Gå til innhold

Noen ganger tar det litt tid - faktisk 17 år!!;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en nettavis om det nye partiet Rødt, somer en sammenslåing av RV og AKP.

Og plutselig så tenker jeg: Næmmen har sistnevnte kuttet ut (m-l) i navnet sitt??

Så tar jeg et lite søk og finner ut at dette skjedde allerede i 1990! *LOL*

ja ja, sånn går no dagan! ;-)

Skrevet

Det er snart ikke røde morderregimer å støtte lenger.

Norge og Sverige er de siste røde.

Pol Pot var vel siste rest av drapsregimer å støtte?

Erstatningen er islamistregimer, de var veldig aktive på Filippinene, men drapsmaskinen ble knust der også.

Skrevet

Det er snart ikke røde morderregimer å støtte lenger.

Norge og Sverige er de siste røde.

Pol Pot var vel siste rest av drapsregimer å støtte?

Erstatningen er islamistregimer, de var veldig aktive på Filippinene, men drapsmaskinen ble knust der også.

Kanskje var det derfor de fjernet "(ml)"?

Skrevet

Kanskje var det derfor de fjernet "(ml)"?

Marxister, leninister og stalinister lyder ikke godt lenger. De er forbundet med for mange døde.

Castro og Che snakket også bare om å drepe alle som ikke var enige.

Drepingen går av moten. Og godt er det.

Skrevet

Marxister, leninister og stalinister lyder ikke godt lenger. De er forbundet med for mange døde.

Castro og Che snakket også bare om å drepe alle som ikke var enige.

Drepingen går av moten. Og godt er det.

"Drepingen går av moten."

Hadde det bare vært så vel. dessverre ingenting i verden som tyder på at det forholder seg slik.

Skrevet

"Drepingen går av moten."

Hadde det bare vært så vel. dessverre ingenting i verden som tyder på at det forholder seg slik.

Joda. Statistikker de siste 50 år viser at antallet døde går ned. Ideologiene som baserte seg på å utrydde motparten taper terreng.

Skrevet

Joda. Statistikker de siste 50 år viser at antallet døde går ned. Ideologiene som baserte seg på å utrydde motparten taper terreng.

Ikke rart at statistikkene er lavere i en periode som ikke regner med andre verdenskrig.

Men selv om antall døde går ned er det likevel alt for mange drap, hva enten man snakker om Darfur eller Midt-Østen.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hva sto egentlig ml for?

Jeg følger ikke så innmari med jeg heller :)

Skrevet

Hva sto egentlig ml for?

Jeg følger ikke så innmari med jeg heller :)

marxist-leninistene

tzatziki1365380058
Skrevet

marxist-leninistene

Takk, nå gikk det opp for meg at jeg egentlig ikke vet hva AKP står for heller. Herlighet, dette var flaut :/

Absolutt kommunistisk parti, Arbeidernes kommunsitiske parti, Arbeidsfolkets komikomuunistiske parti, Alles Kommunistiske parti, Alles Kostelige Pelsverk, Astrids Koselige Pølsevev, Arnes Klissete Panne, Avartens Kommunistiske Parti, Absolutt Krevende Parforhold?

Dette er avslørende - fullt klar over det!

Skrevet

Takk, nå gikk det opp for meg at jeg egentlig ikke vet hva AKP står for heller. Herlighet, dette var flaut :/

Absolutt kommunistisk parti, Arbeidernes kommunsitiske parti, Arbeidsfolkets komikomuunistiske parti, Alles Kommunistiske parti, Alles Kostelige Pelsverk, Astrids Koselige Pølsevev, Arnes Klissete Panne, Avartens Kommunistiske Parti, Absolutt Krevende Parforhold?

Dette er avslørende - fullt klar over det!

;-)

"Arbeidernes kommunistiske parti (marxist leninistene)" var det komplette navnet som ble forkortet til AKP (ml). (Muligens skrev de ml med bindestrek....?)

Og så fant jeg altså ut i dag at ml forsvant for 17 år siden...;-)

Det andre partiet som gikk sammen med AKP til å bli partiet Rødt, er RV = Rød Valgallianse, i tilfelle du ikke visste det! ;-)

Bare si fra om det er noe mer - jeg kan berettet om alt fra Anders Langes parti til Bonepartiet, jeg! ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

;-)

"Arbeidernes kommunistiske parti (marxist leninistene)" var det komplette navnet som ble forkortet til AKP (ml). (Muligens skrev de ml med bindestrek....?)

Det andre partiet som gikk sammen med AKP til å bli partiet Rødt, er RV = Rød Valgallianse, i tilfelle du ikke visste det! ;-)

Bare si fra om det er noe mer - jeg kan berettet om alt fra Anders Langes parti til Bonepartiet, jeg! ;-)

"Bare si fra om det er noe mer - jeg kan berettet om alt fra Anders Langes parti til Bonepartiet, jeg! ;-) "

Bonepartiet, altså? Virkelig?

Det partiet vil jeg for så vidt gjerne vite mer om, men for all del ikke bli medlem av :) !! Det må da henge sammen med stoltmorhus, eller husmorstols eller hva det var noen snakket om her om dagen - og som ingen av oss skjønte så mye av.

Anders Lange, RV og sånn er jeg relativt oppdatert på. Ingen grunn til å bli nebbete, heller, morsan ;)

Skrevet

"Bare si fra om det er noe mer - jeg kan berettet om alt fra Anders Langes parti til Bonepartiet, jeg! ;-) "

Bonepartiet, altså? Virkelig?

Det partiet vil jeg for så vidt gjerne vite mer om, men for all del ikke bli medlem av :) !! Det må da henge sammen med stoltmorhus, eller husmorstols eller hva det var noen snakket om her om dagen - og som ingen av oss skjønte så mye av.

Anders Lange, RV og sånn er jeg relativt oppdatert på. Ingen grunn til å bli nebbete, heller, morsan ;)

Look who's talking, sier jeg bare, som om det ikke er nebbete å gjøre narr av Bonepartiet? ;-))

Det var dette med husmorstol-teltet, da....;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Look who's talking, sier jeg bare, som om det ikke er nebbete å gjøre narr av Bonepartiet? ;-))

Det var dette med husmorstol-teltet, da....;-)

Nuvel... ;)

Skrevet

;-)

Jeg trodde RV var partiene AKP og Sosialistisk Arbeiderparti jeg. Har sistnevnte parti blitt borte? Husker de hadde en festlig avis som ble solgt utenfor postkontoret der jeg bor sammen med Klassekampen.

Skrevet

Jeg trodde RV var partiene AKP og Sosialistisk Arbeiderparti jeg. Har sistnevnte parti blitt borte? Husker de hadde en festlig avis som ble solgt utenfor postkontoret der jeg bor sammen med Klassekampen.

Her er litt mer info om hele greia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialistisk_Folkeparti

Så utbrytere fra AP ble til SF (sosialistisk folkeparti), og utbrytere fra SF ble til RV og AKP, som inntil i dag var to partier. Nå har de slått seg sammen til ett.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialistisk_Venstreparti

SF slo seg senere sammen med deler av NKP og AIK og ble til Sosialistiks Valgforbund og senere til Sosialistisk Venstreparti! ;-)

Skrevet

Her er litt mer info om hele greia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialistisk_Folkeparti

Så utbrytere fra AP ble til SF (sosialistisk folkeparti), og utbrytere fra SF ble til RV og AKP, som inntil i dag var to partier. Nå har de slått seg sammen til ett.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialistisk_Venstreparti

SF slo seg senere sammen med deler av NKP og AIK og ble til Sosialistiks Valgforbund og senere til Sosialistisk Venstreparti! ;-)

Nei, jeg mener sosialistisk arbeiderparti, ikke SF eller SV. Her er forresten en utgave av avisen deres.

http://www.sosialisme-nedenfra.no/sa/sa0010.html.

Hehe, jeg må le litt når jeg ser den igjen :o) Vi hadde ei på jobben som var så ivrig, verre enn AKP i slutten av 70-årene

Skrevet

Nei, jeg mener sosialistisk arbeiderparti, ikke SF eller SV. Her er forresten en utgave av avisen deres.

http://www.sosialisme-nedenfra.no/sa/sa0010.html.

Hehe, jeg må le litt når jeg ser den igjen :o) Vi hadde ei på jobben som var så ivrig, verre enn AKP i slutten av 70-årene

Fikk ikke linken til å funke.

Hsuker forresten godt da vi hadde skolevalg på gymnaset, og opptellingen viste én enslig stemme til NKP! ;-)

Skrevet

Fikk ikke linken til å funke.

Hsuker forresten godt da vi hadde skolevalg på gymnaset, og opptellingen viste én enslig stemme til NKP! ;-)

Hehe, nei det tror jeg er et parti som har gått helt ut av moten. Men Ny Dag hadde avisredaksjon borti gata hos meg.

Virker denne linken da? http://www.sosialisme-nedenfra.no/sa/sa0009.html

Avisen het i hvert fall sosialistisk arbeideravis og den ene som skrev der var virkelig humoristisk.

Skrevet

Hehe, nei det tror jeg er et parti som har gått helt ut av moten. Men Ny Dag hadde avisredaksjon borti gata hos meg.

Virker denne linken da? http://www.sosialisme-nedenfra.no/sa/sa0009.html

Avisen het i hvert fall sosialistisk arbeideravis og den ene som skrev der var virkelig humoristisk.

Ikke helt oppdatert, da, med siste nytt fra mai 2000;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...