Gå til innhold

Når Gud skapte Adam og Eva....

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Så er det noen som påstår at Gud ikke finnes....!

*lol*

Hehe;-)

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

40

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

34

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En allmektig og god gud vil ikke sende de som ikke tror på han i fortapelsen.

Det er forresten vitenskapelig bevist at evolusjons"teorien" til Darwin stemmer.

"Det er forresten vitenskapelig bevist at evolusjons"teorien" til Darwin stemmer."

En viktigere observasjon er at teoriene ikke er blitt motbevist.

Det største problemet er at kreasjonistene ikke aksepterer at det skjer en utvikling av artene. De godtar ikke at f eks våre forfedre var apelignende "dyr", og at alle arter er skapt adskilt fra hverandre. De vil ikke tenke på at mennesker en gang var laverestående "dyr". De mener at noe så høytstående som mennesker må være skapt av en gud. De liker ikke sammenblandingen av mennesker og dyr. Problemet er også i at det pågår skapelse hele tida. Faktum er jo at alt levende oppstår av nesten ingenting. Vi dannes av et DNA-molekyl, og kreasjonistene ønsker ikke at dette lille unnseelige usynlige skal være noen skaper.

Men så har vi definisjonen: hva er "å skape"?

Gjest togli
Skrevet

Fordi?

Enkelte foreldre kan ikke fortelle sine barn "grove" vitser, selv etter at barna er over 30 år.

Fordi jeg ikke er så lysten på å forklare seksåringen hva seriorgasmer er. Hun har pr. dags dato nok med å komme over sjokket over at foreldre har sex også _etter_ at de er ferdige med å produsere avkom ;-)

Skrevet

Man blir sånn når man bor i en familie som består av fire høner og en hane ;-)

Ganske ujevn fordeling altså? Det trengs kvotering. Hanen burde ha tre ekstrastemmer som utjamningstiltak.

Skrevet

Fordi jeg ikke er så lysten på å forklare seksåringen hva seriorgasmer er. Hun har pr. dags dato nok med å komme over sjokket over at foreldre har sex også _etter_ at de er ferdige med å produsere avkom ;-)

Det er kanskje en ekkel tanke at foreldrene har sex? For ikke å snakke om besteforeldre. IIIK!

Gjest togli
Skrevet

Ganske ujevn fordeling altså? Det trengs kvotering. Hanen burde ha tre ekstrastemmer som utjamningstiltak.

I tillegg har vi to hunnkatter også. Altså seks mot en. Har sagt at vi godt kan skaffe oss fem hannkatter, men det syntes han merkelig nok var en dårlig ide...

Han har forsøkt seg på argumenter for kvotering, med desverre får han ikke gehør for dette i vår familie ...

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er kanskje en ekkel tanke at foreldrene har sex? For ikke å snakke om besteforeldre. IIIK!

Jeg får fremdeles stygge blikk hvis jeg forsøker å dra en "grovis" til mine tenåringer (13 og 16)....

Gjest togli
Skrevet

Ja, huff. Hun har nesten bestemt seg for at hun aldri skal få seg en fast mann. Greit å ha en til å hjelpe til å lage unger (hun skal ha to egenfødte og tre adopterte), men så er det slutt!

Skrevet

I tillegg har vi to hunnkatter også. Altså seks mot en. Har sagt at vi godt kan skaffe oss fem hannkatter, men det syntes han merkelig nok var en dårlig ide...

Han har forsøkt seg på argumenter for kvotering, med desverre får han ikke gehør for dette i vår familie ...

Ikke greit å være minoritet.

Skrevet

Jeg får fremdeles stygge blikk hvis jeg forsøker å dra en "grovis" til mine tenåringer (13 og 16)....

hehe

De anser det sikkert upassende for mammaer å drive på sånn. Fossiler skal oppføre seg som på museum.

Skrevet

Gjør ikke nettopp _du_ også det? Tror hva du vil, mener jeg!

Niks, jeg skulle gjerne se at det fantes en god og allmektig Gud. Men det virker ikke sannsynlig for meg.

Jeg tror det fornuften sier meg at er riktig.

Skrevet

Den feilen er en del av mitt varemerke og vi damer skjønner poenget selv om ikke alt er etter boka ;-)

Som keinstein sier, faller hele poenget bort iom at fortellinga det siktes til ikke er reell.

Skrevet

Ja, huff. Hun har nesten bestemt seg for at hun aldri skal få seg en fast mann. Greit å ha en til å hjelpe til å lage unger (hun skal ha to egenfødte og tre adopterte), men så er det slutt!

Hm

En fast mann? Spørs ikke hva mannen selv ønsker? Selges de i stykk eller i bunter på 5?

Hvor mange barn de skal ha kan fort bli endret.

Kompisen sa nettopp at hvis den siste hadde kommet først, så hadde det bare blitt en. Trokke jeg har peling på sånne barnesaker.

hidi, the scorpion
Skrevet

hehe

De anser det sikkert upassende for mammaer å drive på sånn. Fossiler skal oppføre seg som på museum.

Helst det, ja!

Gikk ved siden av guttungen her forleden, og fikk _det_ blikket. "Hva er det?" spør jeg. "_MÅ_ du gå så nærme!" svarer fjotten på 16 år....

Han så meg helst på andre siden av gata. hmmm.

Skrevet

"Det er forresten vitenskapelig bevist at evolusjons"teorien" til Darwin stemmer."

En viktigere observasjon er at teoriene ikke er blitt motbevist.

Det største problemet er at kreasjonistene ikke aksepterer at det skjer en utvikling av artene. De godtar ikke at f eks våre forfedre var apelignende "dyr", og at alle arter er skapt adskilt fra hverandre. De vil ikke tenke på at mennesker en gang var laverestående "dyr". De mener at noe så høytstående som mennesker må være skapt av en gud. De liker ikke sammenblandingen av mennesker og dyr. Problemet er også i at det pågår skapelse hele tida. Faktum er jo at alt levende oppstår av nesten ingenting. Vi dannes av et DNA-molekyl, og kreasjonistene ønsker ikke at dette lille unnseelige usynlige skal være noen skaper.

Men så har vi definisjonen: hva er "å skape"?

Du har rett, vitenskapelig sett er evolusjonsteorien nettopp en teori. Men det er en VITENSKAPELIG teori, og ingenting kan bevises vitenskapelig, kun sannsynliggjøres.

Det er heller ikke vitenskapelig bevist at et eple som faller fra en stamme vil dette mot jorden. Det er kun ytterst sannsynliggjort.

hidi, the scorpion
Skrevet

Niks, jeg skulle gjerne se at det fantes en god og allmektig Gud. Men det virker ikke sannsynlig for meg.

Jeg tror det fornuften sier meg at er riktig.

Hvem kan argumentere mot din fornuft? Jeg har bare sagt hva jeg tror på, og hva du velger å tro er helt din egen sak...

Skrevet

Hvem kan argumentere mot din fornuft? Jeg har bare sagt hva jeg tror på, og hva du velger å tro er helt din egen sak...

Innerst inne vet dere jo at evolusjonsteorien stemmer, og at menneskene ikke har blitt plantet ned på jorda og at dama er skapt av mannens ribbein. Men dere skal få beholde fantasiverdenen i fred hvis den gjør dere lykkeligere.

Skrevet

Helst det, ja!

Gikk ved siden av guttungen her forleden, og fikk _det_ blikket. "Hva er det?" spør jeg. "_MÅ_ du gå så nærme!" svarer fjotten på 16 år....

Han så meg helst på andre siden av gata. hmmm.

knegg

En fjortis her nekta mora si å gå i shorts fordi mora hadde så "rare knær".

En annen mor fikk kjeft fordi hun sang så kompisene hørte det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Innerst inne vet dere jo at evolusjonsteorien stemmer, og at menneskene ikke har blitt plantet ned på jorda og at dama er skapt av mannens ribbein. Men dere skal få beholde fantasiverdenen i fred hvis den gjør dere lykkeligere.

Hvem er du som kan påstå at _din_ sannhet er rett?

Om det jeg tror på er tull og tøys, så burde det ikke plage deg en plass, men om det jeg tror er sannhet, da burde det virkelig plage deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...