Gå til innhold

Halsinfeksjon med påfølgende oppkast

Anbefalte innlegg

Vi har ei datter som nå nærmer seg 9 år. Når hun får kraftige halsinfeksjoner ender dette med brekninger og oppkast. Som regel ingen feber, men veldig dårlig allmenntilstand. Dette har pågått siden hun var tre år og ender med innleggelse på sykehus (2-4 ganger pr år) med påfølgende intravenøs behandling i 1-2 dager før brekningene avtar og helsetilstanden bedres.

Legene er usikker og har foretatt det meste av undersøkelser, (allergi, røntgen, Øre/nese/hals, astroskopi etc) uten noen diagnose. Legene mener dette er noe hun sannsynlig vil vokse av seg. Har vært til undersøkelse også hos BUP mhp psykiske årsaker. De har vanskelig for å se at det kan være noen sammenheng.

Har bedt legene gjentatte ganger å sjekke ut om tilsvarende tilfeller eksisterer andre steder for evt. å finne en løsning på problemene.

Føler vi stanger imot og spørsmålet er hva vi bør gjøre for å komme videre ?

Har vært inne på tanken om alternativ medisin, kan det gi oss en løsning ?

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Hei- det høres plagsomt ut og jeg skjønner dere er fortvilet.

På bakgrunn av det du beskriver er det vankskelig å gi en god forklaring eller veiledning. Det er åpenbart at barnet ditt har infeksjoner,laboratorieprøver vil kunne vise hvor alvorlig de er og hvilke bakterier som er aktuelle. Dette er nødvendig må vite for forklaringen.

At barnet brekker seg kan være et ledd i sykdommen, barn brekker seg lettere enn voksne, og slik sett kan brekingene være en følge av infeksonen.

Siden brekinger er så uttalt stiller jeg også spørsmål om barnet ditt kan ha refluks. Det er en tilstand der lukningen av spiserøret fra magen ikke fungerer optimalt.Opptrer gjerne i yngre alder enn ditt barn. Spes. undersøkelser kan avdekke dette. Spør på sykehuset om det er undersøkt på dette.

Jeg tror nok legene har lett etter tilsvarende tilfelle, lærebøkene inneholder slike sykehistorier og det er det de støtter seg til når de leser og forsøker å finne ut sammenhengen mellom symptomene barnet viser.

Alternativ medisin i dette tilfelle synes jeg ikke virker indisert.

Ta kontakt med sykehuset igjen, be om å få en detaljert forklaring på funn som er gjort og forklaring på hvordan legene resonnerer mht, barnets symptomer. Det er viktig at du forstår hvordan de tenker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...