Gå til innhold

Innvandrerbarn og sosiale ting i klassen.

Anbefalte innlegg

Gjest bokstavkjeks

I klassen vår er det noen innvandrerabarn. Det ene barnet er med på sosiale akiviteter utenfor skolen, i bursdager og påvennegruppe. Men de andre barna med innvandrerbakgrunn i klassen er ikke med på noe. Spesielt er det ei jente som ikke får feire bursdag, komme i andres selskap eller å gå på vennegruppe. Hun går heller ikke på SFO.

Jeg synes at det er veldig trist, for disse barna har bodd hele livet sitt i Norge, og kommer jo til å fortsette å bo her. Er det hjelp i å ringe foreldrene, eller må en bare akseptere at barna ikke får være med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270019-innvandrerbarn-og-sosiale-ting-i-klassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

24

• ylvali1365381015

7

• mariaflyfly

4

• Moder'n-2

3

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Jeg er selv pakistansk mor, og er opptatt av at barna skal væe med på forskjellige aktiviteter, bursdager osv. Ellers er det jo lett å bli "utafor". Jeg syns at det er flott at du bryr deg. Grunnen til at de du snakker om ikke er med på ting er nok at foreldrene er litt engstelige. De vet kanskje ikke nok om norsk kultur. Du kan jo invitere barna hjem til deg i forbindelse med bursdag, og avtale det direkte med foreldrene? Noen er redde for hva som blir servert, og jeg pleier alltid å ha med pølser som ikke er av svinekjøtt når mine skal på bursdag. Du kan nevne at de gjerne kan ha med egen mat hvis de vil.

Dere bør gjøre hva dere kan for å hindre foreldrene i å ødelegge barndommen til disse ungene. Ring, ring, ring!

Jeg blir jævlig provosert av disse storrompede innvandrerkvinnene som nekter barna bursdagsselskaper og det som verre er. Burde vært ulovlig.

Gjest også en mamma

Dere bør gjøre hva dere kan for å hindre foreldrene i å ødelegge barndommen til disse ungene. Ring, ring, ring!

Jeg blir jævlig provosert av disse storrompede innvandrerkvinnene som nekter barna bursdagsselskaper og det som verre er. Burde vært ulovlig.

Er du like provosert av "storrompede" Jehovas vitner, tro? Eller er det bare fordi de er innvandrere du reagerer så kraftig?

Er du like provosert av "storrompede" Jehovas vitner, tro? Eller er det bare fordi de er innvandrere du reagerer så kraftig?

Anklager du meg for å være rasist?

Legg i så fall merke til at jeg forsvarer barna, som også er mørkhudede!

Jeg hater innvandrerkvinner som holder på sitt, ikke gidder å lære seg norsk og ikke ønsker at barna skal lære å kjenne det norske samfunn.

Disse sharia-meggene burde aldri fått komme til landet vårt.

De burde ikke ha anledning til å nekte barna å være med på litt moro. Maktsyke idioter, er de.

Jehovas vitner driver i hvert fall ikke med barnemishandling. Hvorfor trekker du fram nettopp dem?

Annonse

Gjest også en mamma

Jeg hater innvandrerkvinner som holder på sitt, ikke gidder å lære seg norsk og ikke ønsker at barna skal lære å kjenne det norske samfunn.

De burde ikke ha anledning til å nekte barna å være med på litt moro. Maktsyke idioter, er de.

Jehovas vitner driver i hvert fall ikke med barnemishandling. Hvorfor trekker du fram nettopp dem?

Jeg beskylder deg ikke for noen ting, jeg reagerer bare på språkbruken din. Og det fortsetter du jo med i neste innlegg, så er vel ikke rart om jeg lurer på dine holdninger da?

Hvorfor tror du jeg trakk fram Jehovas vitner? Jo, for de gjør akkurat de samme tingene som du beskylder "sharia-meggene" for. De holder barna sine borte fra bursdager, de feirer ikke jul, og de foretrekker at barna omgås andre barn av Jehovas vitner.

Hvis poenget ditt var at å holde barna borte fra fellesskapet kvalifiserer til barnemishandling, så gjør altså Jehovas vitner akkurat det samme.

Gjest bokstavkjeks

Hei!

Jeg er selv pakistansk mor, og er opptatt av at barna skal væe med på forskjellige aktiviteter, bursdager osv. Ellers er det jo lett å bli "utafor". Jeg syns at det er flott at du bryr deg. Grunnen til at de du snakker om ikke er med på ting er nok at foreldrene er litt engstelige. De vet kanskje ikke nok om norsk kultur. Du kan jo invitere barna hjem til deg i forbindelse med bursdag, og avtale det direkte med foreldrene? Noen er redde for hva som blir servert, og jeg pleier alltid å ha med pølser som ikke er av svinekjøtt når mine skal på bursdag. Du kan nevne at de gjerne kan ha med egen mat hvis de vil.

Vi serverer ikke svinekjøtt når vi har besøk eller lager mat som skal alle i klassen skal spise. Men jeg tror jeg vil ringe til foreldrene neste gang det blir aktuelt med vennegruppe for å forklare hva vi skal spise/gjøre på. Heldigvis er det mange innvandrere som deg. Jeg ville ikke lage noe innlegg som hetser innvandrere, synes bare at det er trist at ikke alle får være med å leke.

Jeg beskylder deg ikke for noen ting, jeg reagerer bare på språkbruken din. Og det fortsetter du jo med i neste innlegg, så er vel ikke rart om jeg lurer på dine holdninger da?

Hvorfor tror du jeg trakk fram Jehovas vitner? Jo, for de gjør akkurat de samme tingene som du beskylder "sharia-meggene" for. De holder barna sine borte fra bursdager, de feirer ikke jul, og de foretrekker at barna omgås andre barn av Jehovas vitner.

Hvis poenget ditt var at å holde barna borte fra fellesskapet kvalifiserer til barnemishandling, så gjør altså Jehovas vitner akkurat det samme.

Ja, da hater jeg naturligvis JV også! Men herregud, denne tråden handler om innvandrerbarn, ikke om barn av JV. Det må da gå an å fordømme innvandrermammaene uten å bli stemplet som rasist. Eller må man også ta med hvite JV-familier for å få likevekt?

Gjest bokstavkjeks

Enig emd deg. Jeg reagerer også på språkbruken. Og saken hadde stilt seg helt likt om det var Jehovas vitne barn som ikke kunne få komme å leke.

Du har et poeng der. Det er forkastelig å kun ønske at barna skal være sammen med JV-barn. Hva slags ekskluderende samfunn ønsker de egentlig?

Men på en måte har de et poeng da. De tror jo at tro på Gud er eneste vei til frelsen, og da mener de vel at hvis barna omgås vantro, så vil de kunne bli det selv. Så de mener det sikkert godt.

Hva er det egentlig som skiller JV fra vanlige kristne? Er det ikke de som tror at det kun er 144 000 plasser i himmelen eller noe slikt?

mariaflyfly

Vel, kjære deg. Det er ikke alltid "disse storrumpede sharia-meggene" får anledning til å lære seg norsk, og hva får deg til å tro at det er nettopp DE som bestemmer alt over barna sine?

Vask munnen din.

Gjest bokstavkjeks

Ja, da hater jeg naturligvis JV også! Men herregud, denne tråden handler om innvandrerbarn, ikke om barn av JV. Det må da gå an å fordømme innvandrermammaene uten å bli stemplet som rasist. Eller må man også ta med hvite JV-familier for å få likevekt?

Denne tråden handler om innvandrerbarn fordi det er et par stykker som ikke pleier å få være med på aktiviteter. Tråden kunne nesten likegjerne handla om barn av pinsevenner som ikke får være med på klassefest. Det var nemlig en problemstilling i klassemiljøet da jeg var ung.

Annonse

Det er ikke sikkert disse innvandrermammaene er surpompa. Jeg antar at de ikke snakker godt nok norsk, vet for lite om forskjellige aktiviteter og hvordan man skal oppføre seg i det norske sammfunn etc. Da føler de kanskje at det letteste er jo trekke seg unna hele situasjonen. Jeg tipper at disse barna heller ikke er ofte representert mef foreldre på foreldremøter.

Vel, kjære deg. Det er ikke alltid "disse storrumpede sharia-meggene" får anledning til å lære seg norsk, og hva får deg til å tro at det er nettopp DE som bestemmer alt over barna sine?

Vask munnen din.

De har anledning! Bare å melde seg på kurs.

ELler i det minste gå ut av huset sitt, annet enn til den lokale innvandrersjappa. Disse flotte konene av ikke-norsk opprinnelse holder seg jo stort sett innendørs og nekter å menge seg med nordmenn.

Hvorfor jeg tror det er disse som bestemmer over barna sine? Det er da innlysende.

mariaflyfly

ELler i det minste gå ut av huset sitt, annet enn til den lokale innvandrersjappa. Disse flotte konene av ikke-norsk opprinnelse holder seg jo stort sett innendørs og nekter å menge seg med nordmenn.

Hvorfor jeg tror det er disse som bestemmer over barna sine? Det er da innlysende.

"De har anledning! Bare å melde seg på kurs."

Det er ofte ikke "bare".

"Disse flotte konene av ikke-norsk opprinnelse holder seg jo stort sett innendørs og nekter å menge seg med nordmenn."

Hvordan i all verden veit du det? Du framstår som jævlig lang under hva jeg vil kalle for opplyst...

Her er en ikke-norsk kone som ikke holder seg innendørs, i allefall!

Gjest bokstavkjeks

Det er ikke sikkert disse innvandrermammaene er surpompa. Jeg antar at de ikke snakker godt nok norsk, vet for lite om forskjellige aktiviteter og hvordan man skal oppføre seg i det norske sammfunn etc. Da føler de kanskje at det letteste er jo trekke seg unna hele situasjonen. Jeg tipper at disse barna heller ikke er ofte representert mef foreldre på foreldremøter.

Nei, de pleier ikke å komme på klassemøter. Men de kommer på avslutinger osv. Vi har en lærer som er flink til å få de med på ting i skolesammenheng, men det hjelper desverre ikke når det gjelder vennegrupper. Språket er nok en barriere, de snakker ikke like mye norsk som de jeg kjenner fra Marokko, Pakistan eller India feks.

Denne tråden handler om innvandrerbarn fordi det er et par stykker som ikke pleier å få være med på aktiviteter. Tråden kunne nesten likegjerne handla om barn av pinsevenner som ikke får være med på klassefest. Det var nemlig en problemstilling i klassemiljøet da jeg var ung.

Uansett, alle barn bør få være med på slikt. Man er enten komplett idiot eller syk i hodet om man nekter unga sine dette.

"De har anledning! Bare å melde seg på kurs."

Det er ofte ikke "bare".

"Disse flotte konene av ikke-norsk opprinnelse holder seg jo stort sett innendørs og nekter å menge seg med nordmenn."

Hvordan i all verden veit du det? Du framstår som jævlig lang under hva jeg vil kalle for opplyst...

Så du vet at disse ikke-norske fruene har stort norsk sosialt nettverk og deltar på sosiale tilstelninger hvor det er nordmenn til stede?

Hvis ikke, hvorfor kaller du meg uopplyst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...