Gå til innhold

Camilla Malmqvist Harket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har beholdt etternavnet sitt etter at hun skilte seg fra svigerfar.

To argumenter: Barna hennes har dette etternavnet og hun har hatt etternavnet i så mange år at det har blitt en del av hennes identitet.

Min mor er enke, så hun har uansett ikke samme grunn til å vurdere å ta tilbake pikenavnet sitt. Hun har uansett hett sitt gifte navn mye lenger enn sitt pikenavn.

Men jeg forundrer meg likevel over at hun sa at dersom hun skulle gifte seg igjen, så ville hun ta mannens etternavn!

ja ja, hun er vel barn av sin tid hun også, slik som jeg er barn av min;-)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• pekkaline

9

• NeaNoor

7

• MillaMy

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, ja, jeg vet faktisk om noen som har tre etternavn, uvisst av hvilken grunn.

Jeg har to etternavn, samboeren ett. Men våre evt. barn kommer _ikke_ til å få tre etternavn, og jeg kan ikke tenke meg at mamma blir småhissig fordi mine barn ikke får hennes navn, som da er mitt mellomnavn. :-)

Jeg vet faktisk ikke hva som skjedde med barna til denne damen. Hun var nokså nygift da jeg snakket med henne, og siden har jeg ikke sett henne. Bare en tilfeldig samtalepartner i et sosialt lag...;-)

Skrevet

Jeg har mammas pikenavn som mellomnavn og pappas etternavn. Skjønner ikke hva annet jeg skal gjøre hvis jeg gifter meg enn å beholde mine tre navn. Hvis jeg skal ta samboerens navn og kutte ut mine egne, kommer jeg til å hete det samme som en annen dame som bor her på stedet, og det vil jeg iallfall ikke! :D

;-)

Jeg prøvde forsiktig å overtale min mann til å ta mitt navn da vi giftet oss, men det ville han ikke ha noe av! ;-) Det argumentet jeg kjøpte best, var at han ved et navnebytte ville hete det samme som fetteren min*S*

Skrevet

;-)

Jeg prøvde forsiktig å overtale min mann til å ta mitt navn da vi giftet oss, men det ville han ikke ha noe av! ;-) Det argumentet jeg kjøpte best, var at han ved et navnebytte ville hete det samme som fetteren min*S*

Kanskje ikke så veldig pirrende å være gift med en som heter det samme som fetteren... ;)

Gjest togli
Skrevet

Min mor er enke, så hun har uansett ikke samme grunn til å vurdere å ta tilbake pikenavnet sitt. Hun har uansett hett sitt gifte navn mye lenger enn sitt pikenavn.

Men jeg forundrer meg likevel over at hun sa at dersom hun skulle gifte seg igjen, så ville hun ta mannens etternavn!

ja ja, hun er vel barn av sin tid hun også, slik som jeg er barn av min;-)

Jeg gifta meg for snart 11 år siden. Da var det fortsatt mest vanlig å ta mannens etternavn. Idag angrer jeg egentlig på at jeg gjorde det, så jeg har vurdert å kutte det ut. Er bare litt redd for at folk skal tro det er skilsmisse på gang eller noe sånt ;-)

Hmm, får ikke helt bestemt meg...

Gjest togli
Skrevet

Pøh! Dette har da også stått på trykk i Aftenposten;-)

Aftenposten er ikke fullt så tilgjengelig her på møre som det er i Oslo, så det så!!

Skrevet

Jeg gifta meg for snart 11 år siden. Da var det fortsatt mest vanlig å ta mannens etternavn. Idag angrer jeg egentlig på at jeg gjorde det, så jeg har vurdert å kutte det ut. Er bare litt redd for at folk skal tro det er skilsmisse på gang eller noe sånt ;-)

Hmm, får ikke helt bestemt meg...

Jeg giftet meg for snart 14 år siden, og synes det var vel så vanlig å beholde navnet sitt! ;-)

Jeg kjenner forretsen noen som har byttet tilbake senere, og det har da alltid oppstått skilsmisserykter, så det tror jeg man nesten må ta med på kjøpet.

Skrevet

Aftenposten er ikke fullt så tilgjengelig her på møre som det er i Oslo, så det så!!

Ja, det er klart at man da bare MÅ kjøpe Sjå&Høyr!! ;-)

*ert ert*

Skrevet

Kanskje ikke så veldig pirrende å være gift med en som heter det samme som fetteren... ;)

Nei, det kan du si! ;-) det var i grunnen et godt argument, selv om jeg betviler at det var det han synes var viktigst;-)

Jeg var egentlig ikke så opptatt av at han skulle skifte navn heller, syntes nesten bare at jeg måtte ta det opp lell! ;-)

Sånn for syns skyld liksom;-)

Skrevet

Nei, det kan du si! ;-) det var i grunnen et godt argument, selv om jeg betviler at det var det han synes var viktigst;-)

Jeg var egentlig ikke så opptatt av at han skulle skifte navn heller, syntes nesten bare at jeg måtte ta det opp lell! ;-)

Sånn for syns skyld liksom;-)

Ja, selvsagt. :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg giftet meg for snart 14 år siden, og synes det var vel så vanlig å beholde navnet sitt! ;-)

Jeg kjenner forretsen noen som har byttet tilbake senere, og det har da alltid oppstått skilsmisserykter, så det tror jeg man nesten må ta med på kjøpet.

Jøss, jeg kjenner ingen som ikke tok mannen sitt navn på den tiden jeg gifta meg. Husker faktisk at vi syntes det var tøft og uvanlig da en kompis tok konas etternavn ;-)

Jeg får vel ta en prat med mann og barn ang etternavn. Gubben kommer garantert ikke til å ha innvendinger, men er litt spent på hva ungene synes...

Gjest togli
Skrevet

Ja, det er klart at man da bare MÅ kjøpe Sjå&Høyr!! ;-)

*ert ert*

Ja, vi har ikke så mange andre alternativer her ute i bushen *snufs*

Skrevet

Ja, vi har ikke så mange andre alternativer her ute i bushen *snufs*

Ikke Spjelkavik Tidende heller?

Gjest togli
Skrevet

Ikke Spjelkavik Tidende heller?

Den avisa har eg ikkje høyrd om. Det vert for langt å køyre hest og kjerre til Spjelkjavikja skjønar du....

Skrevet

Den avisa har eg ikkje høyrd om. Det vert for langt å køyre hest og kjerre til Spjelkjavikja skjønar du....

Har alltid syntes at Spjelkavik er slikt et moromt navn. Sikkert fordi det minner litt om Stakavik fra Stompa;-)

Gjest togli
Skrevet

Har alltid syntes at Spjelkavik er slikt et moromt navn. Sikkert fordi det minner litt om Stakavik fra Stompa;-)

Har aldri tenkt over at det er et morsomt navn, men det skal jeg gjøre heretter :-)

Skrevet

Mor har beholdt navnet etter at hun ble skilt fra far.

Hun sier det er fordi det har blitt en del av hennes identitet + at vi barna heter det samme.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Det er jo greit å ha samme etternavn som barna dine da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...