Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare én nevø jeg, og han tar meget ille opp å bli kalt for noe annet enn navnet sitt for tida (4 år), så jeg holder meg til å si det til venninner :) Og for å terge på meg en kamerat, da. Like populært hver gang!

Som ung voksen hendte det jeg kunne si på en spøkefull måte "nei, hallo hallo frøken!" når jeg traff på gamle kjente tilfeldigvis på gata.

Men etterhvert kom vi til en slik alder der det kunne tas riktig så ille opp dersom jeg, som både var gift og mor, tiltalte en ugift, barnløs skolevenninne som "frøken"...;-)

Skrevet

Hm, det var underlig, det der med Anne og prinsesse Astrid, ja! Kanskje hun glemte seg?

Enig i at ikke det er noe særlig å omtale folk i 3. person. Tror likevel jeg foretrekker det i forhold til de kongelige, fordi De og Dem er sånne former som aldri brukes og derfor blir komisk og nesten useriøst i mine ører. Får følelsen av at folk gjør narr, og det er vel ikke meningen.

Men egentlig synes jeg de kunne sagt du til hele gjengen: "Du Harald, hva var det du falt for ved a Sonja. da?" :)

Egentlig kunne vi avskaffet hele gjengen - vel ikke folka, da, men funksjonene deres - for min del. Men se - DET er en helt annen diskusjon :)

Ja, helt enig. Så lenge de kongelige omtales som De Dem eller i 3. person så blir de så fjerne for meg at de like godt kan fjernes totalt.

Skrevet

Jeg har beholdt pikenavnet mitt som eneste etternavn. I enkelte butikker, eller steder, så vil personalet gjerne si fru til meg, og da bruker de altså pikenavnet mitt.

Jeg blir paff hver gang. Det var jo det mor het.

Skrevet

Er det noe med bergensere siden jeg ofte hører de presentere seg med titler som fru. lege ditt og datt, fru direktør etc...

???

Jeg takler ikke å bli kalt fru.. jeg synes det høre urgammelt ut!

Bestemoren min (død for lengst, som svært gammel)var fra småby, og dessuten svært fin på det. Presenterte seg alltid som fru direktør så og så. Familien fniste alltid av historien der hun var i pent dameselskapm og samtalen kom inn på vanskelige fødsler. Da sa bestemor: - Den gangen jeg lå med min sønn ingeniøren, gikk det faktisk svært fort.

He he.

Skrevet

Joda, hvis noen ønsker å kalle meg det, så er det greit. Men jeg presenterer meg ikke som fru xxx da.

Skrevet

Joda, hvis noen ønsker å kalle meg det, så er det greit. Men jeg presenterer meg ikke som fru xxx da.

Samme her.

Skrevet

Synes ikke det passer på meg, nei. Har opplevd å bli omtalt som "fru mannens-etternavn" av et par eldre folk. Snålt, følte ikke at de snakket om meg, jeg er jo bare Lotte :o)

Skrevet

Bestemoren min (død for lengst, som svært gammel)var fra småby, og dessuten svært fin på det. Presenterte seg alltid som fru direktør så og så. Familien fniste alltid av historien der hun var i pent dameselskapm og samtalen kom inn på vanskelige fødsler. Da sa bestemor: - Den gangen jeg lå med min sønn ingeniøren, gikk det faktisk svært fort.

He he.

Usj. *S*

Skrevet

Nå er jeg ikke gift, så det måtte eventuelt blitt Frøken Bugga. Folk har jo kalt meg Frøken på spøk, men jeg ville nok syntes det var litt rart om folk skulle kalle meg det på alvor.

Jeg har bodd i Tyskland, og der ble jeg jo kalt Frau Bugga hele tiden. Vel, altså ikke Bugga da, men mitt ordentlige navn :)

Jeg vente meg fort til det, selv om det føltes litt surrealistisk i starten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...