Gå til innhold

Når Gud skapte Adam og Eva....

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror du Adam og Eva ble satt ned på jorda for 5700 år siden sammen med alle dyrene?

Nei, jeg tror jorda er mye eldre enn det.

For meg er det ikke utenkelig at Gud sto bak "the big bang", men Han utviklet oss ikke videre fra apene....

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

40

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

34

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg tror jorda er mye eldre enn det.

For meg er det ikke utenkelig at Gud sto bak "the big bang", men Han utviklet oss ikke videre fra apene....

Så to mennesker ble satt ned på jorda plutselig en dag, etter å ha blitt utviklet i et slags laboratorium?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så to mennesker ble satt ned på jorda plutselig en dag, etter å ha blitt utviklet i et slags laboratorium?

Vi er skapt i Hans bilde dvs med tanker, bevisstheten om egen fødsel og død og følelser, som en egen art her på jorden.

Skrevet

Vi er skapt i Hans bilde dvs med tanker, bevisstheten om egen fødsel og død og følelser, som en egen art her på jorden.

Men HVORDAN kom vi hit? Med romskip?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men HVORDAN kom vi hit? Med romskip?

Nei, tror ikke på romskip! Hvis jeg kan tro på at Gud ble født via jomfru Maria, så er vel mulighetene mange....

Skrevet

Jeg har hørt den før, men med litt ulik slutt:

...fortalte han dem at han hadde en gave til hver av dem. Den første gaven var å kunne tisse stående. Adam ropte begeistret "jeg vil ha den gaven, tenk så kult å tisse stående!!". Han mottok den og løp rundt i Edens have og tissa oppover trærne, på blomstene etc..

Eva så smilende på opptrinnet før hun henvendte seg til Gud og spurte hva den siste gaven var. Gud svarte lurt: Evnen til å få multiorgasmer..

Skrevet

Nei, tror ikke på romskip! Hvis jeg kan tro på at Gud ble født via jomfru Maria, så er vel mulighetene mange....

Men du sier du ikke tror på evolusjon, men at vi er skapt av Gud. HVORDAN skapte han oss, og hvordan satte han oss ned på jorda? Og hvor lenge siden tror du det er?

Før eller etter neandertalerne? Eller tror du neandertalerskjeletter ikke er ekte?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men du sier du ikke tror på evolusjon, men at vi er skapt av Gud. HVORDAN skapte han oss, og hvordan satte han oss ned på jorda? Og hvor lenge siden tror du det er?

Før eller etter neandertalerne? Eller tror du neandertalerskjeletter ikke er ekte?

Mulig vi stammer fra neandertalerne. Gud ga dem en evne som var helt unik og det må jo sies å være en skapelsesprosess!

Skrevet

Mulig vi stammer fra neandertalerne. Gud ga dem en evne som var helt unik og det må jo sies å være en skapelsesprosess!

Så da TROR du jo på evolusjon!

Skrevet

Jeg tror _ikke_ at vi stammer fra apene! Gud kan fint stå bak evulosjonen ellers.

Når menneske fikk fri vilje, betyr det uten Guds inngripen, ellers ville det ikke være en fri vilje. At mennesker da har tilbøyeligheter til å være egoister, maktsyke og krigshissende må da skyldes vår frie vilje.

Gud står ikke bak noen form for ondskap. Det klarer vi pokkern så godt selv. Spør den vanlige nordmenn om de kunne tenke seg å gå ned ti-20% i levestandard, og de fleste får frysninger! Selv om det ville komme de aller fattigste tilgode. sier det noe om oss mennesker eller om Gud?

"Jeg tror _ikke_ at vi stammer fra apene!"

Det gjør vi ikke heller. Apene er en nålevnde art, en annen "gren". Men vi har felles stamfar.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så da TROR du jo på evolusjon!

Jeg har sagt ja flere ganger nå!

Skrevet

Selvsagt stammer vi fra neandertalerne. Så du tror på både Big Bang, evolusjon og at universet er eldre enn 5700 år! Akkurat som meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det gjør vi ikke heller. Apene er en nålevnde art, en annen "gren". Men vi har felles stamfar.

Mulig...Men bare vi har fått den unike evne til å tenke etc.

Skrevet

Keinstein, hva tror du om Disclosure Project?

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvsagt stammer vi fra neandertalerne. Så du tror på både Big Bang, evolusjon og at universet er eldre enn 5700 år! Akkurat som meg.

Bortsett fra at jeg tror Gud sto bak alt, og at Jesus var Guds sønn!

Skrevet

Bortsett fra at jeg tror Gud sto bak alt, og at Jesus var Guds sønn!

Du har ikke sagt noe om hva Gud er. HVA er Gud? En flyvende mann med skjegg?

Og hvordan kunne han befrukte Maria?

Skrevet

Damer tenker ikke, de føler. Menn har de beste hjernene på planeten vår, det har vært kjent lenge.

Skrevet

I flg naturvitenskapen, så trengte guden bare skape et DNA molekyl. Det kan vi raskt konstatere med enkle forsøk. Gudens esksistens kan ikke prøves med noen enkle forsøk.

Er DNA-molekylet mindre fantastisk enn en evt gud? Det lille proteinet kan skape folk og fe, drepe og forandre, helbrede og skade. Kanskje det er det som er guden?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har ikke sagt noe om hva Gud er. HVA er Gud? En flyvende mann med skjegg?

Og hvordan kunne han befrukte Maria?

Har du hørt om tro? Om Gud ved the big bang har skapt alt levende i verden, så ville det å befrukte Maria, være det minste problem...

Jeg har ikke sett Jesus, men jeg tror på Jesus. har ikke sett Gud, men jeg tror på Gud.

Til forskjell fra deg som tror at big bang oppsto av intet...

hidi, the scorpion
Skrevet

I flg naturvitenskapen, så trengte guden bare skape et DNA molekyl. Det kan vi raskt konstatere med enkle forsøk. Gudens esksistens kan ikke prøves med noen enkle forsøk.

Er DNA-molekylet mindre fantastisk enn en evt gud? Det lille proteinet kan skape folk og fe, drepe og forandre, helbrede og skade. Kanskje det er det som er guden?

Du må tro det som passer deg best. Jeg tror at ett DNA er Guds skapelse av mennesker i sitt bilde....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...