Gå til innhold

Innvandrerbarn og sosiale ting i klassen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

24

• ylvali1365381015

7

• mariaflyfly

4

• Moder'n-2

3

Mest aktive i denne tråden

Anklager du meg for å være rasist?

Legg i så fall merke til at jeg forsvarer barna, som også er mørkhudede!

Jeg hater innvandrerkvinner som holder på sitt, ikke gidder å lære seg norsk og ikke ønsker at barna skal lære å kjenne det norske samfunn.

Disse sharia-meggene burde aldri fått komme til landet vårt.

De burde ikke ha anledning til å nekte barna å være med på litt moro. Maktsyke idioter, er de.

Jehovas vitner driver i hvert fall ikke med barnemishandling. Hvorfor trekker du fram nettopp dem?

Guri malla for et sjarmtrol du er da! Har du det andre steder enn i kjeften?

Forsto plutselig hvordan du kunne hylle Keinstein....

Guri malla for et sjarmtrol du er da! Har du det andre steder enn i kjeften?

Forsto plutselig hvordan du kunne hylle Keinstein....

Er vel bedre skriftlig enn muntlig. Så at jeg har det i kjeften blir feil å si.

Jeg har det i fingra :-) Og så er jeg en jævlig bra fyr på mange andre måter også.

Annonse

ylvali1365381015

Dere bør gjøre hva dere kan for å hindre foreldrene i å ødelegge barndommen til disse ungene. Ring, ring, ring!

Jeg blir jævlig provosert av disse storrompede innvandrerkvinnene som nekter barna bursdagsselskaper og det som verre er. Burde vært ulovlig.

Hva har rompene deres med saken å gjøre?

Ekstra provosert over big butts?

Vel, da har du sikkert mangt å stri med...

Hva har rompene deres med saken å gjøre?

Ekstra provosert over big butts?

Vel, da har du sikkert mangt å stri med...

Tror du jeg har dame med stor rompe?

Rompene har ingenting med saken å gjøre, men jeg måtte få ut litt aggresjon, og slang på et skjellsord. Eller skrives det skjeldsord?

ylvali1365381015

Er vel bedre skriftlig enn muntlig. Så at jeg har det i kjeften blir feil å si.

Jeg har det i fingra :-) Og så er jeg en jævlig bra fyr på mange andre måter også.

Nei, hallo keinstein!

"Overraskende" å renne på deg her... ;-)

Annonse

ylvali1365381015

Ja, det er greit at de voksne velger å holde seg for seg selv eller sammen med sine, men det er trist at det går utover barna.

Det er nettopp det som er hele forskjellen.

Men desverre har foreldre alltid og over alt denne muligheten til å velge for barna sine, og slik sett legge til rette eller sabotere.

tydelig eller skjult, manipulerende eller med regelrette forbud... det krever selvinnsikt, innlevelse og ydmykhet å være en god forelder. Vanskelige greier, makt korrumperer som kjent.

Hei!

Jeg er selv pakistansk mor, og er opptatt av at barna skal væe med på forskjellige aktiviteter, bursdager osv. Ellers er det jo lett å bli "utafor". Jeg syns at det er flott at du bryr deg. Grunnen til at de du snakker om ikke er med på ting er nok at foreldrene er litt engstelige. De vet kanskje ikke nok om norsk kultur. Du kan jo invitere barna hjem til deg i forbindelse med bursdag, og avtale det direkte med foreldrene? Noen er redde for hva som blir servert, og jeg pleier alltid å ha med pølser som ikke er av svinekjøtt når mine skal på bursdag. Du kan nevne at de gjerne kan ha med egen mat hvis de vil.

Hva kommer det av at selv folk fra Pakistan (som man skulle tro var litt opplyst om islam) tror det er nok at pølser ikke er laget av svin?

For muslimer (og dem er det jo en del av i Oslo) skal mat, hvis mulig, være halal. For kjøtt (bortsett fra svin, som aldri kan bli halal) betyr dette at dyret må slaktes på et bestemt vis. Legg forøvrig merke til at sjømat i seg selv er halal.

For vår del har innvandrerbarn heldigvis kommet i bursdager, så dette har ikke vært en sak for oss. Men så har vi også anstrengt oss for å skaffe mat alle kan spise. Dette gjelder halal-pizza så vel som å unngå nøtter hvis noen har allergi.

ylvali1365381015

Tror du jeg har dame med stor rompe?

Rompene har ingenting med saken å gjøre, men jeg måtte få ut litt aggresjon, og slang på et skjellsord. Eller skrives det skjeldsord?

Det skrives "skjellsord". Og "storrumpet" er ikke et skjellsord. Det er en nøytral beskrivelse av en kroppsdel - i dette tilfelet stor.

Enkelte ville endog hevde at det var en positivt ladet beskrivelse, en hedersbetegnelse. Ikke sikkert "flatrumpet" appellerer til flere. Ikke til meg iallefall, "hu hadde itte rumpe, bare et høl i ryggen"... ;-)

Gjest LOTUS78

Kontakt barnevernet, så tar de affære! Det hjelper ikke å ringe foreldrene, det er de som trekker i trådene for nettopp å forhindre intregreringen.

PS. Du er komplett anonym som tipser!

Det er vel kanskje å overreagere litt. Tror heller jeg ville ha ring foreldrene og invitert jenta i bursdag. Jeg ville ha fortalt hva som skulle foregå og hva som skulle serveres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...