Gå til innhold

Fortvilet -hvordan hanskes med henne?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Har en vennine som jeg har kjent i noen år. Hun sliter psykisk, og jeg har mine problemer jeg og.

Problemet er at hun er så ustabil, og tenker svart/hvitt om ting. Noen ganger skryter hun meg opp i skyene, i neste omgang er jeg både patetisk, en tosk osv fordi jeg ikke forstår henne, eller er med på alle hennes meninger.

Når jeg sier at hun tenker svart hvitt skjønner hun ikke hva jeg mener. Hun ser at "jeg er den jeg er, det får andre bare akseptere"

Jeg har også våknet om natten hvor hun skriver trakasserende meldinger til meg.

Jeg tok det opp med henne, men hun ville ikke innrømme at det var slemt å gjøre. Jeg tok opp med henne at hun ikke får sende meg sms på natta, for da sover jeg. Det hadde hun liten forståelse for.

Selv har jeg problemer, men det meste skal handle om henne, og jeg prøver å unngå å bli negativt påvirket. Jeg vil jo gjerne bare bli bedre, ikke trukket nedover..av henne.

Hun har også en tendens til å få med seg andre på at jeg dum, irrasjonell og veldig syk. Hun kom også med en bemerkning at nå du ta å øke dosen på antipsykotikaen. herregud. Jeg går ikke på en sånn medisin, men da hun sa det trodde de andre det også. Følte hun kom med personangrep, og nå hadde jo hun fått seg de andre på det og.

Jeg ble skjelven, helt utav meg og oppsøkte lege.

Har nå bestemt meg får å kutte henne ut -for alltid.

Hva mener dere feiler henne? Hvorfor er hun sånn? Det lurer jeg på.

Takker for innspill

Gjest håper det går ok!
Skrevet

Jeg har vel ikke akurat svar til deg... Men hun har problemer. det er jo tydelig. Jeg hadde holdt avstand fra henne, fordi hun bruker deg. Misunnelse er et stikkord... og da går alt utover deg som hun kjenner godt. Ikke vær for sikker på det hun sier om de andre vennene, de kjenner deg jo, ta kontakt med de av vennene du vil, så ser du at det ikke helt er en sannhet kanskje? Ikke gi respons på sms.

Tenk bare på deg selv!

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Jeg har vel ikke akurat svar til deg... Men hun har problemer. det er jo tydelig. Jeg hadde holdt avstand fra henne, fordi hun bruker deg. Misunnelse er et stikkord... og da går alt utover deg som hun kjenner godt. Ikke vær for sikker på det hun sier om de andre vennene, de kjenner deg jo, ta kontakt med de av vennene du vil, så ser du at det ikke helt er en sannhet kanskje? Ikke gi respons på sms.

Tenk bare på deg selv!

*klem* fra

Gjest et mannebein
Skrevet

Slå av mobilen din om natta så du får sove. Sett grenser når du får fyord eller usanne beskyldninger. Det gjør du ved å si at slike usannheter orker du ikke høre på og så går du din vei. Men for all del ikke vis sinne eller irritasjon. Ta alt veldig stille og rolig. Ikke fortell henne private ting som hun kan gi videre i forvrengt form. Prøv om du kan ha med deg en normal person når du er sammen med henne, siden det da blir vanskeligere for henne å slenge ut usannheter uten vitne. Hun trenger profesjonell hjelp og det kan du ikke gi. Mye forsøk på å hjelpe henne kan slite deg ut, så være forsiktig. Hold avstand. Vurder om du skal kutte kontakten med henne inntil videre.

Gjest Tryllekunstnerpiken
Skrevet

Slå av mobilen din om natta så du får sove. Sett grenser når du får fyord eller usanne beskyldninger. Det gjør du ved å si at slike usannheter orker du ikke høre på og så går du din vei. Men for all del ikke vis sinne eller irritasjon. Ta alt veldig stille og rolig. Ikke fortell henne private ting som hun kan gi videre i forvrengt form. Prøv om du kan ha med deg en normal person når du er sammen med henne, siden det da blir vanskeligere for henne å slenge ut usannheter uten vitne. Hun trenger profesjonell hjelp og det kan du ikke gi. Mye forsøk på å hjelpe henne kan slite deg ut, så være forsiktig. Hold avstand. Vurder om du skal kutte kontakten med henne inntil videre.

takk for råd..jepp, skal kutte kontakten. Orker ikke mer..

Skrevet

Det virker som hun tråkker på deg for å føle seg bedre selv. Det trenger du ikke.

Hvis vennskapet ikke gir deg noe (annet enn frustrasjon og fortvilelse), ville jeg holdt avstand.

Skrevet

Tydelig at hun har et psykisk problem ja. Det er ikke så uvanlig at noen oppfører seg slik. For å forstå det så må man se på det som en psykisk sykdom.

Men det er ikke det samme som at du skal godta at hun oppfører seg slik. Nytter det ikke å ta det opp med henne så hun slutter så må du bare kutte kontakten. Det vil også slite deg i filler.

Problemet for henne er at hun antagelig ikke tenker helt klart når hun sender meldingene. Når hun tenker klart så ville hun ganske sikkert ikke gjøre det heller.

Men hvorfor setter du ikke meldingslyden på mb sin på stille om natten da? Når du blir plaget med mld fra henne om natten så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke gør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...