Gå til innhold

Hensynsløse røykere.

Anbefalte innlegg

Gjest Frisk luft!

Kommer nettopp hostende og harkende hjem fra helgens sportslige begivenhet med barna.

Hostende og harkende fordi mine luftveier ikke tåler røyk og fordi de som røyker på død og liv må stå ved inngangen slik at de kan forpeste luften for flest mulig. Røyk trekker inn i bygget og det er umulig å bevege seg ut og inn av bygget uten å måtte gå kanossagang mellom skorsteinene.

Jeg observerte foreldre som røkte mens de gikk sammen med barna sine til og fra parkeringen og dermed gjorde barna sine til passive røykere. Samt alle andre som måtte gå tett forbi dem i trengselen.

Og dette var altså et sportsarrangement for barn.

Vel har jeg skrøpelige luftveier, men hvorfor må såpass mange røykere være så besatt på å belemre andre med sine uvaner? Og hvorfor kan ikke arrangørene sørge for å henvise røykerne til et sted vi andre slipper å tvinges til å forgiftes sammen med dem.

Neste gang slikt får meg til å hoste til jeg spyr, skal jeg passe på å spy på en aktiv og hensynsløs røyker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269909-hensynsl%C3%B8se-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• Lillemus

4

• pekkaline

4

• oppptimisten

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes at hun som røkte på vei til bilen viste hensyn jeg!? Hun røykte før hun satte seg i bilen da vil jeg tro.

De som stod utenfor å røykte, de tok også hensyn, fordi de stod _ute_.

Men den helsa du høres ut til å ha, den bør du få undersøkt? Jeg håper du bor på landet og ikke i en stor by......

Jeg synes at hun som røkte på vei til bilen viste hensyn jeg!? Hun røykte før hun satte seg i bilen da vil jeg tro.

Men den helsa du høres ut til å ha, den bør du få undersøkt? Jeg håper du bor på landet og ikke i en stor by......

"De som stod utenfor å røykte, de tok også hensyn, fordi de stod _ute_."

Så du tror ikke vi ikke-røykere kjenner den jævlige røyklukta og røyklufta når det røykes ute? Dream on. Det er nesten enda jævligere utendørs enn innendørs av en eller annen grunn.

"De som stod utenfor å røykte, de tok også hensyn, fordi de stod _ute_."

Så du tror ikke vi ikke-røykere kjenner den jævlige røyklukta og røyklufta når det røykes ute? Dream on. Det er nesten enda jævligere utendørs enn innendørs av en eller annen grunn.

Jeg beklager at enkelte har problemer med røyk. Jeg mener ikke at røyk er bra, men at i dette tilfellet så fulgte røykerene de nye "lovene".Utenfor enkelte innganger så står det røykefri sone, og da ser jeg røykere stå utenfor sonen. Og det anbefales ikke å røyke med barna rundt seg, som her ble snakket om (dama på vei til bilen).

Jeg er glad for disse lovene jeg. Tenk på hvordan det har vært....

Annonse

Gjest Frisk luft!

Det hjelper ikke å stå ute å røyke når man står slik at røyken blåser rett inn igjen. Det har ingen ting med å ta hensyn og gjøre i det hele tatt, men om å vise minst mulig hensyn.

De står ikke ute fordi de er hensynsfulle, de står ute fordi de ville blitt kastet ut om de ikke gikk ut. Hvorfor kan de ikke gå et sted hvor ikke andre er tvunget til å ferdes? Hvorfor må de på død og liv demonstrere retten til å forpeste andres luft?

Det gjelder også de som må røyke mens de går på travle fortau med andre gående ved siden av seg. Gå et sted andre ikke er nødt til å være med giften din! Gå så til bilen med barna dine.

Jeg har ikke en spesielt kraftig astma, men jeg er spesielt sensitiv for røyk. Det er jeg slett ikke alene om.

Astmaforbundet jobber med å få innført røykeforbud i busskur etc. Røykeloven var et fantastisk framskritt, men jeg gleder meg til den dagen jeg også kan bevege meg ut og inn av byggninger, vente i et busskur eller stå i en kø uten å bli halvt kvalt.

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at røyken er en pest og en plage og et helseproblem for mange andre og ta følgende av det?

mvh

hidi, the scorpion

Det hjelper ikke å stå ute å røyke når man står slik at røyken blåser rett inn igjen. Det har ingen ting med å ta hensyn og gjøre i det hele tatt, men om å vise minst mulig hensyn.

De står ikke ute fordi de er hensynsfulle, de står ute fordi de ville blitt kastet ut om de ikke gikk ut. Hvorfor kan de ikke gå et sted hvor ikke andre er tvunget til å ferdes? Hvorfor må de på død og liv demonstrere retten til å forpeste andres luft?

Det gjelder også de som må røyke mens de går på travle fortau med andre gående ved siden av seg. Gå et sted andre ikke er nødt til å være med giften din! Gå så til bilen med barna dine.

Jeg har ikke en spesielt kraftig astma, men jeg er spesielt sensitiv for røyk. Det er jeg slett ikke alene om.

Astmaforbundet jobber med å få innført røykeforbud i busskur etc. Røykeloven var et fantastisk framskritt, men jeg gleder meg til den dagen jeg også kan bevege meg ut og inn av byggninger, vente i et busskur eller stå i en kø uten å bli halvt kvalt.

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at røyken er en pest og en plage og et helseproblem for mange andre og ta følgende av det?

mvh

Men du kjørte sannsynligvis bil og er til en pest og plage for de aom er allergiske mot eksos...

Dere er alle så sensitive mot røyk, men ikke en sjel tør å klage på eksos, som faktisk er en mye verre forurensing enn røyk....

mvh

"Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at røyken er en pest og en plage og et helseproblem for mange andre og ta følgende av det?"

Spør du meg??

mvh

Jeg har sett det har vært "Røyking forbudt"-skilt i busskurene her, men jeg tror sannelig ikke røykere kan lese... Det er ikke få ganger jeg har vært nødt til å stå ute i regnet fordi røykere tydeligvis ser det som en helt naturlig ting å stille seg inne i busskuret og fyre opp sigaretten sin.

Men du kjørte sannsynligvis bil og er til en pest og plage for de aom er allergiske mot eksos...

Dere er alle så sensitive mot røyk, men ikke en sjel tør å klage på eksos, som faktisk er en mye verre forurensing enn røyk....

Men hvorfor skal røykere da legge ekstra forurensning til ved å røyke i tillegg til å kjøre bil?

Mange er avhengige av bil for å komme seg frem, men ingen er avhengig av røyk på samme måte! Man overlever faktisk utrolig mye bedre uten røyk, hverdagen blir ikke tyngre uten, man bruker ikke lenger tid på vei til og fra jobb uten røyken, men bil kan man spare mye tid i forhold til å ta buss f.eks.

Gjest Frisk luft!

Jeg beklager at enkelte har problemer med røyk. Jeg mener ikke at røyk er bra, men at i dette tilfellet så fulgte røykerene de nye "lovene".Utenfor enkelte innganger så står det røykefri sone, og da ser jeg røykere stå utenfor sonen. Og det anbefales ikke å røyke med barna rundt seg, som her ble snakket om (dama på vei til bilen).

Jeg er glad for disse lovene jeg. Tenk på hvordan det har vært....

Det er det som provoserer så inni hampen med mange røykere: De tar ikke et j... hensyn før de blir pålagt det med lov og trussel om bortvisning.

Hva er det som er så forbasket vanskelig med å ta med seg røyken sin til et sted der den ikke blåser rett inn i byggningen igjen og der folk ikke er nødt til å gå forbi 20-30 rykende giftpinner for å komme seg inn eller ut av et bygg?

Hvorfor har så mange røykere så vanskelig for å forstå at de fleste ikke vil bli belemret med uvanen deres og at noen faktsik blir syke av det?

hidi, the scorpion

Men hvorfor skal røykere da legge ekstra forurensning til ved å røyke i tillegg til å kjøre bil?

Mange er avhengige av bil for å komme seg frem, men ingen er avhengig av røyk på samme måte! Man overlever faktisk utrolig mye bedre uten røyk, hverdagen blir ikke tyngre uten, man bruker ikke lenger tid på vei til og fra jobb uten røyken, men bil kan man spare mye tid i forhold til å ta buss f.eks.

Jeg har ikke bil, og jeg er drittlei alle sparka mot røykere!

Jo, mer hensyn vi viser desto høyere klager dere...

Om alle brukte buss, tog eller trikk, hvor mye rene luft hadde vi ikke hatt da? Det er da ganske utrolig hvor mye vi røykere, i deres forestilling, er så utrolig mye verre enn all verdens annen forurensing...!

Folk i tjukkeste Oslo lufter og tror de får ren luft, men så fort en idiot av et menneske tar seg en blås under samme vindu, da blir det bråk!

Annonse

hidi, the scorpion

Det er det som provoserer så inni hampen med mange røykere: De tar ikke et j... hensyn før de blir pålagt det med lov og trussel om bortvisning.

Hva er det som er så forbasket vanskelig med å ta med seg røyken sin til et sted der den ikke blåser rett inn i byggningen igjen og der folk ikke er nødt til å gå forbi 20-30 rykende giftpinner for å komme seg inn eller ut av et bygg?

Hvorfor har så mange røykere så vanskelig for å forstå at de fleste ikke vil bli belemret med uvanen deres og at noen faktsik blir syke av det?

Fordi vi er så drittlei mennesker som deg, som gnåler og gnåler! Men ikke gidder å la være å forpeste lufta for andre med bilkjøringen sin!

Ja si det....

Gjest Frisk luft!

Jeg har ikke bil, og jeg er drittlei alle sparka mot røykere!

Jo, mer hensyn vi viser desto høyere klager dere...

Om alle brukte buss, tog eller trikk, hvor mye rene luft hadde vi ikke hatt da? Det er da ganske utrolig hvor mye vi røykere, i deres forestilling, er så utrolig mye verre enn all verdens annen forurensing...!

Folk i tjukkeste Oslo lufter og tror de får ren luft, men så fort en idiot av et menneske tar seg en blås under samme vindu, da blir det bråk!

Om alle brukte buss, tog eller trikk ville mange ikke kommet seg noen steder i det hele tatt i dette landet.

Jeg håper du følger opp dine prinsipper ved å aldri ta drosje eller sitte på med noen i privatbil. Hvis ikke er det dobbeltmoral av høy klasse.

hidi, the scorpion

Om alle brukte buss, tog eller trikk ville mange ikke kommet seg noen steder i det hele tatt i dette landet.

Jeg håper du følger opp dine prinsipper ved å aldri ta drosje eller sitte på med noen i privatbil. Hvis ikke er det dobbeltmoral av høy klasse.

Håper det hjelper deg å få lov til å rakke ned på _alle_ røykere! Godt for helsa di kanskje...

Personlig synes jeg din dobbeltmoral er verst!

Gjest Frisk luft!

Fordi vi er så drittlei mennesker som deg, som gnåler og gnåler! Men ikke gidder å la være å forpeste lufta for andre med bilkjøringen sin!

Det har aldri slått deg at man kan bli drittlei folk som bare insisterer på å plage andre med sine fullstendig unødvendige uvaner? Som ikke kan slukke røyken en gang når de ser barn får astmaanfall. Det er jo bare gnål og utidig mas.

Er du lei av gnålet, så hold giftrøyken din for deg selv.

Forresten glemte jeg å nevne at vi brukte t-banen i dag.

Gjest Frisk luft!

Håper det hjelper deg å få lov til å rakke ned på _alle_ røykere! Godt for helsa di kanskje...

Personlig synes jeg din dobbeltmoral er verst!

Jeg har kun beklagd meg over hensynsløse røykere. Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt _alle_ røykere. Om du føler deg truffet er det ditt problem.

Jeg har mange venner som røyker på en hensynsfull måte. Dvs de tar ikke fram røyken der det kan plage andre.

Men de av røykerne som ikke for sitt bare liv kan vise hensyn, må tåle å få passet påskrevet som alle andre offentlige egoister.

Det har aldri slått deg at man kan bli drittlei folk som bare insisterer på å plage andre med sine fullstendig unødvendige uvaner? Som ikke kan slukke røyken en gang når de ser barn får astmaanfall. Det er jo bare gnål og utidig mas.

Er du lei av gnålet, så hold giftrøyken din for deg selv.

Forresten glemte jeg å nevne at vi brukte t-banen i dag.

Jeg hørte av en flyvertinne som søstra mi kjenner at det en gang, før det ble røykeforbud i fly, at det på en flight fra Stavanger til Oslo var en del astmatiske barn. Disse skulle på ett eller annet spesielt, derfor reiste så mange sammen. Man anmodet derfor de andre passasjerene om å la være å røyke på denne flighten av hensyn til de syke barna.

Hvorpå en voksen mann protesterte:"Skal noen barn få terrorisere voksne på denne måten!?" Jadda. Han er forhåpentligvis ikke representativ for røykere altså, men hallo!? Hvor lang tid tar det å fly fra Stavanger til Oslo? En halvtime?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...