Gå til innhold

til lege/helsesøster


Naomi

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av ammingen ble jeg skikkelig sår og det dannet seg et svært sår i selve brystvorten (det ble sprukkent og huden i midten ble på en måte sugd vekk :( ). etter mye om og men virker det som om såret er fint og grodd ihvertfall (bruker litt melk i albuskjell mellom ammingene), bare det at det ser ut som et lite vulkankrater når det er tørt..uthulet i midten på en måte...

Ammingen går helt fint nå, men jeg lurte på hva jeg kan gjøre for å få såret til å gro fortere - slik at vorten skal se 'hel' ut og ikke slik den gjør akkurat nå...skal jeg fortsette å bruke albuskjellet? (uten det blir jeg fortere sår i vorten har jeg merket) det blir vel som før igjen? Hvor lang tid kan jeg regne med at det tar?

synes ikke vorten ser noe lekker ut akkurat nå, håper ikke det blir sånn??

håper en fagkyndig kan svare--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Naomi. Ville anbefale deg å ta en sårprøve og en melkeprøve for å se om det er en infeksjon som gjør at såret ikke gror. Få hjelp av legen din eller spør om de kan hjelpe deg på helsestasjonen.Fortsett med albueskjell. Kok dem hver dag. Vær nøye med håndvask. Du trenger ikke å klemme ut melk å smøre brystknoppen med etter amming. Tenk deg at hele brystknoppen har svømmt i melk under måltidet. Jeg har møtt kvinner med lignende historie som deg som jeg har fulgt over tid. Når såret begynner å gro fyller det seg opp innenifra.Brystknoppene vil normalisere seg. Men det kan ta tid! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Føyer meg bare til helsesøstera. Hadde skikkelig sprekk i brystvorta. Det så ut som et krater midt brystvorten, liksom brystvorta var delt i to.

Men det ordnet seg. Brystvorten ser helt normal ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...