Gå til innhold

Vedrprende å varme vann i mikroen etc.

Anbefalte innlegg

Gjest common sense
Skrevet

Jeg deleer kjøkken med noen russere (studenthybel) som varmer te og kaffevann i mikroen og lar fiskepinner ligge i kjøleskapet i ukesvis..

Hvorfor vet ikke russerne de samme "kjøkkenreglene" som oss?

Det er vel ikke bra å varme tevann i mikroen?

Skrevet

Hvorfor skal man ikke varme vann i mikroen?

Men jeg er enig med deg angående fiskepinnene.

Gjest Pontiac
Skrevet

Er det farlig å varme thevann i microen da?

Og hvis det er "farlig" så er det vel for de som drikker det og ikke de rundt?

Da ville jeg heller reagert på at de lot mat ligge til det krabbet ut av seg selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Klart man kan varme vann i mikroen!

Fiskepinner i kjøleskapet bør de heller være forsiktg med. Det kunne du kanskje fortelle dem!?

Gjest annlovinda
Skrevet

Kan ikke helt skjønne at det gjør så mye å varme vann i microen jeg da.

Men enig i at de ikke trenge å la maten ligge lenge i kjøleskapet.

Skrevet

Griser finner du overalt. Jeg har jobba sammen med mange.

Vannet varmes av en slags elektromagnetisme. Det endrer ikke vannets egenskaper på noen måte.

Skrevet

Som anti-husmora jeg er vil jeg nesten spørre - hvordan ellers varme tevann? Hente kjele og koke opp for 2 dl? Nei, hva har man micro for, om man ikke skal kunne bruke den til enkel oppvarming.

Du kunne kanskje foreslått å ha kjøleskap-rydding en gang i uken? Må innrømme at det ligger ting i mitt kjøleskap som jeg nesten ikke vet hva er, og langt mindre husker når det ble laget. Det er bare et tidsspørsmål om når det går i søpla, men man må jo ha energi til det og...

Skrevet

Kan ikke helt skjønne at det gjør så mye å varme vann i microen jeg da.

Men enig i at de ikke trenge å la maten ligge lenge i kjøleskapet.

Enig

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvorfor skal man ikke varme vann i mikroen?

Men jeg er enig med deg angående fiskepinnene.

Jeg trodde ikke det var bra..

Tenkte kanskje det var bedre å bruke vannkoker..

Skrevet

Hva er galt med å varme vann i mikroen??

varmer både vann og kaffe og melk og alt mulig i mikroen jeg. Funker som faen det. :-)

Fiskepinner i ukesvis i kjøleskapet er forøvrig noe heelt annet.

Skrevet

Som anti-husmora jeg er vil jeg nesten spørre - hvordan ellers varme tevann? Hente kjele og koke opp for 2 dl? Nei, hva har man micro for, om man ikke skal kunne bruke den til enkel oppvarming.

Du kunne kanskje foreslått å ha kjøleskap-rydding en gang i uken? Må innrømme at det ligger ting i mitt kjøleskap som jeg nesten ikke vet hva er, og langt mindre husker når det ble laget. Det er bare et tidsspørsmål om når det går i søpla, men man må jo ha energi til det og...

Hørt om vannkoker? Kunne ikke klart meg uten. Satt litt på spisse da.

Skrevet

Har en vannkoker, har aldri brukt den.

Skrevet

Vannkoker er bedre enn micro, men micro er bedre enn å sette over en kjel på komfyren.

I det hele tatt ganske utrolig at noen reagerer slik på micro-oppvarming av tevann som trådstarter!! *lol*

Fiskepinnene var en annen sak, da;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...