Gå til innhold

Komfirmasjon, hvem inviterer?

Anbefalte innlegg

Gjest Stepmum

Min samboer og jeg skal arrangere komfirmasjon. Ja, for det er slik at det er vi som arrangerer og barnets mor glimrer med sitt fravær.

Vi lurer på: hva skal vi skrive på invitasjonene? Skal vi skrive at eksen og min samboer inviterer? Skal vi skrive at eksen, min samboer og jeg inviterer (det er nesten sannheten) eller skal vi skrive at min samboer og jeg inviterer - ettersom det er vi som betaler hele gildet. Ha syns dere? Mitt stebarn er hos sin mor på samvær annenhver helg og en kveld i uka, men hun har aldri bidratt med et øre til barnets livsopphold og det ser ikke ut til at hun ser seg råd til å bidra til komfirmasjonen heller.

Opprådd....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269830-komfirmasjon-hvem-inviterer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stepmum

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173570665' post='3566505]

Jeg mener at jeg skrev mitt eget navn jeg, på innbydelsene til min konfirmasjon.

Hadde det kunnet vært en løsning?

Jeg bodde med mamma og stefaren min, men pappa skulle også komme, så da var det jo greitt at jeg var den som inviterte.

Tja... kanskje det hadde vært en idê? Det har jeg ikke tenkt på. Takk!

Jeg tror mora kommer. Men hun har åpenbart ikke tenkt å bidra hverken økonomisk eller praktisk.

Hun må bidra økonomisk. Dere kan be om bidragstilskudd og så blir det regnet ut og trukket gjennom bidragsfogden. Da må dere legge ved kvitteringer på maten og annen beverting, prisen på selve sermonien og klærne til konfirmanten. Og så får dere pengene om et års tid ;o) Jeg tror jeg fikk rundt 1500 kr som faren måtte betale da dattera mi ble konfirmert.

Jeg har ingen å be i konfirmasjon til minstemann så jeg ser for meg at jeg overlater det til faren hvis han ønsker og jeg føler meg fritatt for å møte i noe selskap.

Annonse

Gjest Stepmum

Hun må bidra økonomisk. Dere kan be om bidragstilskudd og så blir det regnet ut og trukket gjennom bidragsfogden. Da må dere legge ved kvitteringer på maten og annen beverting, prisen på selve sermonien og klærne til konfirmanten. Og så får dere pengene om et års tid ;o) Jeg tror jeg fikk rundt 1500 kr som faren måtte betale da dattera mi ble konfirmert.

Jeg har ingen å be i konfirmasjon til minstemann så jeg ser for meg at jeg overlater det til faren hvis han ønsker og jeg føler meg fritatt for å møte i noe selskap.

Vi har jo aldri mottatt et øre i økonomisk støtte til barnas livsopphold fra den kante. Ville vært rart om vi skulle få noe nå...

Gjest prust

Synes det hørtes så stusslig ut at du ikke har noen å be i konfirmasjonen til sønnen din!

Går det ikke an å be noen gode venner da, hvis en ikke har familie?

Vi har jo aldri mottatt et øre i økonomisk støtte til barnas livsopphold fra den kante. Ville vært rart om vi skulle få noe nå...

Jeg har aldri fått bidrag av faren til de to eldste, kun fra bidragsfogden men konfirmasjonen måtte han betale på. Jeg vet han ble trukket fordi jeg fikk et rasende brev etterpå.

Synes det hørtes så stusslig ut at du ikke har noen å be i konfirmasjonen til sønnen din!

Går det ikke an å be noen gode venner da, hvis en ikke har familie?

Jeg prøvde med dattera mi men det var ikke vellykket. Tanta mi og fetteren min og to venninner av meg og ingen av dem ser jeg lenger så det blir vanskelig.

Faren har stor familie, men blandt dem er jeg ikke særlig populær nei :o)

Gjest stå på !

Moren MÅ bidra økonomisk !

En bekjent av meg var borti akkurat det samme, faren mente han betalte nok i forb. med bidrag o.l. Moren kontaktet trygdekontoret, der fikk hun beskjed om å spare på alle kvitteringene i forbindelse med klær og selskap, så skulle de hjelpe henne videre, trygdekontoret sendte kravet til barnefaren, beløpet skulle deles 50/50.

Så faren her burde kanskje undersøke rettighetene sine litt bedre.

Annonse

Moren MÅ bidra økonomisk !

En bekjent av meg var borti akkurat det samme, faren mente han betalte nok i forb. med bidrag o.l. Moren kontaktet trygdekontoret, der fikk hun beskjed om å spare på alle kvitteringene i forbindelse med klær og selskap, så skulle de hjelpe henne videre, trygdekontoret sendte kravet til barnefaren, beløpet skulle deles 50/50.

Så faren her burde kanskje undersøke rettighetene sine litt bedre.

Skal den andre part betale bør de også få være med å bestemme. Like greit å holde selskapet selv, slippe innblanding.

Det er vel konfirmanten som inviterer, Du er velkommen i ....... sin konfirmasjon. osv

Gjest stå på !

Skal den andre part betale bør de også få være med å bestemme. Like greit å holde selskapet selv, slippe innblanding.

Det er vel konfirmanten som inviterer, Du er velkommen i ....... sin konfirmasjon. osv

Ikke alle som engasjerer seg, men de har allikevel krav på seg til å måtte være med på å betale.

Så nei, jeg hadde stått på, en konfirmasjon kan være et stort innhogg i økonomien for mange,

er det to foreldre så er det to foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...