Gå til innhold

Dobbeltrom på hotell

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sist jeg dro på meg min romantiske kappe og leide hotellrom i Oslo, måtte jeg oppgi navnet på personen som skulle dele rom med meg.

Men jeg tror dette er et oslofenomen, og at hotellene sentralt i byen har sett seg drittlei på menn som drar med seg horer på rommet.

Det var noe i media om dette for en tid tilbake.

Men et dobbeltrom er naturligvis myntet på to personer, og du kan selvfølgelig ta med deg dama/kompisen/vennen/venninna di på hotelltur, når du har booket deg inn på dobbeltrom.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sist jeg dro på meg min romantiske kappe og leide hotellrom i Oslo, måtte jeg oppgi navnet på personen som skulle dele rom med meg.

Men jeg tror dette er et oslofenomen, og at hotellene sentralt i byen har sett seg drittlei på menn som drar med seg horer på rommet.

Men et dobbeltrom er naturligvis myntet på to personer, og du kan selvfølgelig ta med deg dama/kompisen/vennen/venninna di på hotelltur, når du har booket deg inn på dobbeltrom.

Han har nå desperat forsøkt å forklare at de skal være tre på rommet, den tredje som ikke-betalende gjest. Grunnet fattigdom...he, he.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han har nå desperat forsøkt å forklare at de skal være tre på rommet, den tredje som ikke-betalende gjest. Grunnet fattigdom...he, he.

Åja ...

Jeg har ikke lest tråden.

Men det går fint. Det er jo fullstendig lovlig å ha besøk på rommet, og det er ingen som sjekker om de besøkende forlater hotellet utpå natta.

hidi, the scorpion
Skrevet

Åja ...

Men det går fint. Det er jo fullstendig lovlig å ha besøk på rommet, og det er ingen som sjekker om de besøkende forlater hotellet utpå natta.

Det er _ikke_ det som påstås nedover tråden, nei!

Må le...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er _ikke_ det som påstås nedover tråden, nei!

Må le...

Jeg hadde ikke hørt på folka under. Med mindre det er et hotell av den oversiktlige 5-romstypen, blir de ikke avslørt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde ikke hørt på folka under. Med mindre det er et hotell av den oversiktlige 5-romstypen, blir de ikke avslørt.

Tror ikke jeg heller!

Hotellansatte har vel annet å gjøre enn å se hvem som sniker seg inn/ut av diverse rom...

Registrering er som du sier, for å unngå horetrafikken, og så brannsikkerheten da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke jeg heller!

Hotellansatte har vel annet å gjøre enn å se hvem som sniker seg inn/ut av diverse rom...

Registrering er som du sier, for å unngå horetrafikken, og så brannsikkerheten da.

Jepp. Og hvis de på død og liv skal spare denne hundringsen, er det jo heller ikke nødvendig av dem å gå samla ut og inn av hotellet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jepp. Og hvis de på død og liv skal spare denne hundringsen, er det jo heller ikke nødvendig av dem å gå samla ut og inn av hotellet.

Ler!

Synes jeg ser de går samlet hele tiden... Eller motsatt, to på utkikk en som sniker! Jaja, noe spenning må man ha i livet!

Skrevet

He he, orker ikke tenke så dystert som deg. Gidder ikke drive å bekymre meg om himmelen skal falle i hodet mitt og sånt.

Nå er det kanskje ikke hvordan du velger å tenke som er eneste problemstilling her, men hvilket ansvar et hotell faktisk har for sine gjester.

Tenk deg avis-overskriftene hvis et hotell brenner, og det kommer frem at personer som ikke var registrerte gjester viser seg å være blant de døde. Det ville ikke gi pene overskrifter, og hotellet får svi.

At du ikke gidder å tenke på at det verste faktisk kan hende deg, sånn er det fleste av oss, en beskyttelsesmekanisme. Skulle vi alltid tenke på det verste, så burde vi aldri satt oss i en bil f.eks.

Men som sagt, et hotell, et skip, et fly osv. må ha en viss oversikt over sine gjester/passasjerer, for å ha sitt på det tørre, og i tilfelle noe skjer. For enten vi stenger det ute eller ikke, så er det et faktum at ulykker skjer, og dessverre langt oftere enn man helst vil tenke på, selv om det som oftest går bra.

Mista nikket
Skrevet

For en stund siden var det 2 kamerater som leide et dobbeltrom. Senere på kvelden kom den 3. kameraten. Han fikk låne sofaputer og sengetepper av naborommene. Han leverte alt tilbake tidlig på morgenen så det ble ikke merket av stupiken. Etterpå gikk han ned i spisesalen og fikk gratis frokost.

Skrevet

Fikk en sterk følelse av å snakke med mamma her inne, skremmende ;)

Gnien og fattig er to forskjellige ting.

Hvor gammel er du da - 13?

Selvfølgelig kan du ta med så mange personer du vil inn på rommet. At du nok vil bli fersket (feks. av de som vasker rommet) er sanns. men er jo ikke sikkert at vedkommende gjør noe med det.

SÅ gjør dere noe som ikke er tillatt - men det står dere også fritt til å overse.

Jeg hadde vel vurdert hvor mye ekstra det koster med ekstraseng om jeg da gidder dette 'lureriet'.

Kunne jo være hvis dere spurte veldig pent at dere faktisk fikk lov til å være en ekstra person på rommet.

Angelica :o)
Skrevet

Ja ja, tror vi skal klare det jeg. :)

Tviler på noen gidder å legge ned noe særlig jobb i å bevise at det var flere på rommet, for det må de eventuelt hvis de skal ha mer penger.

Det spørs kanskje hvilket hotell det er. Der jeg jobbet hadde sånne blitt tatt.

Dessuten må man ofte bevise at man har rom på feks. frokosten.

Nå går jeg egentlig ut ifra at dette er et tulleinnlegg, så fatter egentlig ikke hvorfor jeg legger energi i å svare deg :P

Angelica :o)
Skrevet

Åja ...

Jeg forstod det sånn at de skal leie et dobbeltrom, men _bo_ tre stykker der.

Akkurat det er ikke så vanskelig å avsløre.

Skrevet

Det var attpåtil en nyhetssak for noen måneder siden der en person ikke fikk leid enkeltrom i Oslo engang, fordi han ikke hadde bagasje! ;-)

Han bodde i en nabokommune og skulle på et tidlig møte el var på en sen jobbmiddag el noe slikt og ville ha hotellrom...

Skrevet

For over 20 år siden hørte jeg om en gjeng ungdommer fra hjemstedet mitt som hadde klart å lure enda fler inn på et hotellrom i Oslo, men spør ikke meg hvordan de klarte det, eller om tidene har forandret seg så mye at det ikke lenger går.

Jeg har aldri forsøkt noe lignende selv, men opplever nå så og si alltid at man må oppgi romnummer ved frokost, og at de krysser av antallet.

Men har du sjekket ut websiden til hotellet hva det eventuelt koster for ekstraseng inkl frokost? Kanskje er det veldig lite? Og så slipper han å sove med bare sofapute og sengeteppe;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var attpåtil en nyhetssak for noen måneder siden der en person ikke fikk leid enkeltrom i Oslo engang, fordi han ikke hadde bagasje! ;-)

Han bodde i en nabokommune og skulle på et tidlig møte el var på en sen jobbmiddag el noe slikt og ville ha hotellrom...

Hehe, det var en annen nyhetssak om en fyr som pussa opp og måtte være ute av leiligheten sin i et par dager, og han fikk heller ikke rom siden han hadde fast adresse i Oslo. :)

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Hehe, det var en annen nyhetssak om en fyr som pussa opp og måtte være ute av leiligheten sin i et par dager, og han fikk heller ikke rom siden han hadde fast adresse i Oslo. :)

jeg fikk ikke hotellrom fordi jeg bare hadde cash og ikke visa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...