Gå til innhold

Et spm om barnemark.

Anbefalte innlegg

Gjest første gang hos oss
Skrevet

Det eldste barnet vårt ahr fått barnemark. Han klagde over kløe, og jeg fant en levende mark i endetarm-åpningen.

Det yngste barnet vårt er litt under 1 år og skulle ikke ta tablett i følge pakningen, men vi skulle følge med for å se om han også hadde mark.

Nå har han bæsja to ganger, og jeg har ikke sett noen marker som beveget seg, men jeg er litt usikker på om jeg så noen som kunne være døde? Jeg har ikke for vane å studere bæsjen til det andre barnet inngående, så jeg vet ikke om avføringen hans alltid ser sånn ut.

Så spørsmålet er: Hvis barn nummer to har mark, er det noe jeg ville ha sett med en gang da jeg studerte avføringen?

Jeg kommer til å sjekke bæsjen hans fremover, og jeg skifter pysj/ sengeklær hver dag nå. Vi voksne har også tatt tablett.

Skrevet

Dette spørsmålet skulle jeg poste på småbarn, men av en eller annen grunn havnet det her. Trodde nok at jeg var inne på småbarn da jeg postet.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt noe til den minste, han bruker jo bleier og klør seg derfor ikke rumpa for så å putte fingrene i munnen etterpå. Det er jo ofte sånn man smitter seg selv.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt noe til den minste, han bruker jo bleier og klør seg derfor ikke rumpa for så å putte fingrene i munnen etterpå. Det er jo ofte sånn man smitter seg selv.

Ok, sånn at hvis minsten har fått det, så vil syklusen avslutte seg selv, siden vi bytter bleier/klær/sengetøy så ofte? Jeg har iallefall ikke sett noen levende marker i avføring eller i endetarmen hans. Så jeg satser på at han slipper unna. Det stod også i informasjonen fra apoteket at det var sjelden at spedbarn fikk det.

Skrevet

Ok, sånn at hvis minsten har fått det, så vil syklusen avslutte seg selv, siden vi bytter bleier/klær/sengetøy så ofte? Jeg har iallefall ikke sett noen levende marker i avføring eller i endetarmen hans. Så jeg satser på at han slipper unna. Det stod også i informasjonen fra apoteket at det var sjelden at spedbarn fikk det.

Såvidt jeg har skjønt så legges eggene rundt endetarmsåpningen og de må opp i munnen og ned i tarmsystemet for å klekkes og bli til nye marker som igjen legger egg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...