Gå til innhold

Fanken, fanken, fanken!!!

Anbefalte innlegg

Uff, jeg har ikke hjerte til å legge familiemedlemmer på isolat her hjemme. Men vi er nøye på håndvask etc. da.

Du kan jo legge deg et annet sted da -også får han være på soverommet :) Du er vel nesten garantert å bli smittet hvis du skal dele seng med han..

Fortsetter under...

La mannen oppholde seg i eget rom, ikke vær i kontakt med han, vær hysterisk nøye med håndvask og renslighet, la han bruke egen do og egen håndkle etc. - fra nå og i minst 3 døgn fremover, så er det en liten sjans for at dere klarer dere! :)

Lykke til. Har et par som spyr her og, så har samme "nazi-prinsipp" her i huset for tiden...vil helst ikke ha det jeg heller!!

Uff, det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Da hadde jeg heller tatt sjansen på å bli syk. :P

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173633428' post='3567408]

Er kosete vi også, men jeg kunne bare ikke bli syk denne gangen. Hadde flere kontroller på sykehus jeg måtte ta.

Så dermed ble det klemmestopp, så fikk vi ta det igjen senere.

Jeg vet det høres fælt ut, men noen ganger må jeg bare ta hensyn til meg selv.

Som da sambo fikk influensa rett før jeg skulle ta en stor operasjon. Da måtte han klare seg alene dessverre. Jeg stelte jo rundt han, men hadde minimal fysisk kontakt.

Joda, vi toner det den fysiske kontakten vi også da. Ikke noe kyssing og klemming. Men jeg må stryke litt på ham innimellom, da.

Han ble litt bedre utover kvelden, og har så langt ikke kastet opp noe mer. Så vi krysser fingrene for at det går mot bedring.

Åh nei... Huff og huff. Vi hadde ikke feber noen av oss når vi spydde, så antagelig er det et annet virus mannen din har. Forhåpentligvis et mindre smitsomt virus enn det vi hadde ;-)

Du får ha som mål at dere to voksne ikke skal få det samtidig iallefall! Lykke til!

Takk.

Han har, så langt i alle fall, ikke kastet opp noe mer. Og har sovet godt i natt. Han kjentes heller ikke så varm ut når jeg sto opp i dag tidlig.

Håper det går fort over, og at ingen andre får det!!!

Annonse

Uffda. HÅper han blir fort frisk igjen, og at ingen av dere andre blir smittet.

Vær supernøye med håndhygiene, og bruk egne håndklær. Vask toalettet ofte. Så er det bare å håpe at dere andre slipper unna.

Vi følger de rådene og håper også det går fort over, og at vi andre slipper unna.

Uff, det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Da hadde jeg heller tatt sjansen på å bli syk. :P

Samvittighet? Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg selv holder da meg også på eget rom hvis jeg er syk og veldig smittsom. Skulle da bare mangle. Det er jo snakk om å ta hensyn til andre. Jeg har ikke samvittighet til å la være for å si det sånn; bedre at én er syk i 1-2 dager enn at hele familien blir slått ut i ukesvis.

Håper dere andre klarer dere. Spysjuke er noe skikkelig dritt. :(

Ja, de kan godt være syke på mange andre måter, men den spyinga er så lidelig!!!

Han har heldigvis ikke spydd mer så langt. Håper han er på bedringens vei nå.

Ungene var friske i dag tidlig i alle fall.

En liten trøst fra oss:

For to uker siden ble _bare_ tre av oss fem sjuke!

Husbonden og mellomsøster hodt seg frisk :-)

Det er vel ikke mer enn 2-3 uker siden pappa'n, minstemann og storesøster var syke. Mellomsøster og jeg holdt oss friske da.

Spennende å se hva som skjer nå... Foreløpig holder alle andre seg friske, og pappa'n er noe bedre.

Gjest Shira :o)

Joda, vi toner det den fysiske kontakten vi også da. Ikke noe kyssing og klemming. Men jeg må stryke litt på ham innimellom, da.

Han ble litt bedre utover kvelden, og har så langt ikke kastet opp noe mer. Så vi krysser fingrene for at det går mot bedring.

Håper han snart kvikner til igjen, og at dere slipper unna.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173689507' post='3568147]

Håper han snart kvikner til igjen, og at dere slipper unna.

Han har stått opp nå, og ligger på sofaen. Har spist et knekkebrød og er helt klart i mye bedre form. Ingen feber, bare litt slapp.

*Ber om at det holder seg*

Tror det er noe som går. Jeg har hatt de samme symptomene, men ble heldigvis kvitt kvalmen uten å spy.

Samboeren hadde det tidligere i vinter og da klarte minsten og jeg oss ved å være helt hysterisk nøye med hygienen. Hadde Domestos-flaska stående på badet og vasket doen etter hvert dobesøk (diarè). Han fikk eget håndhåndkle og holdt seg mest mulig unna minstemann. Kjedelig, men det var for et par dager og vi klarte oss uten å bli smittet.

Samvittighet? Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg selv holder da meg også på eget rom hvis jeg er syk og veldig smittsom. Skulle da bare mangle. Det er jo snakk om å ta hensyn til andre. Jeg har ikke samvittighet til å la være for å si det sånn; bedre at én er syk i 1-2 dager enn at hele familien blir slått ut i ukesvis.

Hos oss så driter vi i det. Eget do går ikke an å praktisere uansett siden vi bare har ett do. Som regel så er det jentungen på 5 år som blir syk først, og da er en av oss pent nødt til å ta oss av henne. Hjemme hos oss foregår pleien på stua siden vi ikke gidder å sitte inne på soverommet hennes hele dagen. Dermed er det ingen som kan skjermes fra sykdommen, og i alle fall en av oss voksne blir syke i ettertid.

Men men, hver sin lyst.

Hos oss så driter vi i det. Eget do går ikke an å praktisere uansett siden vi bare har ett do. Som regel så er det jentungen på 5 år som blir syk først, og da er en av oss pent nødt til å ta oss av henne. Hjemme hos oss foregår pleien på stua siden vi ikke gidder å sitte inne på soverommet hennes hele dagen. Dermed er det ingen som kan skjermes fra sykdommen, og i alle fall en av oss voksne blir syke i ettertid.

Men men, hver sin lyst.

I dette tilfellet var det snakk om at man absolutt ikke ville bli smittet/syk og da er det nok ingen annen utvei... Det er ikke alltid det passer veldig bra å ligge rett ut i flere dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...