Gå til innhold

Nettsiden Lillepille

Anbefalte innlegg

Gjest millit
Skrevet

Sjokkert! har nettopp entret nettsiden Lillepille etter at en venninne av meg sjokkerende fortalte meg at hun nå har bestilt slanke-piller via denne siden! Greit nok, hun trenger det, er nokså overvektig, men fikk ikke gjennomslag hos legen...Så hva gjør hun da? Jo, bestiller selv!

Er det rart normalvektige, flotte tenåringer i dag blir anorektiske av utseende? Når legemidler som i utgangspunktet er strengt resptbelagte, selges slik på nett? Er dette en lovlig side?

Det selges jo også fertilitets-medisiner, noe jeg selv kunne blitt fristet av da vi strever på det området...men våger jeg gjøre slikt når en lege ikke har skrevet medisinene ut til meg? No way!

Ble rett og slett sjokkert over denne siden...

Andre reaksjoner - eller er jeg av den "gammeldagse" sorten?

Gjest ikke bare den siden
Skrevet

Det spørs åssen tabeletter hun har bestilt .... Reductil hadde jeg ikke turt å bestilt pga at brukerene må til legen for kontroll av blodtrykk og puls hver 14. dag.

Xenical er det ingen fare med å bruke uten oppfølging av lege.

Kanskje hun ikke har så høy BMI at det var derfor hun ikke fikk tablettene av legen.

Lovligheten av siden aner jeg ingenting om, men syns selv det er rart at du selv kan kjøpe reseptbelagte tabletter. Vet ikke om pillene blir sendt her ifra Norge eller om de blir sendt fra utlandet .... hva da hvis det blir tatt stikkprøve i tollen ?

Noen ungjenter herifra hadde bestilt slanketabletter fra Amerika, det ble det avisoppslag om her .... istedenfor at tablettene kom med postmannen på døra, var det politiet som kom, med en klekkelig bot til begge ....

En kan jo bestille alt mulig idag, ta bare den tragiske hendelsen i Trysil tidligere i år ... der de hadde kjøpt inn narkotiske stoffer via nettet, for så å mixe det til selv, oppskrifter og alt finner du på nettet ....

Gjest millit
Skrevet

Det spørs åssen tabeletter hun har bestilt .... Reductil hadde jeg ikke turt å bestilt pga at brukerene må til legen for kontroll av blodtrykk og puls hver 14. dag.

Kanskje hun ikke har så høy BMI at det var derfor hun ikke fikk tablettene av legen.

Lovligheten av siden aner jeg ingenting om, men syns selv det er rart at du selv kan kjøpe reseptbelagte tabletter. Vet ikke om pillene blir sendt her ifra Norge eller om de blir sendt fra utlandet .... hva da hvis det blir tatt stikkprøve i tollen ?

Noen ungjenter herifra hadde bestilt slanketabletter fra Amerika, det ble det avisoppslag om her .... istedenfor at tablettene kom med postmannen på døra, var det politiet som kom, med en klekkelig bot til begge ....

En kan jo bestille alt mulig idag, ta bare den tragiske hendelsen i Trysil tidligere i år ... der de hadde kjøpt inn narkotiske stoffer via nettet, for så å mixe det til selv, oppskrifter og alt finner du på nettet ....

Huff, tragisk det du skriver! min venninne kjøpte ikke reductil, da det sto på nettsiden at denne ikke sendes til norge lenger pga ulovlig. Hun kjøpte det aller nyeste, aner ikke hva det heter. Joda, hun er nok en 20 kg overvektig, men huff, dette sns jeg var ille. Og ja, hva med tollen?

SKUMMELT!! - sier jo litt, da, den historien om de ungjentene som bestlite slankepiller. Stønn!

Skrevet

Det er fullt lovlig å bestille fra lillepille. Også medisiner som er reseptbelagte. Så lenge det sendes fra EU-land kan man importere medisiner til eget forbruk. I veldig mange europeiske land får man kjøpt disse medisinene uten resept.

Har selv bestilt både allergi-medisiner og p-piller derfra.

Skrevet

Huff, tragisk det du skriver! min venninne kjøpte ikke reductil, da det sto på nettsiden at denne ikke sendes til norge lenger pga ulovlig. Hun kjøpte det aller nyeste, aner ikke hva det heter. Joda, hun er nok en 20 kg overvektig, men huff, dette sns jeg var ille. Og ja, hva med tollen?

SKUMMELT!! - sier jo litt, da, den historien om de ungjentene som bestlite slankepiller. Stønn!

Mye bivirkninger ved bruk av den nye slankepillen:http://www.lillepille.com/product_detail.asp?prodid=357&catid=65

Skrevet

Den nye? Acomplia mener du? Nei det er faktisk veldig, veldig sjelden det oppstår bivirkninger.

Ok, jeg likte ikke helt alt som stod der. Men all medisin har en lang liste over mulige bivirkninger. Tar selv blodtrykksmedisin (har brukt to merker), men merker intet ubehag.

Gjest Persille
Skrevet

"Reductil hadde jeg ikke turt å bestilt pga at brukerene må til legen for kontroll av blodtrykk og puls hver 14. dag."

Hm? Det har jeg aldri hørt om...

Jeg vet man kontrolleres først - men man følges ikke opp så mye i etterkant...

Mary Poppins
Skrevet

Noen vil si at det er en grunn til at disse medisinene er reseptbelagt i Norge, andre vil si at det er en grunn til at disse medisinene IKKE er reseptbilagt i andre land.

Nettsiden er forøvrig fullt lovlig. Jeg synes man skal la folk gjøre det de vil med kroppen sin uten at andre skal blande seg inn, så lenge det er lovlig.

Gjest ikke bare den siden
Skrevet

"Reductil hadde jeg ikke turt å bestilt pga at brukerene må til legen for kontroll av blodtrykk og puls hver 14. dag."

Hm? Det har jeg aldri hørt om...

Jeg vet man kontrolleres først - men man følges ikke opp så mye i etterkant...

Jeg har selv gått på de .... joda kontroll hver 14. dag de tre første månedene for så en gang iblandt.

Reductil kan fremkalle blodpropp. Jeg måtte selv slutte med de pga at pulsen min steg betraktelig.

Legen min sa at egentlig så var denne kontrollen litt rar ..... de som bruker tablettene i forb. med psykitarien, de trenger ikke denne kontrollen, mens legene er pålagt å kalle inn "brukerne" vedr. slanking. Det er heller ikke påvist noen blodpropp i forbindelse med bruk vedr. slanking, men legene er pålagt å gjøre det ...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Veldig mange legemidler har fryktelig skumle bivirkninger. Og det å skulle ta dem på egenhånd er fryktelig ansvarsløst.

JEg hadde ikke turt.

Skrevet

Rent empirisk, så er det ikke farlig å medisinere seg selv. Hvis det er kjente velbrukte veldokumenterte greier som er ekte.

Eksempel på stødig person: får resept på et sovemiddel av legen, kjent og veldokumentert, over lengre tid. To-tre døgndoser i uka. H*n må hente resept hver gang, stå i kø, betale for resept, stå i kø på apoteket osv. Hver mnd. Ingen nekter vedk det, fordi h*n trenger det. Men det er et styr.

Det finnes på internett til en vesentlig lavere pris, hos en seriøs forhandler. Der kjøper h*n et halvt års forbruk uten å måtte løpe rundt.

1. Det er forbudt. 2. Noen kan misbruke det. 3. Det fins mange skrullinger. 4. Det fins mange useriøse selgere.

Og det må h*n lide for. Myndightene kan ikke vite hvem som er skrullete.

At 2% av oss misbruker alkohol betyr at de 98% andre må lide for det. Blir nedrent av fordommer og restriksjoner, skatter og problemer. Mer enn halvparten av alkoholen som drikkes er "ulovlig", mye av den av dårlig kvalitet og noen tjener grove penger på det faktum at det er forbudt. De blir kriminelle fordi det er forbudt, ikke på grunn av de de gjør, som ville skjedd uansett.

De som drikker det ville drukket det uansett. Forskjellen er bare hvor det kommer fra og prisen på det.

H*n med sovepilllene ville fått dem uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...