Gå til innhold

Når Gud skapte Adam og Eva....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har rett, vitenskapelig sett er evolusjonsteorien nettopp en teori. Men det er en VITENSKAPELIG teori, og ingenting kan bevises vitenskapelig, kun sannsynliggjøres.

Det er heller ikke vitenskapelig bevist at et eple som faller fra en stamme vil dette mot jorden. Det er kun ytterst sannsynliggjort.

Teorier forandres, naturlig nok fordi vi lærer mer.

Min teori var at en kompis ikke ville få igjen 200 kr han lånte bort. Men jeg tok feil. Javel, da må teoriene justeres i f t tidligere erfaring. Sannsynligheten for at penger betales tilbake øker, men det er ingen garanti.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

40

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

34

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

knegg

En fjortis her nekta mora si å gå i shorts fordi mora hadde så "rare knær".

En annen mor fikk kjeft fordi hun sang så kompisene hørte det.

Ja, er du gal! Mors sang er bannlyst og kleskoden må til enhver tid være forenlig med mine barns tanker om anstendig mor...

For ikke å snakke om dansing eller andre kroppslige bevegelser.

Har hatt mye moro med det! Og roping på 17 mai, en mor bør ha noen sadistiske gleder her i livet...

Skrevet

Hvem er du som kan påstå at _din_ sannhet er rett?

Om det jeg tror på er tull og tøys, så burde det ikke plage deg en plass, men om det jeg tror er sannhet, da burde det virkelig plage deg!

Hvordan kan det sannsynliggjøres at én av en million religioner innehar sannheten, når vitenskapen sannsynliggjøres mer og mer for hvert eksperiment og måling som gjøres?

Skrevet

Ja, er du gal! Mors sang er bannlyst og kleskoden må til enhver tid være forenlig med mine barns tanker om anstendig mor...

Har hatt mye moro med det! Og roping på 17 mai, en mor bør ha noen sadistiske gleder her i livet...

Det skal gå litt sport i å erte fjortisser.

En sa en gang: hvorfor fins det ingen normale folk i min slekt?

Da hadde brodern og jeg snøballkrig med naboen på 80 år. Og fjortissene nektet å vedkjenne seg slektskapet.

Skrevet

Teorier forandres, naturlig nok fordi vi lærer mer.

Min teori var at en kompis ikke ville få igjen 200 kr han lånte bort. Men jeg tok feil. Javel, da må teoriene justeres i f t tidligere erfaring. Sannsynligheten for at penger betales tilbake øker, men det er ingen garanti.

Hehe, jævlig bra, keinstein! Du er bestemann her!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvordan kan det sannsynliggjøres at én av en million religioner innehar sannheten, når vitenskapen sannsynliggjøres mer og mer for hvert eksperiment og måling som gjøres?

Det finnes ikke en million religioner.

Vitenskapen er ikke definisjon på sannhet. Til og med din kjære vitenskap har måtte forandre syn etter som tiden har gått. Min tro trenger ikke å endre seg en plass...Om Jesus var menneske eller Gud, så ville verden definitivt vært en bedre plass å leve om vi fulgte kjærlighetsbudene!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det skal gå litt sport i å erte fjortisser.

En sa en gang: hvorfor fins det ingen normale folk i min slekt?

Da hadde brodern og jeg snøballkrig med naboen på 80 år. Og fjortissene nektet å vedkjenne seg slektskapet.

Det er kjempegøy! Jeg hadde en mindre fin bil som lagde litt rare lyder, fjotten la seg flatt ned på gulvet, når vi kjørte i sentrum...

Skrevet

Det finnes ikke en million religioner.

Vitenskapen er ikke definisjon på sannhet. Til og med din kjære vitenskap har måtte forandre syn etter som tiden har gått. Min tro trenger ikke å endre seg en plass...Om Jesus var menneske eller Gud, så ville verden definitivt vært en bedre plass å leve om vi fulgte kjærlighetsbudene!

Vitenskapen tilpasser seg nye oppdagelser i motsetning til religionen, som står på sitt og nekter å gå videre.

Skrevet

Syns du ikke guden i tilfelle er ganske ond og uforutsigbar?

Nesten så du skulle tro tilfeldighetene råder?

Tror du jødene begynte å tvile på guden i konsentrasjonsleirene?

Hvis det finnes en gud, så er han _enten_ god _eller_ allmektig.

Begge deler på én gang er dessverre ikke mulig i vår verden slik den er i dag.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vitenskapen tilpasser seg nye oppdagelser i motsetning til religionen, som står på sitt og nekter å gå videre.

Hvor skal vi gå videre hen? Bibelen er så uendelig mye mer enn skapelsesberetningen.

Skrevet

Det er kjempegøy! Jeg hadde en mindre fin bil som lagde litt rare lyder, fjotten la seg flatt ned på gulvet, når vi kjørte i sentrum...

Det er ikke greit å bli sett sittende i en ukul bil.

Voksne kan være slik også. En gammel kompis som nå er kjendisadvokat ville ikke låne min rustne 87 mod, han kunne ikke bli sett i den. Svigersen hans var noget snobbete. Han fikk nøkkelen, men snudde da han fikk se den. Tok taxi i stedet.

Skrevet

Ett av mine aller pinligste opplevelser fra ungdomsskolen skjedde under en avslutningsfest, hvor blant annet min far ble ropt opp på scena for å være med på "selskapsleker"! ;-)

Ingen av mine venninner husker episoden den dag i dag, men for meg var det så ille at jeg rømte inn på toalettet! ;-)

Skrevet

Hvor skal vi gå videre hen? Bibelen er så uendelig mye mer enn skapelsesberetningen.

Men TROR du virkelig på denne skapelsesberetningen?

Skrevet

Skrevet

En idrettsutøver bad til sin gud om å vinne.

Han ble spurt: "Er ikke det samme som doping?"

Hvis det virker, så er det jo det.

Å be for syke har vist at bønnen gjør pasientene sykere. De får mer angst og blir mer urolige. Men saklig informasjon har god virkning den andre veien.

Skrevet

nettopp!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, som jeg skrev til Keinstein, så ble den skrevet ned for ca 4000 år siden. Å gi mennesker en forklaring som de overhodet ikke hadde forutsetninger til å forstå, ville være dumt.

Men jeg tror heller ikke at vi alle stammer fra en og samme amøbe.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ikke greit å bli sett sittende i en ukul bil.

Voksne kan være slik også. En gammel kompis som nå er kjendisadvokat ville ikke låne min rustne 87 mod, han kunne ikke bli sett i den. Svigersen hans var noget snobbete. Han fikk nøkkelen, men snudde da han fikk se den. Tok taxi i stedet.

Jeg kjører alt som starter, såfremt det har fire hjul og går fremover...

Jeg eier ikke statusinstinkter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ett av mine aller pinligste opplevelser fra ungdomsskolen skjedde under en avslutningsfest, hvor blant annet min far ble ropt opp på scena for å være med på "selskapsleker"! ;-)

Ingen av mine venninner husker episoden den dag i dag, men for meg var det så ille at jeg rømte inn på toalettet! ;-)

He, he!

Min datter glemmer ikke at jeg ropte og hoiet på 17 mai til et tog hun ikke gikk i, men hun sto ved siden av meg og kløp meg i armen...

Skrevet

Nei, som jeg skrev til Keinstein, så ble den skrevet ned for ca 4000 år siden. Å gi mennesker en forklaring som de overhodet ikke hadde forutsetninger til å forstå, ville være dumt.

Men jeg tror heller ikke at vi alle stammer fra en og samme amøbe.

Tror du Adam og Eva ble satt ned på jorda for 5700 år siden sammen med alle dyrene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...