Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis jeg en sjelden gang skulle slumpe til å spise en Troika... Den må dissekeres grundig før den spises. :o) Først spises sjokoladen rundt, så trøffelen som egentlig ikke er noe god, så marsipanen og til slutt den friske geleen! :o)

Du blir _aldri_ bedt hit på Troika! Din gris!!! ;o)

Skrevet

Det blir da helt feil!

Troika:

Man tar lokket av før spising. Så spises geleen, så må marsipanen fortæres (den er ikke god, så den må bare hives inn) og så den deilige trøffelen.

*sender over en bunke våtservietter*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173692112' post='3568224]

Du blir _aldri_ bedt hit på Troika! Din gris!!! ;o)

*Hehe* Like greit, for jeg liker egentlig ikke troika så veldig godt. :o)

Hobby derimot... Og den spises uten å dissekeres først! Nam!

Skrevet

Hobby er digg!

Gjest annlovinda
Skrevet

Men hvis jeg en sjelden gang skulle slumpe til å spise en Troika... Den må dissekeres grundig før den spises. :o) Først spises sjokoladen rundt, så trøffelen som egentlig ikke er noe god, så marsipanen og til slutt den friske geleen! :o)

Ja, men det er da den ENESTE måten å spise troika på. Går da ikke an å spise troika på annen måte????

Skrevet

Liker egentlig ingen av dem spesielt godt. *grøss*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173692143' post='3568225]

*sender over en bunke våtservietter*

Takk, de trengs!

Skrevet

Liker egentlig ingen av dem spesielt godt. *grøss*

Bounty da?

Skrevet

Bounty er kjempegodt! :-)

Bounty og Hobby har alltid vært favorittsjokoladene mine! Så lenge jeg kan huske. :o)

Men jeg spiser det meste av sjokolade da...

Gjest blame
Skrevet

En kvikklunsj deles i staver. Hver stav er ca 4 biter som stappes i munnen, én etter en. Sjokoladen på hver bit suges vekk, den nederste delen hvor det er mest sjokolade,først. Omstendelig affære, det der.

Forøvrig er det bare én måte å spise Troika på. Først sjololadelokk, så gele, deretter tar man passe små biter av trøffelen OG marsipanen uten å ta disse fra hverandre (hvordan gjør man det, egentlig, uten å kline såpass at man trenger en dusj etterpå?). Så suges trøffelen av marsipanen, som etterpå suges litt ekstra på, før den tygges og svelges. Det sier jo seg selv at dette er eneste måten å gjøre det på :)

Hmm, ser nå at sjokoladespisingen min dreier seg mye om suging. HMMM.

Gjest Tebbi
Skrevet

En kvikklunsj deles i staver. Hver stav er ca 4 biter som stappes i munnen, én etter en. Sjokoladen på hver bit suges vekk, den nederste delen hvor det er mest sjokolade,først. Omstendelig affære, det der.

Forøvrig er det bare én måte å spise Troika på. Først sjololadelokk, så gele, deretter tar man passe små biter av trøffelen OG marsipanen uten å ta disse fra hverandre (hvordan gjør man det, egentlig, uten å kline såpass at man trenger en dusj etterpå?). Så suges trøffelen av marsipanen, som etterpå suges litt ekstra på, før den tygges og svelges. Det sier jo seg selv at dette er eneste måten å gjøre det på :)

Hehe, samme her på både troika og kvikk lunsj.

Toblerone tygges i små porsjoner, det hvite i hver munnfull tas ut og legges i den lille trekanten av pappemballasjen. Disse nytes til slutt.

Gjest blame
Skrevet

Hehe, samme her på både troika og kvikk lunsj.

Toblerone tygges i små porsjoner, det hvite i hver munnfull tas ut og legges i den lille trekanten av pappemballasjen. Disse nytes til slutt.

Endelig noen som har skjønt det ;)

Toblerone skal suges tom for sjokolade (selvsagt) og så skal bitene tygges for seg :)

Skrevet

Du gjør spising til en kunstform!

Gjest blame
Skrevet

Du gjør spising til en kunstform!

Spising av sjokolade er ikke for amatører ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...