Gå til innhold

Kjærester - når kan de overnatte hos hverandre?

Anbefalte innlegg

Men å tillate overnattingen er jo det samme som å tillate at de har sex i ditt hus.

Da får de heller overnatte hos kjæresten eller finne andre måter å utfolde seg på.

Jeg ville ikke tillat det, dermed heller ikke gitt mitt samtykke til at kjæresten skal ligge over.

Sex utenfor ekteskapet bør forbys?

Vi lever i 2007, i opplysningens tid. Sex er uunngåelig som vi nå vet, derfor bør vi gjøre det beste ut av det uunngåelige.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

10

• avtrykk

9

• keinstein

9

• creature

9

Har ikke vært i den situasjonen at de har hatt kjærester. NÅr den tid kommer er kjærestene velkomne til å overnatte. Jeg vil også snakke om prevensjon og det som skal til... atter en gang.

Sex kan de ha overalt, det er ingen garanti å nekte kjæresten å ligge over...

Vi snakker om prevensjon og sex i en bekreftende tone, ikke belærende. Jeg fikk streng beskjed av min sønn om å kutte ut :) Dette har vi hatt om på skolen, jeg kan alt det der :)

Det er gjerne foreldre som er de siste som informerer barna om sånt. Det var i allefall slik tidligere.

Lykke til med dine tenåringer når den tid kommer :)

"holmene på sørlandet" ,ja der er det jo flott :)

Ja jeg tror også slikt snakkes mere om. Mine foreldre snakket aldri til meg om sex og sånt. Men jeg har ei hærlig tante som fortalte meg det meste ;)

Ja, det har nok skjedd ett og annet møte på holmene i skjærgården oppigjennom:)

Jeg gruer meg litt til ungene tar fatt på båturer, pils og kjærester. Tenker mor skal få lov å ligge våken, ja.

Annonse

Ja, men dette vet de selv. Jeg lover deg, hvis ungene ikke planlegger å bruke prevensjon, vil ikke foreldremas få NOENTING å si.

Men etter all sannsynlighet er de fornuftige og bruker sædburka.

Vel, her i huset har det vært ungdommen som har kommet til meg, og ikke motsatt når det gjelder spørsmål om sex og prevensjon. Til og med venner av sønnen min har turt å spørre. Jeg har forklart etter beste evne.

Vi snakker om prevensjon og sex i en bekreftende tone, ikke belærende. Jeg fikk streng beskjed av min sønn om å kutte ut :) Dette har vi hatt om på skolen, jeg kan alt det der :)

Det er gjerne foreldre som er de siste som informerer barna om sånt. Det var i allefall slik tidligere.

Lykke til med dine tenåringer når den tid kommer :)

Så lenge profesjonelle kommer inn tidlig nok, så er det best at de får informere. Foreldre betyr ikke det samme som kompetanse?

:-)

Har ikke vært i den situasjonen at de har hatt kjærester. NÅr den tid kommer er kjærestene velkomne til å overnatte. Jeg vil også snakke om prevensjon og det som skal til... atter en gang.

Sex kan de ha overalt, det er ingen garanti å nekte kjæresten å ligge over...

"det er ingen garanti å nekte kjæresten å ligge over... "

Men det kan gi en illusjon om at vi har noe vi skal ha sagt. En illusjon.

Vel, her i huset har det vært ungdommen som har kommet til meg, og ikke motsatt når det gjelder spørsmål om sex og prevensjon. Til og med venner av sønnen min har turt å spørre. Jeg har forklart etter beste evne.

Oi! Hørtes spennende ut.

Hva slags spørsmål har det vært, og hvor gamle var barna?

Slikt hadde aldri jeg turt å spørre foreldrene mine om.

Jeg gruer meg litt til ungene tar fatt på båturer, pils og kjærester. Tenker mor skal få lov å ligge våken, ja.

- Hvorfor gruer du deg til det? Da er de i så fall myndige, i hvert fall 16, før de kan kjøre båt.

Selv ble jeg alltid nektet den slags. Tror ikke jeg har hatt godt av det.

Så lenge profesjonelle kommer inn tidlig nok, så er det best at de får informere. Foreldre betyr ikke det samme som kompetanse?

:-)

Foreldre er nok ikke eksperter nei, så jeg synes det er fint at skolene tar det opp. Det er nok mye vi kan ha forskjellige meninger om. Det gjelder vel bare å gi en generell informasjon, eller hva mener du?

Helsestasjonen er jo også åpen for at ungdommen skal komme til de med problemer eller spørsmål de lurer på. Det er ikke lett å snakke med foreldre alltid, derfor prøver jeg å få en slags åpenhet med mine barn.....

- Hvorfor gruer du deg til det? Da er de i så fall myndige, i hvert fall 16, før de kan kjøre båt.

Selv ble jeg alltid nektet den slags. Tror ikke jeg har hatt godt av det.

Her på sørlandet er ikke ungdommen myndige når de tar fatt på båtturer, pils og kjærester nei.

Her starter de fra 13 års alderen og oppover, med overfylte trebåter tøffer de ut til holmer og skjær.

Så det er bare å håpe på at de drøyer med holmefestene til de er ferdige med ungdomskolen.

Her nede får mange ungdommer kjøre båt fra de er en 10 år og oppover. 4 hk. med liten båt er lov.

Annonse

Oi! Hørtes spennende ut.

Hva slags spørsmål har det vært, og hvor gamle var barna?

Slikt hadde aldri jeg turt å spørre foreldrene mine om.

Spørsmålene var alt fra sædutløsning til hvor ofte det var vanlig å ha sex.

En grei regel, er å svare på det de spør om. Ikke utdype mer enn nødvendig. Med alderen kommer oppfølgingsspørsmålene:)

Ungdommen er tidlig i tenårene.

Solsikkefrø

Det jeg sier en åpen dialog. Ingen klarer å forhindre at de ligger sammen, så det gjelder å gjøre det beste ut av det. Er det best å lære barn å svømme eller holde dem borte fra alt vann?

Så fint sagt! :) Og ikke minst, et godt argument!

Her på sørlandet er ikke ungdommen myndige når de tar fatt på båtturer, pils og kjærester nei.

Her starter de fra 13 års alderen og oppover, med overfylte trebåter tøffer de ut til holmer og skjær.

Så det er bare å håpe på at de drøyer med holmefestene til de er ferdige med ungdomskolen.

Her nede får mange ungdommer kjøre båt fra de er en 10 år og oppover. 4 hk. med liten båt er lov.

Jaja, men jeg tenkte på store båter. Da er el 16 år aldersgrensen.

Hadde hytte på sørlandet selv, men fikk aldri lov til å kjøre båt alene. Selv med to hester.

Uff, nei. Ikke snakk til det unge paret om prevensjon. Det blir bare flaut for dem, ig de vet det godt selv. Lærer det på skolen som 10-åringer.

Men noen må vel betale for p-piller, de får ikke gratis før ved fyllte 16. Så mor må nok åpne lommeboka hvis hun ikke vil bli bestemor.

Men noen må vel betale for p-piller, de får ikke gratis før ved fyllte 16. Så mor må nok åpne lommeboka hvis hun ikke vil bli bestemor.

Hehe. Var det ikke et forslag oppe nå om gratis kondomer og p-piller fra 8. klasse?

Jaja, men jeg tenkte på store båter. Da er el 16 år aldersgrensen.

Hadde hytte på sørlandet selv, men fikk aldri lov til å kjøre båt alene. Selv med to hester.

Jo da. En skal være litt eldre for å kjøre båter med større motorer.

Jeg har kjørt lite båt, men det hindret ikke meg i å komme meg på sommerenes holmefester:)

Så synd du ikke fikk være med:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...