Gå til innhold

Misunellse

Anbefalte innlegg

Gjest Misunellse
Skrevet

Hva er de tydeligste tegnene på misunellse ?

Solsikkefrø
Skrevet

At personen som er misunnelig blir kald mot deg, fryser deg ut, prater dritt om deg til andre. Det er de viktigste jeg kommer på ihvertfall. Personen later også som om han/hun ikke bryr seg, men det kommer jo så tydelig frem ;)

Gjest Begge deler
Skrevet

At personen som er misunnelig blir kald mot deg, fryser deg ut, prater dritt om deg til andre. Det er de viktigste jeg kommer på ihvertfall. Personen later også som om han/hun ikke bryr seg, men det kommer jo så tydelig frem ;)

Men dette kan jo og tyde på at personen ser ned på deg.

Gjest mine tanker om dette
Skrevet

Misunnelse kommer fra personer som synes andre har noe en sjøl ville hatt. Man kan bli så irritert på andre som har det, at man begynner å angripe denne personen på ting man vet personen liker-kan eller gjør.For å svekke motparten. Irritasjon, sinne og hat kan komme når man sliter med misunnelse.

Årsaken til at man kan få slik sterk misunnelse kan ligge i fortiden hos denne personen. Ofte er det selvtilliten som er svekket. Misunnelse går over til mobbing, sterkere og sterkere om ikke det blir bearbeidet hos enkelte.

Hvis man skal hjelpe slike mennesker, bør man grave i fortiden.

Normal misunnelse har vi alle i oss i en viss grad. Man må lære seg å misunne og unne folk ting i livet.

Gjest wetywe
Skrevet

Misunnelse kommer fra personer som synes andre har noe en sjøl ville hatt. Man kan bli så irritert på andre som har det, at man begynner å angripe denne personen på ting man vet personen liker-kan eller gjør.For å svekke motparten. Irritasjon, sinne og hat kan komme når man sliter med misunnelse.

Årsaken til at man kan få slik sterk misunnelse kan ligge i fortiden hos denne personen. Ofte er det selvtilliten som er svekket. Misunnelse går over til mobbing, sterkere og sterkere om ikke det blir bearbeidet hos enkelte.

Hvis man skal hjelpe slike mennesker, bør man grave i fortiden.

Normal misunnelse har vi alle i oss i en viss grad. Man må lære seg å misunne og unne folk ting i livet.

Går jo ann og være misunnelig på noen sammtidig som man unner personen man er misunnelig på til og ha det samme!

Trenger ikke bety at man må ikke vil at andre personen skal ikke skal ha det!

Gjest mine tanker om dette
Skrevet

Går jo ann og være misunnelig på noen sammtidig som man unner personen man er misunnelig på til og ha det samme!

Trenger ikke bety at man må ikke vil at andre personen skal ikke skal ha det!

Ja ikke sant? Normale reaksjoner det der. Men enkelte lar misunnelsen ta overhånd.

Skrevet

Men dette kan jo og tyde på at personen ser ned på deg.

Det er jo noe med selve ordet her: mis-unne. Man unner altså ikke personen denne tingen.

Jeg kan godt si til venninna mi: - Å, jeg misunner deg den veska!

Men i de siste årene er jeg blitt flinkere til å si dette i stedet: - Å, jeg skulle ønske jeg også hadde ei slik veske!

Så får man i alle fall silt ut den smålige og sinte delen av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...