Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, så du troller litt altså. Eller vil du bare være ung?

Tjihi, forklarte det akkurat. Men er jo ung ejg vil være, så kanskje jeg skal bytte ut "_" med 19 på permanent basis

Skrevet

Du, nå går du inn i skapet ditt å finner frem noe tøy. Pynt deg litt (for din egen del), finn noe du liker godt. Smink deg litt og ta på de fine støvelettene dine og ut med deg!! :) Gå deg en tur før du går hjem å tenner sterinlys og hører på fin musikk! ;)

:) takk takk, godt å få litt oppmuntring når jeg har det slik. Men må nok vaske gulvet å lage middag. Men kanskje jeg skal dra på trening i dag alikevel, tenkte jeg skulle la det vær egentlig. Men tror jeg har ombestemt meg:)

Skrevet

Nå skjønner jeg:) på grunn av 19 etter nicket. Det var bare fordi jeg ikke kunne bruke "_" som jeg vanligvis gjør. Datteren min er født den 19.9, derfor tok jeg det:)

Kunne jo skrevet 19sep

Gjest meridianen
Skrevet

:) takk takk, godt å få litt oppmuntring når jeg har det slik. Men må nok vaske gulvet å lage middag. Men kanskje jeg skal dra på trening i dag alikevel, tenkte jeg skulle la det vær egentlig. Men tror jeg har ombestemt meg:)

Ja, du har ombestemt deg! ;) Trening er bra for så mye :)

Skrevet

Kunne jo skrevet 19sep

joda, men enklere med bare 19. Bruker alltid det eller "_"

Skrevet

Ja, du har ombestemt deg! ;) Trening er bra for så mye :)

Tror det:)

Skrevet

Har du gått ned i vekt? Kanskje du har for lavt væskeinntak? Bruker du en ansiktskrem som er uttørrende? Dette er jo også tiden for tørr hud (= mer rynkete), for mange. Røyker du (mer)? Solarium?

Oppsøk gjerne en hudpleier, hør hva h*n sier. Ellers kan du jo også be legen sjekke bindevevsstrukturen.

Hei det var du som spurte hudspesialisten om poser under øynene. Skulle utredes for Ehlers-Danlos syndrom, stemmer ikke det? Hvordan har det gått? Lurer litt på denne sykdommen selv, jeg er også hypermobil (pussig nok har jeg trodd at det var ganske vanlig å være så myk som jeg er)

Skrevet

Hei det var du som spurte hudspesialisten om poser under øynene. Skulle utredes for Ehlers-Danlos syndrom, stemmer ikke det? Hvordan har det gått? Lurer litt på denne sykdommen selv, jeg er også hypermobil (pussig nok har jeg trodd at det var ganske vanlig å være så myk som jeg er)

Ja, jeg er et skrekk-eksempel på poser under øynene :) Forresten går det litt opp og ned, de tipsene jeg gav deg har hjulpet meg litt. + utrensende kurer, vanndrivende, og bruk av sauna!

Ja, jeg er fremdeles under utredning. De mener nå bestemt at det er EDS, men jeg har så mye annet i tillegg. *komplisert tilfelle* Sikkert på flere måter, haha! ;o)

Ble litt irritert på denne hudlegen som svarte, han visste ikke at rynkete hud er en del av kriteriene ved noen av eds' undergrupper. Men men..

Det var med tanke på dette jeg tipset deg (forsiktig:)) om at legen kan vurdere bindevevsstrukturen din. Tror eds er et litt vanligere syndrom enn mange tror, men få leger kan om sykdommen, og den er fremdeles klassifisert som en av 7 sjeldne syndromer/sykdommer. Har du mistanke, ville jeg ha fått sjekket det ut. Men smør deg med tolmodighet, det kan ta litt tid, for å si det sånn.

Skrevet

Du har kanskje lite underhudsfett, da tar det ofte lenger tid før huden stabiliserer seg etter vekttap, stress o.l. Du kan forsøke å hjelpe til, med å drikke nok vann, (gjerne grønn te), ta tilskudd av omega-3, og gi huden fukt - i form av gode kremer/masker.

Lykke til hos hudlegen, håper han kan hjelpe! Kom gjerne med en oppdatering, da dette er interessant for flere ;)

Oppdatering

Hudlegen mente det kunne være en svikt i binyrebarken som var årsaken til den slappe huden. Den gode nyhete er at den nok strammer seg igjen.Tatt ett tonn med prøver og skal tilbake om 14 dager.

Skrevet

Oppdatering

Hudlegen mente det kunne være en svikt i binyrebarken som var årsaken til den slappe huden. Den gode nyhete er at den nok strammer seg igjen.Tatt ett tonn med prøver og skal tilbake om 14 dager.

Så flott at han fant noe som kan være årsak. Altså, misforstå meg rett :), jeg ønsker deg ingen sykdommer(!!), men da kan ihvertfall noe gjøres! Må ha vært herlig å høre at huden vil stramme seg igjen!

Hører gjerne hvordan det gikk, og hva du eventuelt skal gjøre for å bedre dette. De har snakket om binyrene mine også, men visste ikke at det kunne ha med huden å gjøre.

Skrevet

Så flott at han fant noe som kan være årsak. Altså, misforstå meg rett :), jeg ønsker deg ingen sykdommer(!!), men da kan ihvertfall noe gjøres! Må ha vært herlig å høre at huden vil stramme seg igjen!

Hører gjerne hvordan det gikk, og hva du eventuelt skal gjøre for å bedre dette. De har snakket om binyrene mine også, men visste ikke at det kunne ha med huden å gjøre.

Er jo egentlig veldig glad for at det er en grunn til det. Da er det jo ikke bare at jeg blir gammel alt for fort. Jeg må selvfølgelig slutte å røyke, men det gjør jeg gjerne. Skal også booste huden vannvittig med vitaminer og mineraler. Nå gjør jeg alt for at dette skal bli bra.

Skal holde deg oppdatert jeg vet du.

Skrevet

Er jo egentlig veldig glad for at det er en grunn til det. Da er det jo ikke bare at jeg blir gammel alt for fort. Jeg må selvfølgelig slutte å røyke, men det gjør jeg gjerne. Skal også booste huden vannvittig med vitaminer og mineraler. Nå gjør jeg alt for at dette skal bli bra.

Skal holde deg oppdatert jeg vet du.

Prøver å slutte å røyke jeg også. Og har nylig begynt på en utrensende kur, fra Ayurveda; indisk helsekost. Går på mage/tarm og lever (to typer), og begge deler kan påvirke huden. Er verdt et forsøk ;) Flott du vil oppdatere meg!

Skrevet

Prøver å slutte å røyke jeg også. Og har nylig begynt på en utrensende kur, fra Ayurveda; indisk helsekost. Går på mage/tarm og lever (to typer), og begge deler kan påvirke huden. Er verdt et forsøk ;) Flott du vil oppdatere meg!

Jøss, hva går den ut på? Og hva koster den? Hvordan er huden din om dagen da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...