Gå til innhold

HVor mange ganger kan de bruke ett arr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173613541' post='3566838]

Jeg får lufte tanken med legene der. De innrømmet ikke noen sammenheng mellom min sykdom og ledd, men han nikket da jeg sa at det er jo merkelig at så og si alle med denne sykdommen, har de samme leddplagene.

Men han kan ikke ledd da, så han kan ikke si så mye, ikke er det forsket på heller.

Jeg kvier meg litt for enda mer reise, selv om jeg vet at det er verdt det.

De aner nok at det er en sammenheng selv om de ikke vet hvorfor enda. Enda en grunn til å dra på Riksen for de driver med endel forskning.

Skrevet

Glidelås?

Kua på lanbrukshøyskolen har et plastlokk på magen som kan åpnes og vi kan kikke inn i den største magen, se på den dampende gørra skvulpe rundt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

De aner nok at det er en sammenheng selv om de ikke vet hvorfor enda. Enda en grunn til å dra på Riksen for de driver med endel forskning.

Jo, du har helt rett.

Det som blir sagt, innad i gruppene hvor vi med sykdommen er samlet, er at man får lett sjøgren syndrom og fibromyalgi. Og irritabel tarm tror jeg det var.

Noen leger avfeier det tvert, men heldigvis blir min lege brukt mye i Nofus, så han er bra oppdatert. Han sitter også i ett eller annet Nordisk utvalg, og Danmark fx har forsket mer på dette enn Norge.

Jeg har jo prøvd behandling som en lege i København har bestemt.

Og Riksen har skjønt dette med og hente inn info fra andre plasser, det er abselut en fordel.

Skrevet

Glidelås?

Kua på lanbrukshøyskolen har et plastlokk på magen som kan åpnes og vi kan kikke inn i den største magen, se på den dampende gørra skvulpe rundt.

Da vil jeg heller ha glidelås enn plastlokk.

Og en hengelås, ikke hvem som helst som får æren av og kikke inni meg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173614042' post='3566860]

Da vil jeg heller ha glidelås enn plastlokk.

Og en hengelås, ikke hvem som helst som får æren av og kikke inni meg.

Kompisen fikk et kutt i hånda, 10-15 mm, vi brukte superlim og en liten gasbindbit. Etter 4-5 dager falt den av , helt OK. Det blødde stygt og vi måtte være kjappe og prøve tre-fire ganger.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173613978' post='3566857]

Jo, du har helt rett.

Det som blir sagt, innad i gruppene hvor vi med sykdommen er samlet, er at man får lett sjøgren syndrom og fibromyalgi. Og irritabel tarm tror jeg det var.

Noen leger avfeier det tvert, men heldigvis blir min lege brukt mye i Nofus, så han er bra oppdatert. Han sitter også i ett eller annet Nordisk utvalg, og Danmark fx har forsket mer på dette enn Norge.

Jeg har jo prøvd behandling som en lege i København har bestemt.

Og Riksen har skjønt dette med og hente inn info fra andre plasser, det er abselut en fordel.

Det virker som riksen har øret til hva som foregår i utlandet og at de får ressurser til å bruke det. Det skulle selvfølgelig vært slik på alle sykehus men siden det ikke er det så hold deg der siden du har fått et bein innafor.

Skrevet

Kompisen fikk et kutt i hånda, 10-15 mm, vi brukte superlim og en liten gasbindbit. Etter 4-5 dager falt den av , helt OK. Det blødde stygt og vi måtte være kjappe og prøve tre-fire ganger.

Superlim er ikke godt nok hos meg tror jeg. Jeg ble sydd innvendig, og så bare stripset nederst.

Nederst er det stygt, men det område er det bare sambo som ser.

Skrevet

Det virker som riksen har øret til hva som foregår i utlandet og at de får ressurser til å bruke det. Det skulle selvfølgelig vært slik på alle sykehus men siden det ikke er det så hold deg der siden du har fått et bein innafor.

Mye som burde vært på andre sykehus, som ikke er, dessverre.

Ja jeg bør vel klore meg fast med nebb og klør, når jeg først er innenfor.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173615050' post='3566898]

Superlim er ikke godt nok hos meg tror jeg. Jeg ble sydd innvendig, og så bare stripset nederst.

Nederst er det stygt, men det område er det bare sambo som ser.

Det er fint for et lite kuttsår som blør mye og er helt rent. Superlimet kan vel bli litt for tett og stenge guffe inne. Da løses det opp med lynol eller aceton. Litt tricky greier, men kanskje fint i farta til kirurgen kan komme og sy.

Gjest prust
Skrevet

Har ikke lest de andre svarene - men svarer bare for meg selv.

Jeg har jo tatt keisersnitt to ganger - loddrett snitt fra navlen og helt ned til symfysen. Tror det var 18-20 sting. De brukte det samme arret andre gangen, og sydde det mye penere enn den første gangen. Første gangen ble det bredt og stygt, fikk betennelse i det og det klødde utrolig lenge. Mener at det klødde bort i mot et år....

Andre gangen grodde det mye penere, og klødde mindre.

Vet ikke hvor mange ganger de kan skjære meg opp på samme sted, men i alle fall én gang til, tror jeg :-)

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene - men svarer bare for meg selv.

Jeg har jo tatt keisersnitt to ganger - loddrett snitt fra navlen og helt ned til symfysen. Tror det var 18-20 sting. De brukte det samme arret andre gangen, og sydde det mye penere enn den første gangen. Første gangen ble det bredt og stygt, fikk betennelse i det og det klødde utrolig lenge. Mener at det klødde bort i mot et år....

Andre gangen grodde det mye penere, og klødde mindre.

Vet ikke hvor mange ganger de kan skjære meg opp på samme sted, men i alle fall én gang til, tror jeg :-)

Mitt arr er endel lengre, så de kan sikkert bruke det igjen.

Nå har flere sagt at det fint går an, så jeg satser på det :o)

Jeg ble veldig fint sydd sist gang, skal ha samme kirurg, så jeg tror han gjør seg flid denne gangen også.

Jeg er sydd innvendig, slik at jeg bare har en tynn stek (med ett lite unntak, der jeg fikk betennelse). Helt nederst ble det stripset, så der er det stygt, men der ser bare sambo, så det er ikke så nøye ;o)

Lykke til med evnt bruk av arret en gang til da. He he, det hørtes litt fælt ut, men du skjønte vel hva jeg mente? :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...