Gå til innhold

Zalo i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et eldre service med gullkant tilrådes ikke å vaskes i oppvaskmaskin. Et tips i denne forbindelse er å bruke zalo i stedet for vaskemiddel for oppvaskmaskin. Noen som har erfart/hørt om dette?

Fortsetter under...

Skrevet

IKKE. BRUK. ZALO. I. OPPVASKMASKINEN.

Hvis du ikke vil ha et kjøkken fullt av såpeskum, da. :)

Gjest prust
Skrevet

Har ikke prøvd, men har hørt at det skummer noe helt vanvittig!

Skrevet

Det kommer til å skumme noe infernalsk. Boblebad inferno.

Skrevet

Zalo i oppvaskmaskinen??? En kompis av meg hadde det en gang, og det var pokker meg bobler overalt.

"Løsningen for Kjetil Strand ble Zalo. Han fylte opp beholderen, mens han selvtilfreds undret seg over at ingen hadde kommet på denne opplagte løsningen. Resultatet ble en halvmeter med klebrig boblemasse langt oppover kjøkkenveggene. Kjetil Strand var ikke lenger like tilfreds. Verken med seg selv eller Zaloens inntil da ukjente egenskaper.

– Hvordan kunne jeg tro at dette var så genialt? Og hvordan i all verden kunne jeg vite at en oppvaskmaskin ikke er potte tett? Vel, rett og slett fordi jeg ikke hadde hørt at å bruke Zalo i oppvaskmaskinen er noe du gjør bare én gang. Eller enda bedre: Lar være".

Annonse

Skrevet

IKKE. BRUK. ZALO. I. OPPVASKMASKINEN.

Hvis du ikke vil ha et kjøkken fullt av såpeskum, da. :)

Det er det jeg kan tenke meg.....

Skrevet

Her kom det raske og mange svar. Tror ikke jeg tør prøve det, nei. Takk for svar alle sammen

Skrevet

Her kom det raske og mange svar. Tror ikke jeg tør prøve det, nei. Takk for svar alle sammen

Sats heller på håndvask! :-) Tror nok det medfører riktighet at en del gamle serviser - med eller uten gullkant - ikke bør vaskes i oppvaskmaskin!

Skrevet

Jøss, det er bare min mann jeg hører bruker det utrykket, infernalsk ;) Også nå deg da.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt, og ville nok ikke gjort det med tanke på skumbad :) Jeg vasker mitt sånn servise for hånd. Sett på musikken å vask ivei ;)

Skrevet

Hvis du vil overskumme hele kjøkkenet så værsågod. Jeg hadde ikke puttet noe annet enn middel beregnet på oppvaskmaskin i den.

Min mor vasket en gang et plagg i vaskemaskina, plagget hadde en flekk som var innsmurt med zalo og modern glemte å skylle den først. Skumma godt!

Annonse

Skrevet

Opplevde en gang at noen puttet skumbad i en jacuzzi. Heldigvis var det utendørs. Det så virkelig ut som om vinteren hadde kommet midt på sommeren :-)

Skrevet

Det går faktisk an å ha zalo i oppvaskmaskinen uten at du skummer ned hele kjøkkenet, men du må bruke veldig lite. Jeg har hørt det samme som du sier om gamle serviser og oppvaskmaskin.

Jeg har faktisk brukt zalo i oppvaskmaskinen vår og det gikk helt fint. Men oppvasken blir ikke like ren, og det blir endel skjolder.

Skrevet

Det må du ikke finne på. En dråpe Zalo i oppvaskmaskinen og du har full oversvømmelse. Jeg snakker av erfaring :o(

Skrevet

Jøss, det er bare min mann jeg hører bruker det utrykket, infernalsk ;) Også nå deg da.

Inferno = italiensk helvete.

Også en int måleenhet for temperatur astrofysisk: 1 I = 109 mrd kelvin. Såvidt jeg vet.

mariaflyfly
Skrevet

TJa, hvis du har lyst til å vaske såpebobler ut av kjøkenet ditt det neste døgnet, så be my guest. ;) Det er altså ikke anbefalt. :)

Skrevet

Også en int måleenhet for temperatur astrofysisk: 1 I = 109 mrd kelvin. Såvidt jeg vet.

takk ;)

Skrevet

Jeg kjenner ei som på nybegynner-italiensk skulle fortelle noen at i Norge hadde vi 6 måneders "inverno", men så sa hun "inferno" istedet...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...