Gå til innhold

Når Gud skapte Adam og Eva....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keinstein, hva tror du om Disclosure Project?

Det er som en religion.

De mangler håndfaste ting.

Samme som andre kvasivitenskaper. Homeopater irriterer meg mest for tida.

At visse ikke trenger bevise noe som helst mens andre vitenskaper dreier seg kun om å bevise. Jeg får ikke en gang lån i banken på mitt ærlige ansikt.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

40

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

34

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du hørt om tro? Om Gud ved the big bang har skapt alt levende i verden, så ville det å befrukte Maria, være det minste problem...

Jeg har ikke sett Jesus, men jeg tror på Jesus. har ikke sett Gud, men jeg tror på Gud.

Til forskjell fra deg som tror at big bang oppsto av intet...

Nei, Big Bang er bare ett av mange dimensjonkollisjoner tror jeg, jfr strengteorien.

Du er svært svevende her da...Du sier at å befrukte Maria ville ville vært null problem når han først hadde skapt universet. Fair enough. men HVORDAN? Spørsmålet er fortsatt ubesvart.

Du anklager teorien min for å være meningsløs (universet oppstår utfra intet), men det er feil. Jeg tror universet alltid har eksistert.

Du tror Gud ekspte universet. Det forklarer ikke mer enn et univers som skapes ut fra intet, men det forskyver bare spøremålet ett hakk tilbake: Hvem skapte Gud? You see?

Religionen tilbyr mennesker enkle svar på kompliserte spørsmål. Godt ikke alle faller for dem, for da hadde vi ikke vært der vi er i dag.

Skrevet

Du må tro det som passer deg best. Jeg tror at ett DNA er Guds skapelse av mennesker i sitt bilde....

Skapte guden DNA eller mennesker? Hvorfor skape hele vesener når DNA er nok?

Guden skapte dem i feil rekkefølge også. Fuglene kom ikke først.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, Big Bang er bare ett av mange dimensjonkollisjoner tror jeg, jfr strengteorien.

Du er svært svevende her da...Du sier at å befrukte Maria ville ville vært null problem når han først hadde skapt universet. Fair enough. men HVORDAN? Spørsmålet er fortsatt ubesvart.

Du anklager teorien min for å være meningsløs (universet oppstår utfra intet), men det er feil. Jeg tror universet alltid har eksistert.

Du tror Gud ekspte universet. Det forklarer ikke mer enn et univers som skapes ut fra intet, men det forskyver bare spøremålet ett hakk tilbake: Hvem skapte Gud? You see?

Religionen tilbyr mennesker enkle svar på kompliserte spørsmål. Godt ikke alle faller for dem, for da hadde vi ikke vært der vi er i dag.

Om jeg hadde visst alt du spør, så ville jeg vært verdensberømt!

Har ikke noe i mot vitenskap eller fremskritt, så lenge det kommer alle tilgode...

Jeg tror også at Gud og universet alltid har eksistert. For alt jeg vet kan Gud ha skapt flere steder rundt om i universet...Det aner jeg ingenting om.

Du virker mer opptatt av alt som ligger bak ditt eller datt, fremfor å tenke over hva vi kan gjøre her og nå . Med sultproblematikken og annen ujevn/urettferdig fordeling av godene...

hidi, the scorpion
Skrevet

Skapte guden DNA eller mennesker? Hvorfor skape hele vesener når DNA er nok?

Guden skapte dem i feil rekkefølge også. Fuglene kom ikke først.

Jeg er ikke så veldig opphengt i hva som kom først eller sist...

Jeg tror på nestkjærlighet, og at både mennesker og dyr har krav på respekt!

Skrevet

Om jeg hadde visst alt du spør, så ville jeg vært verdensberømt!

Har ikke noe i mot vitenskap eller fremskritt, så lenge det kommer alle tilgode...

Jeg tror også at Gud og universet alltid har eksistert. For alt jeg vet kan Gud ha skapt flere steder rundt om i universet...Det aner jeg ingenting om.

Du virker mer opptatt av alt som ligger bak ditt eller datt, fremfor å tenke over hva vi kan gjøre her og nå . Med sultproblematikken og annen ujevn/urettferdig fordeling av godene...

Jeg ønsker å finne ut mest mulig, ikke bare tro. Tro er for meg meningsløst. Man kan bli glad i troen sin, og det er farlig. Da kan det bli vanskelig å gi slipp på den når man egentlig vet det man tror er feil. Hjernevasking kalles det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ønsker å finne ut mest mulig, ikke bare tro. Tro er for meg meningsløst. Man kan bli glad i troen sin, og det er farlig. Da kan det bli vanskelig å gi slipp på den når man egentlig vet det man tror er feil. Hjernevasking kalles det.

Hjernevasking blir utført av andre, ikke enn selv. Jeg kom selv frem til min tro da jeg var 28 år gammel, og har hatt troen min i 15 år. Går ikke i kirken eller på møter...

Blir man fanatisk eller dømmende, så er man på ville veier...

Gjest togli
Skrevet

Ikke greit å være minoritet.

Nei, det er et hardt liv - spesielt å både være døv og mann... multihandikappet kan man nesten kalle det.

Gjest togli
Skrevet

Som keinstein sier, faller hele poenget bort iom at fortellinga det siktes til ikke er reell.

Jeg skjønner du har et sterkt behov for å forsvare deg ;-)

Gjest togli
Skrevet

Hm

En fast mann? Spørs ikke hva mannen selv ønsker? Selges de i stykk eller i bunter på 5?

Hvor mange barn de skal ha kan fort bli endret.

Kompisen sa nettopp at hvis den siste hadde kommet først, så hadde det bare blitt en. Trokke jeg har peling på sånne barnesaker.

Sånne saker får hun selv finne ut av når tiden kommer. Jeg er tross alt en moderne og vidsynt mamma ;-)

Skrevet

Jeg skjønner du har et sterkt behov for å forsvare deg ;-)

Ja. Jeg vil få fram sannheten. Derfor. Religiøses standpunkter kan verken forsvares eller kritiseres. Derfor bør de helst holde seg unna enhver diskusjon, både politisk og på andre plan. Seriøse forskere fortjener å skjermes fra folk som bevisst går inn for å villede befolkningen, slik intelligent design-folka gjør i USA. Idioti!

Gjest togli
Skrevet

Jeg har hørt den før, men med litt ulik slutt:

...fortalte han dem at han hadde en gave til hver av dem. Den første gaven var å kunne tisse stående. Adam ropte begeistret "jeg vil ha den gaven, tenk så kult å tisse stående!!". Han mottok den og løp rundt i Edens have og tissa oppover trærne, på blomstene etc..

Eva så smilende på opptrinnet før hun henvendte seg til Gud og spurte hva den siste gaven var. Gud svarte lurt: Evnen til å få multiorgasmer..

Ser lengre nede er også at den varianten er mest kjent ;-)

Skrevet

Nei, det er et hardt liv - spesielt å både være døv og mann... multihandikappet kan man nesten kalle det.

Bortsett fra i Norge er det faktisk et rimelig stort handicap å være dame. Så ta ikke den.

Skrevet

Det minner meg om da en sjokkgranat gikk av og folka lå strødd. Jeg spurte om alle var OK, og en sa at det gikk bra, han var vant til å få kjeft av kjerringa. Det ringte i øra, og beina ville bære.

Skrevet

Innerst inne vet dere jo at evolusjonsteorien stemmer, og at menneskene ikke har blitt plantet ned på jorda og at dama er skapt av mannens ribbein. Men dere skal få beholde fantasiverdenen i fred hvis den gjør dere lykkeligere.

Skriftene skaper mye tull.

Mange tror at menn har et ribbein mindre enn kvinner, det stemmer ikke, de har like mange. Derimot er det mange som har et ribbein for mye.

Jonah i hvalfiskens buk gjør at noen tror hvalen er en fisk, at den kan ete mennesker, og at det fins hval i Middelhavet.

At haren er en drøvtygger er heller ikke riktig.

Gjest togli
Skrevet

Ja. Jeg vil få fram sannheten. Derfor. Religiøses standpunkter kan verken forsvares eller kritiseres. Derfor bør de helst holde seg unna enhver diskusjon, både politisk og på andre plan. Seriøse forskere fortjener å skjermes fra folk som bevisst går inn for å villede befolkningen, slik intelligent design-folka gjør i USA. Idioti!

Sannhetsgehalten i den vitsen jeg la ut ønsker jeg ikke å uttale meg om. Det var bare ment som en vits og handler ikke om å tro eller ikke tro.

Bare for å ha sagt det..Jeg tror de fleste oppegående mennesker har vurdert hvorvidt de mener Gud finnes eller ikke. Det gavner ingen å prøve å overbevise noen om verken det ene eller andre. Nå har det nesten blitt slik at ateistene har overtatt for de kristne når det gjelder å forsøke å få folk over på sin side. La nå folk få tro hva de vil og slapp ellers litt av :-)

Gjest togli
Skrevet

Bortsett fra i Norge er det faktisk et rimelig stort handicap å være dame. Så ta ikke den.

Det var bare en spøk.

Skrevet

Sannhetsgehalten i den vitsen jeg la ut ønsker jeg ikke å uttale meg om. Det var bare ment som en vits og handler ikke om å tro eller ikke tro.

Bare for å ha sagt det..Jeg tror de fleste oppegående mennesker har vurdert hvorvidt de mener Gud finnes eller ikke. Det gavner ingen å prøve å overbevise noen om verken det ene eller andre. Nå har det nesten blitt slik at ateistene har overtatt for de kristne når det gjelder å forsøke å få folk over på sin side. La nå folk få tro hva de vil og slapp ellers litt av :-)

"Jeg tror de fleste oppegående mennesker har vurdert hvorvidt de mener Gud finnes eller ikke."

Niks. Spørsmålet ang. Guds eksistens er totalt uinteressant. Det finnes ikke et fasitsvar på om Gud finnes eller ei.

Hvorfor? Fordi Gud ikke er definert.

Tror du på kentafumaer? Finnes det en buttafosær? Jeg gir totalt faen inntil jeg vet hva dette er for noe!

Gjest togli
Skrevet

"Jeg tror de fleste oppegående mennesker har vurdert hvorvidt de mener Gud finnes eller ikke."

Niks. Spørsmålet ang. Guds eksistens er totalt uinteressant. Det finnes ikke et fasitsvar på om Gud finnes eller ei.

Hvorfor? Fordi Gud ikke er definert.

Tror du på kentafumaer? Finnes det en buttafosær? Jeg gir totalt faen inntil jeg vet hva dette er for noe!

Guds eksistens eller ikke er ikke uinteressant for alle. Det er naturlig at folk har en søken etter meningen med livet eller whatever... Noen tror kun på ting de har erfart/sett, mens andre igjen tror på ting de kjenner på kroppen er reellt. Alle må vises respekt for troen, uansett!

Gjest togli
Skrevet

Guds eksistens eller ikke er ikke uinteressant for alle. Det er naturlig at folk har en søken etter meningen med livet eller whatever... Noen tror kun på ting de har erfart/sett, mens andre igjen tror på ting de kjenner på kroppen er reellt. Alle må vises respekt for troen, uansett!

".....mens andre igjen tror på ting de kjenner på kroppen er reellt".

Setninga mi ble litt feil formulert. Mener å si at ".....mens andre igjen tror på ting de selv _føler_ er riktig innerst inne".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...