Gå til innhold

Tekst til "Jeg har en hode å klappe på"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fryktelig nysgjerrig... Hva er det? Sang? Dikt? Sikker på at tittelen ikke er "et hode", men "en hode"? (0 treff på google på begge varianter da...)

Det er en sang som man synger til barna

Og så skal man kalppe seg på hode,mens man synger den.

Annonse

det er vel kanskje ett hode.

Bare skrivefeil hos meg

Da er det nok i tilfelle "et hode" og ikke "ett hode" tror jeg. :)

Husker du noe mer av teksten da? Det durer noe bak i bakhodet mitt som minner om dette, men klarer ikke å få helt taket på det...

Annonse

Hei.

Tusen takk.

Det var en flott side du fant på.

Jeg pleier å synge denne i to vers for barna. Først teksten fra linken du fikk, så "Hode, skulder kne og tå... Øyne, ører munn og nese og - hode skulder kne og tå - kne og tå." Vi har en Teletubbiesvideo der den er på engelsk også :)

Jeg kan en annen sang med den teksten, men husker kanskje ikke hele teksten:

"Jeg har to armer, jeg har to armer, jeg har to armer jeg kan klappe på. x 2. Og de kan danse, ja de kan danse, ja de kan danse og tra-la-la-la. Og de kan danse, ja de kan danse, ja de kan danse og tra-la-la-la.

Jeg har to føtter, jeg har to føtter, jeg har to føtter jeg kan klappe på. x 2. Og de kan danse osv...

Jeg har et hode, jeg har et hode, jeg har et hode jeg kan klappe på. x 2. Og det kan danse osv....

Jeg har en hel kropp, jeg har en hel kropp, jeg har en hel kropp jeg kan klappe på. x 2. Og den kan danse osv....

For hver kroppsdel skal man da klappe seg, og under "de kan danse", skal man bevege armer, ben, hode, kropp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...