke mange som debuterte som 14 åringer, men noen var det. To av venninnene mine. Ellers var de fleste 15-16 og oppover.

En kan da ikke være så naiv som foreldre, og tro at barnet sitt da vil vente til det er myndig. Selvsagt er det noen som venter. Ofte fordi anledningen ikke byr seg, eller interessen er der. Noen få venter også av religiøse grunner.

Jeg har derfor tro på at åpenhet rundt seksualitet er bedre, enn fornektelse. Har en det, kan en prate med barnet om prevensjon, sex press, sykdommer, ansvar og graviditet.

Vente til man er myndig, er det det du mener man bør gjøre?

Jeg synes man bør ha sex når man føler seg klar for det, ikke når man har passert myndighetsalderen.

"Jeg skjønner meg ikke på dere. Syntes dere at det er riktig og bra at deres unge tenåringer skal ha sex i huset deres?

Er det blitt så normalt med sex blandt 14-15-16åringene at nå syntes foreldrene det er greit?"

Herre Jesus, mener du dette!? Høres ut som det kommer rett fra det pietistiske 1800-tall.

Hva er galt med at en 15-åring har sex? Det er da bare fint.

Helt greit, men at en 15-åring får barn eller tar abort er ikke OK.

Men å tillate overnattingen er jo det samme som å tillate at de har sex i ditt hus.

Da får de heller overnatte hos kjæresten eller finne andre måter å utfolde seg på.

Jeg ville ikke tillat det, dermed heller ikke gitt mitt samtykke til at kjæresten skal ligge over.

Nei, sex er synd! Ungene mine er ikke seksuelle vesener, det nekter jeg for! Giiid!

Jeg tror ikke du er ung, men en sterkt religiøs snerpete pekefingerdame.

Min mor nektet min kjæreste å overnatte hos oss da jeg var 18.

Men jeg fikk lov til å overnatte hos ham (hun kunne jo pr definisjon ikke nekte, da - men hun hadde jo lov til å sette grenser i sitt eget hus, på en måte...)

Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å håndheve sånne regler når vi kommer så langt, men jeg kommer IKKE til å gjøre som mamma, for det føles fortsatt feil den dag i dag.

Kommer an på "ungene", forholdet deres osv like mye som alderen i tall.

Helt greit, men at en 15-åring får barn eller tar abort er ikke OK.

I følge enkelte her på forumet er det noen som er klare for å bli foreldre som 16-åringer. Ikke veit jeg.

Uansett, bruker de prevensjon er mulighetene for å bli foreldre minimale. Så da må de få holde på.

Annonse

Vente til man er myndig, er det det du mener man bør gjøre?

Jeg synes man bør ha sex når man føler seg klar for det, ikke når man har passert myndighetsalderen.

Eh nei. Da har du ikke lest innlegget mitt godt nok:) Jeg skrev at en ikke burde være så naiv at en trodde barna ville vente til de var "voksne", mens en selv hadde en erfaring som tilsa noe helt annet. De fleste debuterer lenge før de er myndige.

Selvsagt mener jeg også at en bør ha sex når en er klar for det, uavhengig av alder (Innen rimelighetens grenser).

"holmene på sørlandet" ,ja der er det jo flott :)

Ja jeg tror også slikt snakkes mere om. Mine foreldre snakket aldri til meg om sex og sånt. Men jeg har ei hærlig tante som fortalte meg det meste ;)

Har ikke vært i den situasjonen at de har hatt kjærester. NÅr den tid kommer er kjærestene velkomne til å overnatte. Jeg vil også snakke om prevensjon og det som skal til... atter en gang.

Sex kan de ha overalt, det er ingen garanti å nekte kjæresten å ligge over...

Har ikke vært i den situasjonen at de har hatt kjærester. NÅr den tid kommer er kjærestene velkomne til å overnatte. Jeg vil også snakke om prevensjon og det som skal til... atter en gang.

Sex kan de ha overalt, det er ingen garanti å nekte kjæresten å ligge over...

Uff, nei. Ikke snakk til det unge paret om prevensjon. Det blir bare flaut for dem, ig de vet det godt selv. Lærer det på skolen som 10-åringer.

Uff, nei. Ikke snakk til det unge paret om prevensjon. Det blir bare flaut for dem, ig de vet det godt selv. Lærer det på skolen som 10-åringer.

Der føler jeg et stort ansvar.

Det er foreldres ansvar å ha en åpen dialog om prevensjon og andre ting med sone barn

Kan dette ha noe med hva du selv fikk lov til da du var ung? Hvis du ble nektet overnatting f eks til du ble 18, vil man da nekte sine egne barn?

Jeg har aldri hatt kjæreste, men tror ikke jeg vil nekte mine egne barn overnattingsbesøk når den tid kommer. Men jeg vet det jo ikke før jeg er oppi situasjonen.

I følge enkelte her på forumet er det noen som er klare for å bli foreldre som 16-åringer. Ikke veit jeg.

Uansett, bruker de prevensjon er mulighetene for å bli foreldre minimale. Så da må de få holde på.

Det jeg sier en åpen dialog. Ingen klarer å forhindre at de ligger sammen, så det gjelder å gjøre det beste ut av det. Er det best å lære barn å svømme eller holde dem borte fra alt vann?

Der føler jeg et stort ansvar.

Det er foreldres ansvar å ha en åpen dialog om prevensjon og andre ting med sone barn

Ja, men dette vet de selv. Jeg lover deg, hvis ungene ikke planlegger å bruke prevensjon, vil ikke foreldremas få NOENTING å si.

Men etter all sannsynlighet er de fornuftige og bruker sædburka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...