Gå til innhold

Kjøpe leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Førstegangs
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å forstå..

Hvis prisantydning er 900 000 på en andelsleilighet. Og i tillegg står det fellesgjeld på 600 000.

Skal jeg da søke om lån på 900 000 i banken? Eller må jeg søke for 900 + 600?

Gjest Førstegangs
Skrevet

Og fellesgjelden som er oppført, det er kun på min leilighet? Altså 600 000 er min del?

kakki1365380609
Skrevet

Fellesgjelden er det borettsslaget som har. Dette skal du betale avdrag og renter hver måned på til borettslaget. Du tar opp lånet på det leiligheten blir solgt for, 900.000,-

Slik er det ihvertfall hos oss.

Skrevet

Og fellesgjelden som er oppført, det er kun på min leilighet? Altså 600 000 er min del?

De 600 000 er også din gjeld. De skal betales ned gjennom fellesutgiftene. Du må avklare med banken hvor mye fellesgjeld du kan ha på toppen av banklånet. Ellers kan det hende du får deg en skikkelig kjip overraskelse etter at du har fått tilslaget på leiligheten.

Gjest Førstegangs
Skrevet

De 600 000 er også din gjeld. De skal betales ned gjennom fellesutgiftene. Du må avklare med banken hvor mye fellesgjeld du kan ha på toppen av banklånet. Ellers kan det hende du får deg en skikkelig kjip overraskelse etter at du har fått tilslaget på leiligheten.

Skal høre med banken før jeg legger inn bud ja. Takk for svar.

Skrevet

Du betaler 900' + husleie, husleia inkl. din del av fellesutgiftene + diverse annet. Hos oss er bl.a. trappevask, kabeltv, vaktmester og noe forsikring inkludert. Jo høyere fellesutgifter jo høyere husleie. Nye borettslag har derfor høye husleier, mens eldre borettslag (mitt er fra 60-tallet) har triveligere husleier. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...