Gå til innhold

Nyfødt vekt-høyde i forhold til gjennomsnittet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tipper hun ligger på percentilen under midtlinjen på vekt og tilsvarende på høyde. Høyde og vekt sammenstilt høres også helt perfekt ut!

Til sammenligning var jenta mi 50 cm og 2886 g da hun ble født. Jenta mi har alltid vært forholdsvis lang og nydelig spinkel og slank.

Snittet for nyfødte jenter ligger på 51 cm / 3500 gram etter det jeg ser av danske nettdoktors veksttabell. 46 cm / 2200 gram er nedre grense for normalvekt om man kan tyde det sånn.

Så den lille snuppa du snakker om er litt mindre enn snittet, men ikke urovekkende liten. Selv var jeg 44 cm / 2400 gram da jeg ble født. :o)

Gjest ragazza

Man regner med at et spedbarn som ikke er født prematur skal veie min 3150 g og være 51 cm langt. Men dette er teori. Jeg tror ikke at ditt barn får noen skade av å være litt kortere eller å veie litt mindre, og så forandrer det seg jo ganske fort, vekten hvert fall. Det er jo også litt arvelig, man skal ikke forvente at foreldre er nokså lave men babyen kommer kjempelang.

Annonse

Vet ikke hva snittet er. Men gutten min veide 2800 og var 49 lang, født 13 dager før termindato. Han veide mer enn sine "kompiser" som ble født på samme tid da han var tre uker. Så kom seg over normalen på veldig kort tid. Han er en stor gutt. Ikke tjukk, men folk blir veldig overrasket når jeg sier han bare er 19 mnd. Så ikke alltid de som er små som nyfødte forblir små. Han drakk også 120 ml mm da han var en uke, og spiste hver tredje time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...